Gå til innhold

Sæther Racing :Steinmetz Omega b1 2000.T EVO.

Ranger emnet


Sæther Racing

Fortsatt Gubbebil?  

139 stemmer

  1. 1. Fortsatt Gubbebil?

    • JA
      71
    • NEI
      68


Anbefalte innlegg

Hvis du skulle komme for å senke bak også vil den nok bli litt høyere i front igjen, når alt har "satt seg". Det er ikke mye det er snakk om her, men når du kjenner bilen så ser du det.. sett at det ikke er noe morrogreier med den nivåreguleringa da, det har jeg ikke peil på :rolleyes:

Ugly is in!

 

- 09 Scirocco, 82 Golf C

x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6

VWAUDI-Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 719
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, driter i det, er så mørkt og greier. Får ta det en annen gang.. driver og hjelper bror i garsjen hans. Driver med lakkrens og polish på asconan, fy flate gamle opel blir Nice! det var rød brun og falmete ,,fikk den til og se nesten ny ut...!skal bort ditt nå og gjøre meg ferdigt. ;)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update;)

 

Prøvde og fikse problemet med motorlampe om morgenen, og da fant jeg en feil ikke var klar over jeg hadde, ene retur eksos slangen var spruket, noe som er et vanligt problem på x25xe og x30xe, noe jeg fikk forklart på opel når jeg jobbet der for et par år siden, renset tomgangsregulatoren osv, men feilen er der fortsatt,

 

Og så var jeg ute og tok litt bilder av Omegan,

 

31301fda9637dc17776c1e116af26bc8.jpg

 

317614bce822cfc9df8b6ab989d3c7fd.jpg?ts=1163696999

 

 

1c3b026f6b976134ed8cbc62750fd494.jpg?ts=1163697607

 

 

EGR

show_image_stream.php?bid=57542980&dx=588&dy=443

 

Her var det hull :(

 

show_image_stream.php?bid=57542988&dx=588&dy=443

 

easy fix, til jeg kjøper ny slange

show_image_stream.php?bid=57542995&dx=588&dy=443

 

Prøvde og rense tomgangs regulatoren, til ingen nytte :(

show_image_stream.php?bid=57543007&dx=588&dy=443

 

show_image_stream.php?bid=57543001&dx=588&dy=443

 

Litt mere bilder ;)

 

show_image_stream.php?bid=57543067&dx=588&dy=443

 

Jeg og -volvo850- her på forumet

 

show_image_stream.php?bid=57543070&dx=588&dy=443

 

show_image_stream.php?bid=57543031&dx=588&dy=443

 

show_image_stream.php?bid=57543022&dx=588&dy=443

 

Det var litt bilder fra i dag og går kveld.

 

Sæther

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg litt på forsiktig bredding foran.

 

 

Hva synes folket?

 

 

 

Denne brukte jeg litt tid på. Slik kommer det nok til og se ut foran, hvis jeg gjør slik jeg hadde tenk.

 

a3cb8efc361ce10a90958b89ff2f9f2d.jpg?ts=1163715254

 

 

Personligt synes jeg ble veldigt bra, Kansje det blir bredding etterhvert hvis jeg finner ut noe smart pen løsning bak!! Clean og pent ikke overredda.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanks, ja det kommer til og gå for den løsningen jeg fant på der nede, synes det ble veldigt pent, så kommer den kanten til og følge bort til døren, så kutter jeg til plate og sveiser det sammen, og sliper og sparkler opp, hvis noen har 2 skjermer foran til omega b, så kjøper jeg gjerne eller tar i mot!!

 

Så kan jeg prøve meg fram på de, og så har jeg 2 som er orginale hvis jeg synes det skulle bli stygt.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten Oppsummering og hva som skjer i 2007 forhåpentligt hvis skyld.

 

 

Bilen ble kjøpt inn Desember 2004, helt orginalt stand, med 169 999km på tellern.

 

Opel Omega 2.5 V6 CD, Limousine.

 

5trins manuell, R25,

 

Alt utstyr du fikk i 1995. På CD Versjonen.

 

show_image_stream.php?bid=39766594&dx=588&dy=443

 

Bilen var utrolig stygg i lakken, etter og ha blitt vinterkjørt og rust rep. av amatører. Masse steinsprut, men ellers var den ganske rett og fin i karroseriet.

 

Motor og driverk fungerte som en klokke, Servicehefte fra Opel Autoberg på kolboten siden den var ny.

 

2004-

Når jeg fikk den måtte jeg bytte,

 

Register reim

4 skiver klosser

Tennplugger

Alle filtere osv.

Full storservice,

 

Reg reim tok jeg på Opel, Byttet Vannpumpe og alle løpehjulene også. Siden jeg ville ha garantien på reg, reim byttet,

 

2005.

 

Oljekjøler

Toppdeksel pakkningene

Olje skift det året,5 ganger,

Veivføler

Og 4 Masitaly 17tum felger.

Og en haug av ting jeg ikke husker.

øyelokk

hviteblinkers

 

2006.

 

Steinmetz frontleppe.

Steinmetz side skjørt

Steinmetz bakfanger

Svarte Linselykter,

Hellakering.

Tectylering og Voksbehandlet, (ALT)

Customeksos, 2 utblås bak.

Alle foringer.

Senkesett.

2 nye spredere

6nye lister

Og Vanlige Servicene,

 

Byttet til Mobil 1 formula Olje

Og fra Bosh til NGK plugger.

 

Og en Veldig stor haug av ting jeg ikke husker.!

For og si det enkelt, har det vel det meste som kan gå i stykker ,gått i stykker, derfor har dette utviklet seg som et pengesluktende prosjekt. :)

 

 

Planer for 2007.

 

c20let

c20let-1.jpg

 

Motorfester,

Veivstakbolter,

ARP-Schraube1.jpg

 

EDS Phase 3, 3,5

EDS_Phase_3_B.jpg

 

Alu, løpehjul , justerbare kamdrev

Reimhjul.jpg

Kamdrev.jpg

 

Sachs lamell, organisk racebelegg m/fjæret senter Clutch.jpg

 

Lettere svinghjul, 5,5kg

SvinghjulTh.jpg

 

Brock b1 8,5 foran 10 bak,

B11017_K-1.jpg

 

Bredding.

Skal kjøpe et par brukte sideskjermer og prøve meg fram.

Blir nok Custom bygging :)

 

Green eller Red stuff klosser og turbo grove skiver

EBC-Bremsen-greenstuff_400px.jpg

newgolddiscs.jpg

 

Justerbar gule koni foran og bak

koni_sport_shocks_md.jpg

 

Rep, av Cruiscontrollen,

 

Montering og Lakkering av Steinmetz bakfanger,

 

Steinmetz taksenker.

 

Singel 3tum rør , 4,5 blås,

Blir Custom, Kaster vel på et par simons lyd dempere,

 

 

Stabstag foran og bak.

 

 

Fuel cell,

Aeromotive pumpe,

evofuelcell1.jpg

 

Får se hva jeg finner på og hva jeg har råd til.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår