MercFreak Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 hvor store stabstag får man ? er det ikke ugunstig og ha det største bak også da? Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 er det "bigger is better" som gjelder forran eller? bak da? Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 kommer ann på hva du skal bruke bilen til og hva anna oppsett du har,dempere, fjører.... Eg har 24mm bak, men eg trur det hadde vert bedre med litt tynnere. (løfter indre bakhjul i hard svin kjøring) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 okay.. men er det ik bedre at stabstaget drar med seg "andre siden" i svingene forran? eller går det ann og "ha for mye av det gode"? men skjønte hva du mente.. kanskje best og prøve seg fram da.. Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 245T Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 http://www.ipdusa.com har 25/25 til 242 GT! :) ellers på "standardbiler" er det vel 25/23 som er vanlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 hvis indre bakhjul løfter seg, ikke stiv nok front? :P Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Er flere tråder om det med stabstagene.. men 25 bak og 23mm fram er ikke standard. 25/25 til 242 GT som ble nevnt passer jo på alle.. men jeg vil si at 25mm bak er for mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tigerfish Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Senkefjærer, feks Lesjöfors Kaller du disse stive? (Dessuten ser jeg at du fortsetter å skrive "Dana TrueTrac") Slutt å røyk så mye tjall! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 senkefjærer 40/40 og orginale gassdempere fra ex. biltema. det er god knall. så kjøp noen alufelger, 205/55-16 eller 225/45-17 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Tykkere krengningshemmere har mye å si. Monterte nylig 23 foran og 21 bak på fars originalbil som hadde 19 foran og 16 bak. Det ble en HELT annen bil. Blir ikke så åksjuk i svinga lenger:D Originalt foran er vel bare 19, 21 og 23mm. Det er ihvertfall bare disse størrelsene som det finnes foringer til hos volvo. 260 kr.hemmeren har større "bøy" ned på midten for å gå klar motoren som er annerledes på 260. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 260 stabstag fikk man også i 19 og 21mm, angivelig.. jeg kjøpte meg et nytt whiteline hos bcb (samme som pedersens har), men det er bare pga. r6'en trengte større klarering. ellers hadde jeg gått for IPD pakke, 25/23, tror jeg. stivere bak => lettere å spinne stivere fremme => lettere å ta en sving, krenger mindre likt fremme og bak => litt mer "nøytralt". Men, det avhenger også av andre ting, som dekktrykk, dekktype, fjærer, dempere, hjulstillingen din, etc. Alt spiller med, sist men ikke minst handler det alt om hva du er ute etter. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Her er et par linker, der du får kjøpt div stab stag i forskjellig tykkelser: Link fra Lysakerbil.no -Dette er IPD stag (Bla litt ned under 200-serien)IPD Stag Linker fra Pedersens-Racing -Her ligger torpedo stag og div Volvo Orginal + Bilstein støtdempere -Her er diverse tykkelser av Stab stag -Eventuelt et OMP fjørbeinstag (PS: Pdf) -Lesjöfors senkesett -Og til slutt, Superflex polyurethane foringer Og fra Eiker Motorshop har dem etter det jeg har hørt, det beste senkesettet fra B+G (Tar jeg feil? Så kan du gjerne si fra på en grei måte) Her har du diverse ting som forbedrer kjøreegenskapene betydelig. :) Edit: Kan jo også legge til Gule Koni fra Simco Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quadman Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Og fra Eiker Motorshop har dem etter det jeg har hørt, det beste senkesettet fra B+G (Tar jeg feil? Så kan du gjerne si fra på en grei måte) B+G = Lesjöfors. Det er samme Tüv-papirer til disse, så da bør det være samme fjærene også. :) (Lesjöfors eier B+G) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 leser ord som ipd og whiteline lenger opp i tråden her.. er det forskjellige fabrikater av stabstag? Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Kjøp deg et sett med gule Koni og lesöfors fjærer så har du nok bilen så stiv som du ønsker. Alt dette med stag osv. er for de som skal ha ting litt mer seriøst. Men om det er kun stivere bil som er ønskelig så er nok dempere og fjærer letteste måten. Selfølgelig så er jo grovere krengingshemmere, polyurithane foringer, tårnstag, torpedo til tårn stag, bærebru stag osv ting som gjør at bilen ligger betrakteli bedre på veien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg