Gå til innhold

Hvor Langt har din Omega gått?

Ranger emnet


Sæther Racing

Anbefalte innlegg

kjøpte en opel omega 1988 spinnebil en gang... den hadde gått 314000 og den rævkjørte jeg i et år med for lite olje. Da kom det en kraftig tikkelyd fra toppen. Men satan for noen gode biler... Midt i vinterskulde på 20 minugrader var det bare rett opp på turtallsperren og sladd ut på jordet på gården... Det er den eneste grunne til at jeg valgte omega. Holdbarhet, og så er de ganske fine og velutstyrte til å være såpass gamle biler.

 

Den jeg har nå har abs-bremser, kjørecomputer med bensinforbruks måler, elektriske vinduer, elektriske speil, utetemperatur, elektronisk fjærkontroll og masse mer... så dette blir nok ikke min siste omega :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har en omega B 95 mod, 2.l, 136hk bensin, manuell. Vin rød farge, enda er det bare 16" OZ felger på, og en vinge bak. Fars gamle bil som jeg nå skal ta over;) Karoseriet har gått ca 140000. OG motoren har gått noe imellom 60-70000km. Byttemotor, skar seg for noen år sia når vi skulle opp på fjellet.Motoren fikk ikke olje, bulk i bunnpanna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

omega a 91 mod. 2.0i 8v. heter vel c20ne.

tusler snart åver 500 000.

 

gammelmann kjørt til jeg fikk tak i den. topp turtall ved litt kraftig kjøring i 3 mnd nå å den går bedre enn da jeg fikk den. ikke gjort noe med selve motoren annet enn å etterfylt olje. ellers er så si alle foringer på understellet byttet i høst. står i det orginale batteriet fra 91 så må vel til nytt nå som det er vinter. vurderer å bytte motor men har lyst til å prøve å se hvor langt den går uten noe spesielt av reparasjoner før den dør fra meg.:drive2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår