Gå til innhold

Hvor Langt har din Omega gått?

Ranger emnet


Sæther Racing

Anbefalte innlegg

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Opel Omega A (1) c20ne gått 270000 akkurat overhalt og motor solgt..

Opel Omega A (2) c20ne gått 240000 motor overhalt før jeg fikk den

Opel Omega A (3) c30se gått 160000

Opel Omega A (4) c26ne gått 230000

 

Tror ikke jeg har flere omega'er en dette.. :wonder:

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

96 omega B 2.0 16v. gått 188000

 

ikke brukt de siste 3 mnd pga noe deformert frondt..

men delevis rettet nå.. men må bytte begge bærebruene forran pga dårlige foringer som er umulige å få ut... byttet begge styrestagene komplette..

må bytte et hjullager bak... noen som har en beskrivelse av den jobben?

må nokk bytte de store foringene bak også.

demperene ble byttet 1 år før jeg kjøpte den i vår.. gabriell ell hva faen de het. å har satt på eibach fjører. ble passe lav.

har byttet toppdekselpakkning. plugger. olje filter luftfilter å tatt en AC service. også byttet låsekassa på førerdøra siden den hang seg opp. og skal snart bytte regreim å vannpumpe..

men må si at omegaen er en jæææævla god bil å kjøre.. prøvekjørte 2002 modell skoda octavia.. pga vurderte å kjøpe det pga jeg jobber med det.. men den kom ikke halveis opp på nivået til omegaen på landeveien...

er også diffbrems på den. hvordan vedlikehold trenger den? tenker på å bytte olje på diff å girkasse... hvilke oljer?

 

 

har også et anent rart problem.. med bilen fulgte kun 1 nøkkel ig 1 fjærnbetjening... fjærnbetjeningen syntes jeg er lei.. liksom må helt inntill bilen å trykke flere ganger... å nøkkelen passer kun i tenningen...

 

finnes det noen lur måte å fikse dette på? noe komplette sett med låsesylindere tenningslåsesylinder og nøkler? og hva pleier vere galt med fjernbetjeningene?

 

å har noen. en frondtfanger. et panser og venstre foprrskjerm liggendes så hyl ut...

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

har også et anent rart problem.. med bilen fulgte kun 1 nøkkel ig 1 fjærnbetjening... fjærnbetjeningen syntes jeg er lei.. liksom må helt inntill bilen å trykke flere ganger... å nøkkelen passer kun i tenningen...

 

finnes det noen lur måte å fikse dette på? noe komplette sett med låsesylindere tenningslåsesylinder og nøkler? og hva pleier vere galt med fjernbetjeningene?

 

 

Fjernstyringen er IR-basert, så den må uansett ha "fri sikt". Hvis du må trykke mange ganger kan det være på tide å bytte batterier i fjernkontrollen. 2 stk CR2025 skal det være.

 

Det eneste problemet jeg har hatt med fjernbetjeningen var at den mista kontakten med bilen en gang. Da ble jeg passe stressa siden jeg sto ulovlig parkert og var på vei til USA, men det fikset seg med et vanlig batteribytterituale.

 

-Magnus-

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en '96 2,5TD stående som nå venter på ny motor og automat etter 470000km. Synes nesten det er greit med motorhavari da.... Det er faktisk original automat som har gått så langt, men nå er den fullstendig utslitt. Den bare slurer i 1.gir.

Henter meg nok en bil fra Tyskland til våren og flytter over delene jeg trenger.

Så får vi se om den klarer 470000 til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår