olapetter Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Kan jeg bruke en A-kam fra en b200e motor i en 230FK motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Mener det skal gå greit er jo samme kammen i b200e som i mange 230.. og b230a har jo 530 -kam Lyft: 10.5, Duration: 260 (B17, B19A, B21A, B23A, B19E (84-), B23E (84-), B200E, B230E, B230A, B230ET) B-kam Lyft: 10.6, Duration: n/a (B21F, B21E, B23ET) D-kam Lyft: 11.2 Duration: n/a (B19E, B21E) F-kam = M-kam (F-kam orginal till B21F) GR-A kam Lyft: 10.24, Duration 252 GR-A T5 kam Lyft: 11.0, Duration 267 GT6 kam Lyft: 12.5, Duration 312 (nockvinkel 107) (racing, kräver minst 2x45 förgasare eller motsvarande) H-kam Lyft 12.0 in/11.5 ut, Duration 272in / 268ut (B23E 1979-80) K-kam Lyft: 11.95, Duration: 268 (B23E 1980-83, B19 Sport) M-kam Lyft: 9.5 in/10.5 ur, Duration: n/a (B21F, B23F, B230F) T-kam Lyft: 9.94, Duration: n/a (B19ET, B21ET, B23ET, B23FT, B21FT, B230K) V-kam Lyft: 11.27, Duration: 245.4 (B200E, B230E) VX-kam Lyft: 11.37 in /10.65 ut, Duration 245.4 in/236.2 ut VX3-kam Lyft: 11.37 in /10.65 ut, Duration 245.4 in/236.2 ut (hela kammen backad 3 grader senare) X-Kam Lyft: 10.65, Duration: n/a (B230K) Y-Kam Lyft: 10.35, Duration: n/a (B200K) Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olapetter Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 ok, men har sett at det har vært noe snakk om fordelerspor.. hvordan ser jeg at det er det/ikke er det på kammen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 ja, var det jeg også stusset på.. er det en motor fra 740 med bakmontert fordeler? Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olapetter Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 er nok ikke det. fordeleren er på siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-164E Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 V-kam Lyft: 11.27, Duration: 245.4 (B200E, B230E) VX-kam Lyft: 11.37 in /10.65 ut, Duration 245.4 in/236.2 ut VX3-kam Lyft: 11.37 in /10.65 ut, Duration 245.4 in/236.2 ut (hela kammen backad 3 grader senare) Hei, He fått taki en 531 topp med VX3 kamm, sto i en B230FB. SKal sette toppen på B230FK, Er kammen å annbefale? forskjellen er på Vx3 og vanlig VX? Siter Volvo 164 e bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 vx3 er retardert tre grader i forhold til vx... vx3 mye brukt av folk på TPC forumet i alle fall...god knall! Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 om du skal beholde fordeler bak sier det seg vel egentlig selv at du må ha kam fra en anen motor med fordeler bak, er ikke fordelerspor på de andre.. men er jo ikke så dyrt med kam igrunnen, så er ikke verdens undergang om du må kjøpe en annen.. dere andre som kjører med A-kam på ft motor, sliter dere med tomgang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Har A-kam i min FT, og sliter ikke med tomgang, men bilen går ikke heeelt rent på tomgang... fusker bittelitt iblandt, men det høres bare tøft ut :op Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-164E Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 vx3 er retardert tre grader i forhold til vx... vx3 mye brukt av folk på TPC forumet i alle fall...god knall! Høres bra ut:thumb Siter Volvo 164 e bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 Har A-kam i min FT, og sliter ikke med tomgang, men bilen går ikke heeelt rent på tomgang... fusker bittelitt iblandt, men det høres bare tøft ut :op hmh.. min er JÆÆVLIG å starte! men kommer seg etterhvert når den er varm.. detter ned på 500rpm og holder på å dø ut, so kommer den seg og vipper opp og ned på va 750rpm..må nok mekke til noe der så får den opp på 1000rpm, sviver som ei klokke der! hele bilen rister og styrer, kan umulig være godt for festene til motor og giir Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 hmh.. min er JÆÆVLIG å starte! men kommer seg etterhvert når den er varm.. detter ned på 500rpm og holder på å dø ut, so kommer den seg og vipper opp og ned på va 750rpm..må nok mekke til noe der så får den opp på 1000rpm, sviver som ei klokke der! hele bilen rister og styrer, kan umulig være godt for festene til motor og giir prøv tomgangsregulatoren fra F-motoren din. Det gjorde jeg, og da funka det fiiint :) Smør eventuelt opp den gamle og rens den. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 Har A-kam i min FT, og sliter ikke med tomgang, men bilen går ikke heeelt rent på tomgang... fusker bittelitt iblandt, men det høres bare tøft ut :op Hørte noe om at å bygge om til større LLM skal hjelpe. Noen som veit om dette stemmer? Fant en A-kam blandt kammene mine, så skal bruke denne på B230 motoren når jeg får ordna med turbo'n. Håper det blir noe liv i den dovne maskinen. Nå for tiden er den helt dau.. 0-100 på 17sek. (B230F med forgasser og stifttenning) Driver på å skaffer deler til innspruten nå... Ingen som har et svinghjul med triggermerker? (var automat den motoren før se) Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 heeh, trur ikke det er lmm som er problemet, heller at kam'en er vassere, og dermed får en mer ujavn gange. Trur ikke jeg har hørt EN eneste ET-motor(som har denne kam'en orginalt) som går helt reint....:) Men, who cares? motor med litt gamper, skal fuske litt.. ;) hehe Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 min gikk helt rent når jeg monterte MS og hadde A-kam... dvs når jeg kjørte 15grader fortenning via MS og kjørte bensin fra Motronic. A-kammen er ikke kvass... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.