Gå til innhold

Ny V70!!

Ranger emnet


DOCTOR

Anbefalte innlegg

Lurer på å skaffe meg en v70 D5.

 

Er det noen spesielle årstall jeg bør unngå?

Manuell eller atomat? foretrekker atomat, men på audi er ikke atomatkassa spesielt glad i chiptrimming.

 

Hvem lager best chip til disse bilene?

 

Jeg er ute etter en litt eksklusiv v70:

 

18-19" alu, mørke bakruter++++.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

For å være på den sikre siden ville jeg ha undersøkt flere steder om den tåler så mange ekstra Nm. Jeg vet at på blandt annet Automakassa på 525d ikke er særlig glad i å bli chippet, som 530d. Derfor er det viktig at du undersøker med f.eks Volvo og tuning eksperter. Selv ville jeg ha avventet og sett hvordan volvoen hadde funket original. Jeg er sikker på at V70 D5 med 185 hk og 400Nm sparker relativt bra ifra uten chipen. ;) Lykke til, post gjerne bilder av bilen hvis det blir kjøp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onkelen min har en v70 d5 -05 og de ble frarådet chip pga automatkassa. Ny kasse koster jo en del og så.

 

Stemmer det. Automatkassene på bilene idag er grisedyre, spesielt hvis de har litt "facny" specs som feks, steptronic (nå vet ikke jeg hva det heter hos Volvo, men det er iallefall manuell giring) og dette vil man ikke få dekt på noen som helst garanti siden man har tuklet med motoren. Da går det på egen bekostning og det svir fælt tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk med BSR i sverige. det aller enkleste er å chippe via seriell kommunikasjon. BSR leverer en box som du kan bruke både til å legge inn og ta ut programvaren. hvis du skulle inn på service på verksted ol. så er det bare å legge inn original programvare igjen, og ingen kan finne ut om det har vært trim på bilen eller ikke. når det gjelder girkassa; har ikke hatt noen problemer i det hele tatt på alle bilene som jeg vet om, som har BSR trim. girkassene er svakest under girveksling. dette tar BSR programmet hensyn til, og legger ned dreiemomentet under veksling. er du usikker på hvordan dette fungerer, ta kontakt med BSR via mail, så får du er bedre svar. det går helt fint å ta livet av en automatgirkasse på en utrimmet motor også, alt er avhengig av kjørestil, og vedlikehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår