Gå til innhold

Hvor Langt har din Omega gått?

Ranger emnet


Sæther Racing

Anbefalte innlegg

96- Omega 2.5 V6

 

X25XE

 

Manuelkasse.

 

210 000km

 

Har byttet Veiføler,Begge toppdekselpakningen,Vannpumpa.OG OljeKjøler som sitter mitt i V¨en :) hehe EDIT. har byttet det meste nå!

 

Eller synes jeg den holder Pokker så godt!Og ja den bruker litt olje,men ikke så mye.Var mere før.Og litt kjølevann liker den også en varm sommerdagm'm

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

95 mod, 24v gått 207000km..

har ikke byttet noe selv utenom olje og filter, men vet at vannpumpe, ventiler, toppakning og registerreim ble byttet på 185000km..

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innisatan, tror jeg har eldste og den som har travest lengst her! Hehe...

 

'94 B, 16V rulla ~241.000

 

:D

 

Byttet kamakselføler, eksos (min egen feil, jævvla dumper), luftfilter, oljefilter, olje, regreim m. alle tannhjul samt vannpumpe.

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min 90 modell med C20NE rundet 200000 km forrige helg.

 

jeg har kun byttet fordelerlokk,rotor, pluggkalbler og plugger samt olje og filter siden jeg fikk den på 164000 km.

lå noen papirer at det var byttet regreim på rundt 90000 med i bilen ved kjøp.

 

Men har byttet flere foringer i forstillingen samt noen i bakstillingen og opphenget til mellomakselen.

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen pingle km-stander dere har

Min 1995 sedan 2.5 v6 hadde gått 327000km før en råde knakk og laget mos i bunnstykket og fikk luftet ut veivhusgassene med 2 store hull på hver side av blokka :P....men den er nå prosjektbil deluxe :P skal renoveres og pusses helt opp :)

Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm..

kilometerstanden på min 87 omega med 20se står på 420000 atm...men den måtte jeg avskilte, så jeg vet ikke om det teller?

motoren bytta jeg en plass mellom 350 og 400000, men hvis jeg hadde giddet å lagt litt vedlikehold i den, så hadde nok den enda stått i.

solid og driftssikker motor den der :)

har tålt mye abuse også..heh...

---What does this button d.....---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

95 2,5v6 Stv, 178000km, Byttet allt i forstilling, og da mener jeg allt. Byttet ventildekselpakninger og plugger samt alle filter i nov. 06. Kjøpte den da. Var ikke fornøyd med kjøreegenskapene, så jeg byttet alle støtdemperne og samt fjerer bak. Fremdeles ikke fornøyd, så bestilling på justerbare koni og senkesett ble sendt til respektive. Fikk nye store foringer bak samt koni, og byttet disse før ferien i år. Venter fremdeles på senkesett. Bilen ble som ny. Lå 160-190km/t i lengre tid uten dramatikk med 4 pers og full bil. Sidevind og spor i veien er sånt man ikke legger merke til lengre. Takk til Tiger Speed parts for polyeretanforinger og til Koni for de beste støtdempere som lages!!!!!! Dette bør dere prøve før dere gjør noe annet med bilen. Krympet to størrelser når det gjelder handling. Skal lage en tråd med historie og bilder etter ferien. (Kjører glad videre) Snart 3,2liter + manuell.....

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min omega A-caravan, 1988 modell som er min daglige bil, har gått 385.000km. Motor: C20NE, manuell gear.

har skiftet mye etter at jeg kjøpte den for et år siden, da den forrige eieren bare kjørte den uten å tenke seg om. Byttet bensintank, alle foringer og mansjetter i bakenden på den, alle foringer i forstilling + +

Min omega a, 1989 modell har "bare" gått 193.000. Blir motor og gearbox-bytte etterhvert,sånn at stasjonsvogna får ny motor :) samt ovrflytting av servo + + + :D Dørtrekk og seter er allerede flyttet over. Kan jeg snart kalle bilen min en 1988 1/2 modell? ha-ha

-

Omega-A

Det er ikke tøft å være død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår