DaButcher Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Det får du kjøpt hos Torshov eller lign. Du vil miste ca 10% HK og 15% NM opp til ca 4000 rpm... Blir du stoppa i teknisk avskilter de bilen pga støy. Er de tallene tatt ut av luften, eller er det slik at om du ikke får "samlet" eksosen i en kollektor, så taper man så mye på en v8? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Er de tallene tatt ut av luften, eller er det slik at om du ikke får "samlet" eksosen i en kollektor, så taper man så mye på en v8? Dette er hva Mr. Lingenfeldter (stavemåte?) påsto på direkten på Discovery... Det mest optimale på en 350 med effektområde fra tomgang og opp til 4-5 000 rpm er dobbelt 2" (til nød 2,5") med crossover og to lite restriktive potter. Dobbelt anlegg med crossover så nærme som mulig motoren gir også den peneste lyden, mer lyd på lavere frekvenser, lite smelling og lite høyfrekvent lyd. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juli 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 okei. så det du sier at jeg skal ha dobbel 2"? kan jeg ha en fetere ende a? Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juli 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 jeg vil ha litt lyd- litt smelling:P hehe. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Hehe, med den oppskriften vil du få lyd noe ala det som du hører i gamle vetter og lignende... Men da er det IKKE Torshov-potter du er ute etter, men av det merket jeg viste deg fra http://www.vangbo.no Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 ja, selg den rispotten på qxl, så kan du ta VCE sitt råd.. Jeg må si jeg tror jeg hadde gått for "sleeper eksos", om jeg hadde v8 med 350hk.. hehe.. om folk hører "rumle rumle", forventer de seg motor.. Jeg så en granada med v8, ingen motorlyd, men han spant som fan!! var litt overraskende, det ja.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juli 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 hehe ja men jeg vil ha lyd digger v8`er lyden:) men legg ut linker osv. skal ha noe med god lyd. men har dårlig med penger ennå:P Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juli 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 noe mer tips til hva som jeg kan gjøre? takker får svar:) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Smell på et par Apple Racing potter så har du grom lyd ;) Koster ikke så ille heller. Ga 1000 kr for 2 stk med rør som går over bak akselen ;) Da mangler jeg bare frem til headersene, men jeg skal ha dem ut på siden før bakhjulene men det kan ikke du hehe Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Nothing is better than a pair of black hookers ;) http://www.youtube.com/watch?v=Bxk5sTf2rvM Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juli 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 hpfreak gi meg link:) takk Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juli 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 jeg kan ha de ut på sidene ETTER den er godkjent:) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Kjøpte av en kamerat så har ikke noe link men skal høre med han i morgen om han vet hvor man kan få tak i dem. Mine er iallefall på 3" ;) Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet August 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 okey vil ha noe som passer:) men finn ut ja takk:) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Få den godkjent med eksosen du har og kjøpt 2 kollektorer med demper på som går rett ut på siden, likt det de bruker på dragbiler, DET er rått! :D Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg