Gå til innhold

volvo240v8: 242 v8 Selges i deler!

Ranger emnet


volvo240v8

Anbefalte innlegg

Det får du kjøpt hos Torshov eller lign. Du vil miste ca 10% HK og 15% NM opp til ca 4000 rpm... Blir du stoppa i teknisk avskilter de bilen pga støy.

Er de tallene tatt ut av luften, eller er det slik at om du ikke får "samlet" eksosen i en kollektor, så taper man så mye på en v8?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er de tallene tatt ut av luften, eller er det slik at om du ikke får "samlet" eksosen i en kollektor, så taper man så mye på en v8?

 

 

Dette er hva Mr. Lingenfeldter (stavemåte?) påsto på direkten på Discovery...

 

Det mest optimale på en 350 med effektområde fra tomgang og opp til 4-5 000 rpm er dobbelt 2" (til nød 2,5") med crossover og to lite restriktive potter.

 

Dobbelt anlegg med crossover så nærme som mulig motoren gir også den peneste lyden, mer lyd på lavere frekvenser, lite smelling og lite høyfrekvent lyd.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, selg den rispotten på qxl, så kan du ta VCE sitt råd..

 

Jeg må si jeg tror jeg hadde gått for "sleeper eksos", om jeg hadde v8 med 350hk.. hehe.. om folk hører "rumle rumle", forventer de seg motor..

 

Jeg så en granada med v8, ingen motorlyd, men han spant som fan!! var litt overraskende, det ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smell på et par Apple Racing potter så har du grom lyd ;) Koster ikke så ille heller. Ga 1000 kr for 2 stk med rør som går over bak akselen ;) Da mangler jeg bare frem til headersene, men jeg skal ha dem ut på siden før bakhjulene men det kan ikke du hehe

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår