Gå til innhold

Lofotposten - Komplett idiot.

Ranger emnet


thklinge

Anbefalte innlegg

Ref: http://www.lofotposten.no/lokale_nyheter/article2212063.ece

 

For en idiot! Sitat:

 

Til tross for sin unge alder har han flere bilvrak på samvittigheten. Han vet det er farlig å kjøre fort, men det er litt av poenget. To ganger har det gått av veien, og bilen har gått rundt. Da har han krabbet ut selv.

 

- Det som har reddet meg er at jeg aldri bruker bilbelte. Så det kommer jeg aldri til å gjøre heller, om jeg så får bot hver dag!

 

 

Om jeg krasjer i høy hastighet så vil jeg tro at nettopp det som redder livet mitt er setebelter, aktive beltestrammere, aktive nakkestøtter og fire airbags... Trodde statens vegvesen hadde gjort en god jobb med å få folk til å forstå at det ikke lenger er "kult" å ikke bruke belte. De trenger kanskje bruke litt mer markedsføringsmidler i lofoten...

 

 

Videre:

 

Etter noen år med førerkort og kjøreerfaring, har den unge mannen blitt en mer erfaren sjåfør. Han tenker med gru på de som er 18-19 år i dag.

 

- Jeg har holdt på å kjøre flere av dem ihjel når jeg har dratt på gassen og noen har lagt seg etter for å kappkjøre. I den hastigheten har ikke de den samme kontrollen som jeg har fått etter flere år bak rattet.

 

Fyren er "midt i 20-årene", og en erfaren sjåfør? Ja stakkars de idiotene som kjører etter hovedidioten i sinnsyke hastigheter...

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Noen som har lyst til å kjøpe pdf-utgave og legge ut? No more money på mobilen.

 

Det er alltid lurt å være kjepphøy.

 

Greit nok om du bare utsetter deg selv for fare.

 

Meeeen. Hva med den dagen du treffer en Sierra med mamma og to småbarn i? Front mot front og dreper alle tre?

 

Jaja. Er vel ikke så viktig.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes biler det er best å ikke ha på beltet i ...

(eldre volvoer.. setene knekker ryggen dig i ulykker hvis du har på belte)

men jaja .. ikke alle var først i køen når hjernene ble utdelt

 

 

Jeg kan garantere deg at det, uten unntak, ikke finnes noen biler på planeten hvor beltet IKKE hjelper deg ved en kollisjon i høy hastighet. Det er en grunn til at samtlige biler de siste 20-30 årene er levert med setebelter og at det er en lov mot å kjøre uten.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan garantere deg at det, uten unntak, ikke finnes noen biler på planeten hvor beltet IKKE hjelper deg ved en kollisjon i høy hastighet. Det er en grunn til at samtlige biler de siste 20-30 årene er levert med setebelter og at det er en lov mot å kjøre uten.

 

Tvert imot.. fra kjeften på en ambulanse kis etter at de dre en jeg jobbet med ut av vraket på en Volvo740 eller no ...

"hadde du hatt på deg beltet hadde du neppe overlevd"

sete ryggen hadde knekket med så volsom kraft at ryggen hadde bare sagt knekk...

 

skjeldent det skjer... men det skjer!

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår