Gå til innhold

bilen starte ikkje..

Ranger emnet

volvo_240_GLT

Anbefalte innlegg

hei

har et problem med min b230a.. den får bensin å har gnist men vill ikkje starte..

den har gått før.. men i går stoppet den plutseli å nektet å starte i gjen..

har gårr over det meste.. å finner ingei feil.. har fylt på mer bensin å kondens fjerner.. er 1 uke gammle tennplugger, rotor å fordelerlokk.. skal prøve å bytte gasser senere i dag.. men noen som har noen tips til meg??

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det elektronisk tenning på den?.. hadde start problem på en B230A jeg monter i min Volvo som hadde B19A originalt.. Den nye motoren hadde elektronisk tenning som jeg monterte i min, var gnist på den og den gikk så lenge jeg holdt nøkkelin i start pos. hørte den tente, men så snart jeg slapp nøkkelen så stoppa den.. og da viste det seg at det var tennings modulen hadde tatt kveld.. bytta den og motore start og gikk uten problemer...

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det elektronisk tenning på den?.. hadde start problem på en B230A jeg monter i min Volvo som hadde B19A originalt.. Den nye motoren hadde elektronisk tenning som jeg monterte i min, var gnist på den og den gikk så lenge jeg holdt nøkkelin i start pos. hørte den tente, men så snart jeg slapp nøkkelen så stoppa den.. og da viste det seg at det var tennings modulen hadde tatt kveld.. bytta den og motore start og gikk uten problemer...

har prøvd med 2 tendings moduler... ene vet eg virker...

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker dumt svart, men har du strøm på den blå lednign som går fra kontakt 15 på coilen og inn på tennings moudule er ledning 4 i kontakten til tennings modulen, når jeg fikk motoren min viste det seg at det var brudd i denne ledningen.

Dvs. det var strøm fra tenningslåsen kontakt 15 på coilen når tenningen var på, men ikke videre til tenningsmodulen..

Sjekk også den røde/hvite ledninge som går fra kontakt 1 på coilen og til tennings modulen, det er ledning 2 i kontakten til tennings modulen.

etter boka mi er kontakten nummerert slik 1-2-4-3-5-6 :rolleyes:

Sjekk dette og se om det blir bedre..

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker dumt svart, men har du strøm på den blå lednign som går fra kontakt 15 på coilen og inn på tennings moudule er ledning 4 i kontakten til tennings modulen, når jeg fikk motoren min viste det seg at det var brudd i denne ledningen.

Dvs. det var strøm fra tenningslåsen kontakt 15 på coilen når tenningen var på, men ikke videre til tenningsmodulen..

Sjekk også den røde/hvite ledninge som går fra kontakt 1 på coilen og til tennings modulen, det er ledning 2 i kontakten til tennings modulen.

etter boka mi er kontakten nummerert slik 1-2-4-3-5-6 :rolleyes:

Sjekk dette og se om det blir bedre..

ver ikkje så dumt de der.. har målt at eg har spenning til coilen i begge ledingen... men problemet er at den ikkje tar ette å starte en gang... nekter liksom.. bare kjinner å kjinner uta at de sjer noe

kan legge til at motoren har hatt litt tendings bank etter den ble sett inn i bilen.. men har ikkje vert så mye brukt...

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo være at den er extremt feil på tenningen? Det var det som var feilen på min... var ca 20-25 grader feil på min, så den starta ikke...

tok kopresjons test på bilen nå å fikk 7. 7.5 .6,5. å 7 bar

etter dette .. bjynte bilen å ta litt ette å starte.. så vi slepte den i gang.. opp til 2-3000 går den helt fint men etter dette smeller den bare å stopper opp liksom.. feil tending kansje??

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som motoren min når den hadde feil tenningsrekkefølge, men det hadde du sjekka så jeg... ;) Helst noe tenning det der ja... Får sikkert et godt svar ifra noen som har peil her...

sa noe der.. var ikkje eg som sette på plugg ledingen etter vi tok komp test.. så skal sjekke de ut i morgen... naboen blir så sure vis eg strater opp den bilen nå.. eksos anlegget er avrusta rett før første potta

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider