Gå til innhold

Lover og regler på bruktbil kjøp som har sjulte rust skader ?

Ranger emnet


clone baby

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte for 3md'r siden en bil som var godkjent 2uker før jeg kjøpte den, og den skulle vist være i god stand og kjørbar.

 

Nå 3 md'r sa falt bilen sammen bak på venstre side og demper partiet hadde røke igjennom bilen, rundt rustområdet var det bare pungtet på plater på bærende karosseri og klattet textyl over for og sjule rusten, og dette 3 md'r og 2 uker etter periodisk kjøretøy godkjenning.

 

Da jeg kjøpte bilen så sa selgeren att værkstedet som bilen var godkjent hos, att de hadde sveist under bilen ved venstre hjul rundt demper området i rammen.

 

Kan jeg kontakte noen for og vise værkstedets elendige jobb og fått noe erstattning fra forigje eier for og fått dekket kostnaddene for og få sveist opp igjnen det som er gått i stykker?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kjøpte for 3md'r siden en bil som var godkjent 2uker før jeg kjøpte den, og den skulle vist være i god stand og kjørbar.

 

Nå 3 md'r sa falt bilen sammen bak på venstre side og demper partiet hadde røke igjennom bilen, rundt rustområdet var det bare pungtet på plater på bærende karosseri og klattet textyl over for og sjule rusten, og dette 3 md'r og 2 uker etter periodisk kjøretøy godkjenning.

 

Da jeg kjøpte bilen så sa selgeren att værkstedet som bilen var godkjent hos, att de hadde sveist under bilen ved venstre hjul rundt demper området i rammen.

 

Kan jeg kontakte noen for og vise værkstedets elendige jobb og fått noe erstattning fra forigje eier for og fått dekket kostnaddene for og få sveist opp igjnen det som er gått i stykker?

 

Kan garantere deg en ting ; at ingen her inne kan gi et presist svar på dette. Det vil florere med spekulasjoner og såkalt "jeg kjenner en som" "jeg har hørt at" mentalitet.

 

Eneste du kan gjør er å kontakte selger,forklare og håpe på å få ordnet opp i noe privat. Uansett kan ikke dette tilbakevises til selger, da dette er verksted som har gjennomført "reperasjonen". Neste steg vil være å kontakte jurist. Tviler på du kommer noen vei med dette.

 

Desverre så er dette hverdagen for mange som driver med gamle biler.

 

Lykke til uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kontakt biltilsynet hvis ikke gamle eier eller verkstedet som tok eu kontoll på bilen din ikke gjør opp etter seg.

hvis biltilsynet får vite om dette blir det verkstedet som tok eu kontroll stengt for eu kontroll i minimum 6mnd.

sviger faren min jobbet i biltilsynet og mener at det burde gå pga det SKAL holde mere enn 3mnd.

hvis det ikke kan holde mere enn 3 mnd hva er vitsen med eu kontroll????

 

 

eu kontroll= periodisk kjøretøy kontroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det ikke kan holde mere enn 3 mnd hva er vitsen med eu kontroll????

PKK er en test på sikkerhet og miljøpåvirkning. Teknisk tilstand kontrolleres generelt ikke.

 

Det man tester er bilens tilstand den dagen bilen testes. Ikke dagen før, ikke dagen etter og ikke 3 måneder etter.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en temmelig "fin" ascona for noen år siden. Selger sa den var nesten rustfri og bare hadde et par små mangler som var billig å fikse. Han jobba på opel verksted og sa han hadde fiksa alt selv og tatt godt vare på den.

 

Kom hjem og sakte men sikkert falt den fra hverandre. Den var tvers igjennom råtten og rusta. Den lakk bensin og olje og alt var bare helvete. Ringte advokat i NAF men siden jeg hadde tatt den "som den stod" kunne jeg ikke gjøre noenting. Etter det har jeg alltid hatt bilene jeg kjøper på en naf test før eventuelt kjøp. Da vet jeg hva jeg får :)

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det selges som forevist så sitter du i saksa ja, Men har selger sagt det ikke er noe rust og at den er i god stand så har du nok en mangel ja uansett om den er solgt som forevist. Det selger sier er ok SKAL være ok når den også selges som forevist, Men snakk med forbrukerrådet. De har kompetansen på dette området.De er gratis å bruke og verdt i første omgang før man begynner å balle med advokater.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår