Gå til innhold

Problemer med anlegg, slår seg av :/

Ranger emnet


JETtArne

Anbefalte innlegg

Jeg monterte inn anlegget mitt i bilen for litt over en uke siden og alt fungerte som det skulle, her om dagen plukket jeg fra hverandre dashbordet og når jeg satte det tilbake igjen fikk jeg ikke liv i spilleren, etter litt fram å tilbake fant jeg ut at sikringen jeg har montert i motorrommet til cd spillern hadde gått så jeg byttet den.

Kjørte litt utpå kvelden og fant fort et problem til, når volumet justeres opp slår cd spilleren seg av å på, den bare kobler ut rett og slett, den har klart og spille helt fint på høy volum før, men nå bare kobler den ut, på sanger hvor det er mye bass kobler den ut tidligere.

Noen som har vært borti problemet eller har en anelse om hva det kan være?

 

Alle svar mottas med takk.

92 - VW Jetta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som et strømproblem - spenningstap?!

 

Siden du sier at det forsterkes med sanger med mye bass virker det jo som at det stjeles så mye spenning i anlegget når disse sangene spilles at det ikke blir nok til å holde liv i anlegget.

 

Har du gammelt batteri? Hvor tykke strømkabler bruker du?

 

Regner med at du har gått over alt av kabler, og jordinger osv!

 

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

 

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ja jeg også tror det har noe med spenningstap og gjøre, man ser tydlig at lysa på cd spilern begynner å dimre før dne slår seg av, Jeg har helt nytt optima batteri, 16dm og 21dm strømkabler til forsterkere, kabler og sikringer skal være i orden, det som er rart er at det har fungert perfekt i over en uke, men nå plutselig er det noe feil.

92 - VW Jetta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett skudd i blinde her, men har du noen høytaler som su driver med forsterker men som tidligere ble drevet av spilleren.

 

Hvis høytalerkablene fra spilleren ut til høytalerene dine leverer strøm enda og ikke er isolert så kan jo det være en mulig feilkilde.

 

Men er sikkert noe annet..

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en UScarvor 1000W forsterker til småhøytalere å en JBL Audio 1200 monoblokk til bassen, 16dm kabel fra batteri til 1000w å en 21dm kabel til 1200w'en. Kan hende jeg fant en liten jordingsfeil fra batteriet her nå, skal prøve å få testet det å se om det funker.

 

Nei freemason, er ikke det, men takk for tipset likevell ;)

92 - VW Jetta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten litt magisk det forumet her, så fort man poster problemet så kommer løsningen, hehe.

 

Var en mutter som hadde ramlet av en jordingsledning fra batteriet til kalosseriet?! så den var ikke koblet til lenger, smekket på en mutter å vips, alt i skjønneste orden.

92 - VW Jetta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår