FINNI Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Sykt! Skal blir morro å se den på veien. Er ikke så vanlig med en versting 164 her til lands. Ja fikk endel lange blikk etter den når den bare var senket og med mim hjulene. Nå er det jo en helt ny bil snart, Har faktisk glemt hvordan det var og kjøre den, tror jeg må legge av et par tre tusinger og bare kjøre og kjøre når den blir ferdig. I Norge er det ikke mange rå 164,r men i sverige er det jo flere som har gode ting på gang, en bekjent som heter Simon har denne som går noe jævlig godt: Målet er og holde følge med han, men det kan bli tøft istarten hvertfall. Finni Siter DÆVEN , ENN Æ DA!!!!! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130106 http://thomasr.nvg.org/mortal.info/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Du må komme deg på treff når Volvoklubben Trøndelag arrangerer treff, blir ikke noe før til høsten nå da. Men det er dårlig med Volvo 164 på de treffene der ja. Svenskene er jo ikke gode i hodet sitt(positivt ment) når de trimmer versting Volvoer:p Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gaedva75 Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Blir bare lekkert dette ja!! e bare å holde koken oppe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FINNI Skrevet Oktober 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Du må komme deg på treff når Volvoklubben Trøndelag arrangerer treff, blir ikke noe før til høsten nå da. Men det er dårlig med Volvo 164 på de treffene der ja. Svenskene er jo ikke gode i hodet sitt(positivt ment) når de trimmer versting Volvoer:p Hallais. Skal nok på treff neste år hvis redskapen holder, Har snakket en del med tommy og petter i volvoklubben så jeg må nok ut og brenne av noen bakdekk på lånke og andre baner i løpet av neste sesong. Hoi Finni Siter DÆVEN , ENN Æ DA!!!!! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130106 http://thomasr.nvg.org/mortal.info/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 sjer d no her a? starta enda? Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
351RS Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Så igjennom tråden her, skikkelig kult prosjekt. Kanskje satsa på nyere 204 hk sekser, men dette tror jeg blir bra. Stå på. Siter No subsitute for cubic inches ! Prosjekttråd :Granada 351RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FINNI Skrevet November 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Hallois Har fått fuelrail ifra fresing no, så blir litt montering framover. Har jobbet alt for mye i det siste til og heletatt se på doningen, men håper på og få litt tid i desember. Litt frustrerende med så liten tid i garagen, men desto mere monedas og handle deler for. Kommer med oppdateringer så snart det skjer noe vetugt. Finni Siter DÆVEN , ENN Æ DA!!!!! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130106 http://thomasr.nvg.org/mortal.info/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FINNI Skrevet November 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Har ikke fått gjort noe særlig i det siste men har fått gjort noe. Eksosanlegg Fuelrail emne Fuelrail montert og klar for AN koblingene. Og selfølgelig noen av snackset som skal inn i bilen etterhvert. Skal bestille meg detriot truetrac sperre og en haug med AN koblinger ifra summit når pengene ruller inn på kontoen snart..... Siter DÆVEN , ENN Æ DA!!!!! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130106 http://thomasr.nvg.org/mortal.info/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.A. Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Har fått fuelrail ifra fresing no. Fra hvor? Siter G68 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FINNI Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 :) Fra hvor? Ifra Elling på Trondheim maskinering, Ligger i gamle lokalene til sylinderservice i mellomveien/ladeveien(tror veien deles etter hvert). De gjør bra arbeid og har rimelig hightech utsyr på frese fronten. Meget fornøyd jeg i hvertfall, ga han avstanden mellom dysene og fresedybde + diameter så bare matet han det inn i cnc fresen. finni Siter DÆVEN , ENN Æ DA!!!!! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130106 http://thomasr.nvg.org/mortal.info/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BUS_164 Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 tusen takk finni for godkjennings papira du sendte meg:)fekk dei igår:) satse på at biltilsynet godtar dem..men kjipern er at ej trur ej he kasta vekk merka med nr. som var på fjørene:s..her ser no ej framgang stadigvekk:) ka dimensjon er det på eksos anlegget og vor mange lyddemparar skal du ha på? også var det en ting eg lurte på om grenrøret ditt: vilken dimensjon er det på røra og kor lange er dei? Siter "man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi- Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FINNI Skrevet November 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 tusen takk finni for godkjennings papira du sendte meg:)fekk dei igår:) satse på at biltilsynet godtar dem..men kjipern er at ej trur ej he kasta vekk merka med nr. som var på fjørene:s..her ser no ej framgang stadigvekk:) ka dimensjon er det på eksos anlegget og vor mange lyddemparar skal du ha på? også var det en ting eg lurte på om grenrøret ditt: vilken dimensjon er det på røra og kor lange er dei? Hallais. no prob. Har ei lita simons potte midt under og ei polert 3" potte bak, anlegget er 3" hele veien. Grenrøret er jeg usikker på men mener det er ca 2", skal måle når jeg holder på neste gang. Trur det skal holde med de papira der, Hvem samler vel på innpakningen til fjerene ? (der sto ihvertfall nr på mine fjerer) Mangler noen AN koblinger til fuelrail og noen få ledninger så er det oppstart. Var i oslo i helga på gatebilmesse så jeg har ikke tatt i bilen på maaange dager nå. Siter DÆVEN , ENN Æ DA!!!!! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130106 http://thomasr.nvg.org/mortal.info/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BUS_164 Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Hallais. no prob.Har ei lita simons potte midt under og ei polert 3" potte bak, anlegget er 3" hele veien. Grenrøret er jeg usikker på men mener det er ca 2", skal måle når jeg holder på neste gang. Trur det skal holde med de papira der, Hvem samler vel på innpakningen til fjerene ? (der sto ihvertfall nr på mine fjerer) Mangler noen AN koblinger til fuelrail og noen få ledninger så er det oppstart. Var i oslo i helga på gatebilmesse så jeg har ikke tatt i bilen på maaange dager nå. ok..men på en turbo bil er det vell nokk med ei potte, for turboen demper no en del av støyen..eller er du meir ute etter lavt lydnivå for komforten? har en turbo bok av A. Graham Bell og has teori, når det gjelder dim. på eksos på turbo biler er slik: Turbo exhaust size Engine size (litres)-->Exhaust size (in) 1.3-1.6L.-------------->2.25-2.50" 2.0-2.3L.-------------->2.75-3.00" 2.5-3.0L.-------------->3.5 or 2 x 2.5" 3.5-4.0L.-------------->4.0 or 2 x 2.75" 5.0-5.7L.-------------->2 x 3.0" note: The above pipe sizes apply to road engines developing 120-150hp per litre. Competition engines developing 200-250hp per litre will use pipe sizes 0.5-1.0in larger. men kankje han tar feil? det finner vell like mange teorier som motorbyggere..hehe:) ok..er no ikkje lenge igjen til oppstart på deg då:) skal du bremse motoren? eventuelt..på rullende landeveg eller benk? når du får start må no du ta litt film så vi får se og høre groom lyden:) ja var vell bra med liv på gatebilmessa..fan du noke ny insprasjon da?:) Siter "man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi- Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiniHansen Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Hehe Jævlig rått ! Blir kult og se når den dær kjører ved mujaffa's bmw og bare drar ifra ! ;P Skikkeli gromt med orntlig sleeper ! :yodude Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FINNI Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 ok..men på en turbo bil er det vell nokk med ei potte, for turboen demper no en del av støyen..eller er du meir ute etter lavt lydnivå for komforten? har en turbo bok av A. Graham Bell og has teori, når det gjelder dim. på eksos på turbo biler er slik: Turbo exhaust size Engine size (litres)-->Exhaust size (in) 1.3-1.6L.-------------->2.25-2.50" 2.0-2.3L.-------------->2.75-3.00" 2.5-3.0L.-------------->3.5 or 2 x 2.5" 3.5-4.0L.-------------->4.0 or 2 x 2.75" 5.0-5.7L.-------------->2 x 3.0" note: The above pipe sizes apply to road engines developing 120-150hp per litre. Competition engines developing 200-250hp per litre will use pipe sizes 0.5-1.0in larger. men kankje han tar feil? det finner vell like mange teorier som motorbyggere..hehe:) ok..er no ikkje lenge igjen til oppstart på deg då:) skal du bremse motoren? eventuelt..på rullende landeveg eller benk? når du får start må no du ta litt film så vi får se og høre groom lyden:) ja var vell bra med liv på gatebilmessa..fan du noke ny insprasjon da?:) Tror 3" rekker akkurat,det er vel en tommelfinger regel med en del unntak tror jeg, har boka selv og. Må bremse motoren hvis jeg skal få godkjent den,skal prøve og få godkjent så mye effekt som mulig. Vil ikke ha sånn harryjapselyd(1,8 med 5"utblås på1,5 toms annleg) derav to potter.Vil ha litt mørk diskre brumming,he he Jeg driver eget lyd studio, så lyd og film av bremsing skal det bli mye av og bra, i surround kanskje He he. Siter DÆVEN , ENN Æ DA!!!!! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130106 http://thomasr.nvg.org/mortal.info/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.