-Supraguy- Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 omega 2,0i er greiemotorer det, c20ne(115hk) lavkomp motor grei å bygge turbo på sier de. og så har du 20se på (123hk etter autodata sine opplysninger) høykomp motor. omega girkasse (r25) passer vel på alle ohc motorene opel har.. og noen sier at man bør bytte noen bære bruer forran på kadettn for å få dgodkjent og andre ikke. bare bremsene er store nokk å du her kadett 1600 krengnings stag forran så skal det vel gå bra (iallefall med bare 2,0i) (de som vet dette 100% må bare rette på det jeg skriver :) ) Krengningstaget kan bare skimses ned har jeg lest. :) Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett_c Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 inntresangt :) treger vel bare det slik at det ikke skal ta knekken på evt oljefilter er det ikke d da?? Siter *1995 Opel Astra* *1986 Mercedes Benz 300E W124* X*volvo 240GL 1990* SOLGT X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT x*1980 Honda civic 1.3* vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 er faen ikke bare bare å shimse ned staget nei, men det går jo.. må vel shimses ned 10-15cm iallefall.. Hele oljefilteret til CIH motorene er jo i veien Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 opeldug. CIH? Er det ikke snakk om OHC her da? 20ne, 20se. Er oljefilteret som tar borti med ohc, men vet ikke hvor mye det må skimses. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 joda, var ohc ser jeg ja! :) Men hvor enkelt der er vet jeg ikke. aldri hatt ohc i kadett eller sett det for den del. Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett_c Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 det ligger da noen på forumet ;) hehe Siter *1995 Opel Astra* *1986 Mercedes Benz 300E W124* X*volvo 240GL 1990* SOLGT X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT x*1980 Honda civic 1.3* vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 Ja det gjør det, men vet ikke hvor langt oljefilteret stikker ned der i forhold til CIH.. :) Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolution Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 Blir liksom litt dumt å si at en skal satse på motor først også..... Mange har en tendens til å stoppe opp der da ei stund, etter at de har fått fyra opp og prøvd. Vil ikke sette det fra seg og sånn igjen. Lureste er nå å bygge bremser først synnes nå jeg. Og har nok ikke villa satset på noe 2,2i bremser. Har for øyeblikket en Kadett C med 20 16V Turbo i garasjen her nå, som står med disse bremsene, og eieren ble stoppa i kontroll. Biltrangsynfyren hadd visst litt peiling, og sjekka de. Han fikk mangellapp på det. Jeg skal forøvrig bruke bremser framme fra Omega 30 24V, og Sierra Cosworth bak på min C Kadett. Ble godkjent en Kadett C med Cossie-motor med det her i fjor, så det vil jeg nå si er bedre enn å sette på noe du vet du må ta av igjen senere. (Hvis det var LET motor du skulle gå for ja). Bør vel også skifte forstilling og bakaksling ja som det sies her. De er ikke så lett å få tak i lenger. PS: Et tips før du bestemmer deg for motor. Går du for Cosworth slipper du og flytte varmeapparatet, og du får eksosen på høyre side. Der er det jo ingen ting alikevel på Kadett C. Men går du for LET motor, kommer grenrør og turbo på venstre side, og da blir bremsekraftforst. i veien og sånne ting. + at det blir .....varmt der. Ikke særlig gunstig. Men i alle fall; Lykke til med prosjektet ditt.:hello: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 Sparer en del trøbbel med å få for coswort motor vs XE og LET ja.. Men trådstarter skal vel ha OCH, som sagt og ikke let :) Let er vel DOHC :) Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 innsuget går rett i bremsekraftforsterker/hovedpumpe med cosworth motor. stabstaget må bygges ned rundtom 7cm med ohc. jeg kjører uten på min med xe ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett_c Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 sist jeg så på autodb så lå d komplett 1600understell til salgs der.. muli det er solgt eller er alt for dyrt... :) Siter *1995 Opel Astra* *1986 Mercedes Benz 300E W124* X*volvo 240GL 1990* SOLGT X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT x*1980 Honda civic 1.3* vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 understell til 10k hadde jeg faen ikke kjøpt, da hadde jeg bygd om å kjørt såm faen! Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadettkarl Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 okeeii..men hvis du ikke har jobb(vet godt ossen d er) så er d vell ikke no vits med turbo påkostning.. kjøp en rekord 2,2i på høgger'n og sett i den, og bremser fra rekord og det får du godkjent aldri i helvette om han får det gokjent, regel nr1 UNDERSTELL!!!!!!!!!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett_c Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 understell til 10k hadde jeg faen ikke kjøpt, da hadde jeg bygd om å kjørt såm faen! sku fyrn hå 10k for understelle????????? Kadettkarl : d skal gå bra å få det godkjent på 12s understell og rekord 2,2i bremser å noen større på tilog med på 1200 bakaksling. Siter *1995 Opel Astra* *1986 Mercedes Benz 300E W124* X*volvo 240GL 1990* SOLGT X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT x*1980 Honda civic 1.3* vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 han skulle ha 10k for understellet ja, og da har jeg den innstillingen iallefall at da gir jeg faen i godkjenning. Godkjenne med 1.2 blir vel litt vanskelig? Hvis ikke hadde vel alle gjort dette.. Er jo en grunn til at 1.6 er så populært.. Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg