Aron88 Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Siden dette er min første bil og jeg har litt planer med golfen min. Som en ny(GTI?) motor, trenger jeg litt hjelp av dere. Hvordan, setter jeg inn en GTI motor? er det bare å slenge den inn, koble til og kjøre? eller må bremser byttes, gir osv? Fins det noen step by step manual ell noe? mulig jeg spør dumt nå, men som sagt..dette er ganske nytt for meg :tannløs Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 bremser, ledningsnett, girkasse, bremsekraftforsterker, bensintank(?) Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Kommer ann på åssen modell du har fra før av det. Har du GTi motor fra før av. Muligens 8v til 16v, så behøver du ikke bytte noe som er meg bekjent. Skal du dermed bytte fra 1.8 90hk, til GTI, må du bytte til skiver bak (GTI bakstilling). Og større skiver foran, om jeg ikke tar helt feil. Og det Reset sier :) Hadde jeg vært deg, hadde jeg latt noen med peiling ta jobben, da det ikke er en jobb for en nybegynner. Som du selv sier du er :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron88 Skrevet Juli 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 okey...fettern min er mekaniker så kanskje han kan ta jobben. men har en 1.8 liters. så da må jeg altså bare bytte bremser da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 alle golfer er 1,8 nesten:P unntatt 1,6 og 1,3! fleste gassere, 8v, 16v, g60! er 1,8 Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Du må bytte bakstillinga også (skivebremser og stabstag). Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 og som sagt ledningsnett, bens pumpe (?) osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 er det noe mere arbeid å bytte fra 1,6 til gti 16v? må man bytte hele ledningsnettet? Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 alle golfer er 1,8 nesten:P unntatt 1,6 og 1,3!fleste gassere, 8v, 16v, g60! er 1,8 hæææ? Alle golfer er 1.8 neste? nei å nei.. minst like mye 1.6 og 1.3L golfer ute på veiene gitt.. mye gassergolfer ja.. men mye Innsprut golfer og.. Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 joa.. men, liksom, fleste modellene er jo 1,8.. gti 8v gti 16v. g60. gasser Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 gasser golfene er omtrent delt likt på 1,6 og 1,8.. og noen 1,3 inj. og gasser.. like mye arbeid å bygge om til 16v.. trenger ikke å bytte hele nettet, men det letteste er uten tvil å gjøre det.. ligger jo en tråd til her på forsiden om dette, og tusen andre om du søker litt.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron88 Skrevet August 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 hvor mye ville dette kostet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron88 Skrevet August 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 jeg ser på en 1.8i men trenger jeg noe annet ledningsnett da, annen gir kasse osv? eller vil alt passe overens med hverandre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron88 Skrevet August 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 Er vel liten vits å bygge om til 1.8i (monopoint regner jeg med) når du har en 1.8 forgasser i bilen fra før. Er jo 90hk i begge motorene. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg