Gå til innhold

Syklist kjørt ned bakfra

Ranger emnet


duxx0

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=123138

 

 

arrgh IGJEN og igjennom artikkelen blir jo den stakkars bussføreren stempla som en skyldig grisekjører og synder (som alltid ellers)

 

Men mitt spørsmål er HVA i HELVETE hadde denne fjotten av en syklist på EUROPAVEIEN å gjøre (sorry for caps) :P

 

Noen som har noe mer info..

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere på dette forumet er f*n ikke sanne. Den "stakkars" bussjåføren? Det var ikke antydning på bremsespor på stedet, og passasjerene i bussen var sjokkert over sjåførens kjørestil flere ganger før dette skjedde, bl.a kjørte han i lengre tid på feil side av veien. Men som alltid på bilforumet.net så er det syklisten som har skylda. I Hegra er det forresten ingen alternativer til E14, det er den eneste veien gjennom bygda, som ligger i en relativt smal dal. Dere mener vel syklisten skulle funnet seg en traktorvei i skogen eller noe og holdt seg der?

 

Les hva Trondheimsavisa adressa.no skriver om hendelsen, så ser dere at dette er akkurat hva dere prediker på dette forumet, å pløye ned de "forbannete" syklistene. Dere skal se sjåføren faktisk er en av de hissigste og mest trofaste debattantene på dette forumet ...

 

http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article689124.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere på dette forumet er f*n ikke sanne. Den "stakkars" bussjåføren? Det var ikke antydning på bremsespor på stedet, og passasjerene i bussen var sjokkert over sjåførens kjørestil flere ganger før dette skjedde, bl.a kjørte han i lengre tid på feil side av veien. Men som alltid på bilforumet.net så er det syklisten som har skylda. I Hegra er det forresten ingen alternativer til E14, det er den eneste veien gjennom bygda, som ligger i en relativt smal dal. Dere mener vel syklisten skulle funnet seg en traktorvei i skogen eller noe og holdt seg der?

 

Les hva Trondheimsavisa adressa.no skriver om hendelsen, så ser dere at dette er akkurat hva dere prediker på dette forumet, å pløye ned de "forbannete" syklistene. Dere skal se sjåføren faktisk er en av de hissigste og mest trofaste debattantene på dette forumet ...

 

http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article689124.ece

 

På det ene bildet der så er det faktisk GANG/SYKKELVEI, kunne vel ikke ha sykklet der da? Er vel ikke bare busssjåføren som kan stemples som idiot i dette tilfellet. Har aldri vært der, men når man klart og tydelig ser at det er gang sykkelvei på ulykkes stedet så begynner jeg å lure på sykkelisten. Sykkler ikke på E14 når det er mulighet for å unngå det.:???:

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er buss-kisen en forums medlem?

 

jeg vet nå ikke hva som skjer der.. men så sent som i dag var jeg veldig nære å pløye ned en sykklist som ikke hadde noe på veien å gjøre..

for det første var det 80sone og sykklisten(var gentlig 3) sykklet i max 40

når jeg skulle kjøre forbi la en av sykklistene seg ut og vedsiden av han første .. noe som er strengt forbudt!

sykklister på offentlige veier skal sykle på REKKE! ikke side om side!

han gjode det så jeg måtte brå bremse og svinge enda lengre ut til siden .. hvor det var en motorsykel... som heldigvis så og la seg helt ut..

 

jeg har bare en ting å si til ALLE syklister

DU ER IKKE Lance Armstrong, DU ER IKKE Thor Hushovd

HOLD DEG TIL REGLENE FOR FERDSEL MED SYKKEL PÅ OFFENTLIGE VEIER OG ALT VIL GÅ BRA!

ellers kommer jeg og div buss-kiser og kjører dere ned... :P

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilken trafikkregel står det at syklister ikke får sykle i 80-soner eller på Europaveier?

 

De eneste steder syklister ikke får sykle er på motorvei (klasse A og B), og på fortau og gang- og sykkelbane hvis disse er opptatt av gående.

 

Før dere blir så forbannet tøffe, så bør dere f*n meg lære dere trafikkreglene. Det er jo faktisk forbudt å kjøre bil hvis du ikke kan reglene ...

 

På sykehuset i Trondheim ligger en familefar og kjemper for livet sitt, og i mens ler dere av ham? Juling skulle dere hatt! Med et balltre til dere ba om nåde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er syklist inntil jeg fyller 18 :P

Og jeg må bare si, at jeg føler virkelig ingen tilhørlighet til noens side av saken her. Bussjåføren hadde skyld. Og syklisten hadde skyld. Syklisten kunne kjørt mer hensynsfullt og varsomt, kanskje syklet på fortauet og ikke midt i veien. Bussjåføren kunne kanskje også kjørt mer varsomt. Jeg har aldri vært bussjåfør (i likhet med mange her inne), og det kan vel ikke være lett å manøvrere en buss? Jeg tviler på at det er det. Jeg vet iallfall at det er lett å sykle. Hensynsfullt. Jeg sykler veldig sjelden på veien, som oftest på fortauet. Jeg sykler fort på fortauet, men kun på oversiktlige steder. Som betyr, jeg bremser ved innkjørsler, fotgjengere, kryss, og andre punkter. Bilister og fotgjengere kommer alltid først, av den grunn at syklister er sårbare. Jeg vil da ikke bli påkjørt (jeg har nemlig ikke engang like gode rettigheter som gående), og vil heller ikke kjøre inn i noen.

Jeg anser meg selv som en god syklist, da jeg har syklet i 9 år. Mye. Eksempelvis var jeg på vei opp en bratt stigning. Det er bilvei og ingen fortau. Det største problemet er at bussene går i ett sett opp denne stigningen, og det var en sving akkurat der jeg var. Hva gjorde jeg da jeg hørte bussen? Jeg gikk opp den lille kanten det var der, lente meg så langt inntil fjellveggen som mulig, før jeg lot bussjåføren passere pent og rolig. At bussjåføren ikke takket er en annen sak, men jeg la meg ikke midt i veien og viste fingeren til bussjåføren.

Jeg er jo ikke ennå bilist, men med rundt 110k kilometer i passasjerseter har jeg vel skjønt litt. Er det riktig hvis jeg sier at de "værste" syklistene er de i tettsittende tights, med tynn racingsykkel, i full fart nedover veien, uten å ta hensyn til bilister? Er det gangsti, kjører jeg rolig på den. Er det gang/sykkelsti (det er nemlig en forskjell, på rene gangveier har syklister null rettigheter, blir like dumt som å kjøre i veien), kjører jeg da på sykkelstien. Ikke i veien.

Syns virkelig det er synd bilister syns så lite om syklister. Alle er ikke ute etter å gjøre dritt mot bilister. Jeg elsker biler, og viser hensyn til bilister. De har utrolig mye å passe på, om de ikke skal ha gale folk på sykler midt i veien også.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fins ufattelig mange tullinger på sykler rundt om kring. De kan godt få sykle på vei, men de må vise litt hensyn de også. Seinest i dag havnet jeg bak en syklist som syklet i 10km/t oppover en bakke med mange veier som det kan komme biler fra, gøy å kjøre forbi da ja. Og fortauet lå rett ved siden av. Merk: Farten var under jogge fart.

 

Eriksmil: Applaus! Liker det du skriver. Flere syklister skulle hatt din holdning. Både bilister og syklister skal vise hensyn, men min erfaring er at veldig mange syklister viser lite hensyn og setter både seg selv og andre i fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til opplysning:

Gang- og sykkelbanen på ulykkestedet begynner ved det hvite huset forrest på adressa.no-bildet, faktisk ser dere starten på sykkelveien helt til høyre i bildet, gresstusten i høyre bildekant er selve starten. Før dette er det ikke engang en veiskulder for syklister på E14.

 

Se på dette flyfotoet av stedet. Nedover dalen er mot venstre på begge bildene (både adressa.no-bildet og flyfotoet), både bussen og syklisten kom altså fra høyre i bildene og skulle ut til venstre i bildene.

 

For alt dere vet rakk syklisten kanskje ikke fram til starten på gang- og sykkelbanen på stedet før han ble "pløyd ned" som dere liker å kalle det på dette forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor dere klager så jævlig, har aldri hatt problemer med syklister i trafikken.

Har dere så jævlig dårlig tid i trafikken dra 2min før da vel.

“Thank god there’s no 48-hour race anywhere in the world, because chances are nobody could beat Porsche in a 48-hour race. They’re probably the only cars in the world that would stand-up for something like that.”

 

Carroll Shelby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=123138

 

 

arrgh IGJEN og igjennom artikkelen blir jo den stakkars bussføreren stempla som en skyldig grisekjører og synder (som alltid ellers)

 

Men mitt spørsmål er HVA i HELVETE hadde denne fjotten av en syklist på EUROPAVEIEN å gjøre (sorry for caps) :P

 

Noen som har noe mer info..

Er ikke noe fan av sykelister som tar seg til rette, men på den nevnte veien er det ikke så mange alternativer, med mindre man tar sykkelen til skogs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsespor på stedet....jaja. Når skal media og politi begynne å oppdatere seg selv. Nærmere 80% av norsk bilpark begynner vel snart å bli utstyrt med ABS-bremser. Om en snut klarer å finne frem til denne tråden, så kan jeg opplyse vedkommende at biler med blokkeringsfrie bremser lager ikke bremsespor. Fortell det gjerne til dine kolleger...

 

Leser altfor ofte i media om bremsespor som manglet. Blokkerte hjul har også dårligere bremseeffekt enn rullende hjul, således burde alle være glad for at det ikke er bremsespor på stedet.

 

Tilbake til saken: Det er nevnt i artikkelen at bussjåføren kunne ha sovet. Ikke bra dette, all skyld tilkommer selvsagt bussjåføren. Uansett et dårlig plaster på såret for han som ligger på sykehus.

Alpina B10 BiTURBO

-"If the Alpina Biturbo emerges in the rear view mirror, there is no escaping.!" Sport Auto- Januar 1990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere på dette forumet er f*n ikke sanne. Den "stakkars" bussjåføren? Det var ikke antydning på bremsespor på stedet, og passasjerene i bussen var sjokkert over sjåførens kjørestil flere ganger før dette skjedde, bl.a kjørte han i lengre tid på feil side av veien. Men som alltid på bilforumet.net så er det syklisten som har skylda. I Hegra er det forresten ingen alternativer til E14, det er den eneste veien gjennom bygda, som ligger i en relativt smal dal. Dere mener vel syklisten skulle funnet seg en traktorvei i skogen eller noe og holdt seg der?

 

Les hva Trondheimsavisa adressa.no skriver om hendelsen, så ser dere at dette er akkurat hva dere prediker på dette forumet, å pløye ned de "forbannete" syklistene. Dere skal se sjåføren faktisk er en av de hissigste og mest trofaste debattantene på dette forumet ...

 

http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article689124.ece

 

Me på bilforumet vil berre det beste for syklister: Kjøyr på gangveien mens ein kan!

- 96' Nissan Primera 2.0 LX

- 90' Audi 200 TQ 20 V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår