B230ft Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 A-kammen er ikke kvass... iforrhold til orginale T kammen som resten av motoren er sat opp for? jo sylskarp! radial, har prøvd begge to..hjelper ingenting.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 hmh.. min er JÆÆVLIG å starte! men kommer seg etterhvert når den er varm.. detter ned på 500rpm og holder på å dø ut, so kommer den seg og vipper opp og ned på va 750rpm..må nok mekke til noe der så får den opp på 1000rpm, sviver som ei klokke der! hele bilen rister og styrer, kan umulig være godt for festene til motor og giir Min ligger ofte på 500 når jeg starter den, og dauer av og til. Er bare til å ruse den en gang så er den fin. Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 Er bare til å ruse den en gang så er den fin. hadde det bare vært så vel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 joda... i forhold til T kammen er jo selv Svein Krogstad i Hotel Cæsar kvass... men setter grensa ved k-kammen... ;) ble rett så mye forskjell med å bytte fra T til A i FK'en min, men fikk aldri problemer med tomgangen... eneste at vakuum på tomgang sank fra 0.7 til 0.4/0.5 Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 min gikk helt rent når jeg monterte MS og hadde A-kam... dvs når jeg kjørte 15grader fortenning via MS og kjørte bensin fra Motronic. A-kammen er ikke kvass... nei da skjønner ikke jeg hvorfor bilen fusker...hele tenningsanlegget unntatt coil og tenningsmodul er nytt da jeg bytta motoren. Dysene er trykktesta og overhalt, svinghjulet står rett, ingen feilkoder, ny lambdasonde. Jeg merka med en gang jeg satte i a-kammen at så fort motoren ble varm, så gikk den vesentlig hardere og fusker bittelitt på tomgang... med T-kam'en gikk den fint faktisk.. derfor jeg anser det som kam'en sin skyld at den fusker. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740b230f Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 hei. bare lurte på hvor navnet på kammen står... er den trykket inn en plass eller...? RogR:) Siter ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ -vw polo:S -200sx S13, E85 edition 320 RWD;) X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Min B23ET med A-kam går også veldig ujevnt når den er kald høres ut som den bare går på et par sylindere, men når den blir varm går den fint. Eneste er hvis jeg bremser på giret så smeller det i eksosen en del, også går den den litt ujevnt på tomgang. Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 joda... i forhold til T kammen er jo selv Svein Krogstad i Hotel Cæsar kvass... men setter grensa ved k-kammen... ;) ble rett så mye forskjell med å bytte fra T til A i FK'en min, men fikk aldri problemer med tomgangen... eneste at vakuum på tomgang sank fra 0.7 til 0.4/0.5 Kan være at det er forskjellig overlapping på A og T kammen. A er vel såkalt billig kam for turbo konvertering? Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Kan være at det er forskjellig overlapping på A og T kammen.A er vel såkalt billig kam for turbo konvertering? tja, det mosjomme er at både T og A er turbokammer. T-kam'en sitter orginalt i FK og FT motorer, og er ganske lik M-kam'en i F-motoren. A-kam'en sitter i B230ET(turbo) og B230A(sugis)... så i teorien skal vel A-kam'en gå rent den og, for den er beregna for turbo. MEN, ikke for meg hvertfal..:) Kan nevne at vakumet mitt sank fra 0,8 til 0,6 på kald motor med A-kam... men på varm motor, er vakumet akkurat det samme..hehe Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 min går også litt ureint på tomgang med A-kam..... motoren står å rister litt på tomgang + vakumet kan endre seg litt....(har forsterka motorfester) dette gjorde den ikkje med T-kammen Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 hei. bare lurte på hvor navnet på kammen står... er den trykket inn en plass eller...? RogR:) heisann, står stempla inn helt bakerst på kammen, bak med fordelersporet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KåreKloak Skrevet Mai 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2014 Ser dette er en MEGET gammel tråd men prøver likevel. Til dere som har ujevn tomgang med A-kammen, har dere justert kamdrevet noe noe som helst? Har selv prøvd dette nå og med 4 graders tidligere åpning går bilen klokkerent på tomgang. Noen som har prøvd det samme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.