reyes Skrevet Juli 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2006 Har en Vectra b 1,8 16v. Det første jeg merket når jeg kjøpte Vectraen var den utrolig kraftig ventilklikkingen. Bilen har ikke kjørt mere enn 150.000 km. Ventil klikkingen er nesten konstant, selv om bilen er varm eller kald. Men jeg tenkte ikke noe særlig over og kjøpte bilen:P Men så her om dagen var jeg ute å kjørte så plutslige kom det en skikkelig knase lyd fra motorommet. Skikkelig knase lyd:P Det rare er at bilen starter og går, men det bråket noe sinnsykt fra motoren. NAF mannen mente det kunne være noe med ventilene. Er det noen andre som har opplevd det samme? Skal forresten åpne toppdekselet i morgen, og lurer på hva momentett er for det de små skruenen rundt toppen? Takk på forhånd:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90vectra Skrevet Juli 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2006 "NAF mannen mente det kunne være noe med ventilene" HEHEHE skikkeli skarp kniv han dær:thumb Topplokkboltene bør du skifte med tanke på strekkfastheten. Momentet på blokken husker jeg ikke i hodet, men skal spørre en som vet det Siter As usual with cars: Car owner: How fast can you make it go? Tuner: How much you wanna spend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet Juli 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2006 Huhh?? Det er ikke strekkbolter på toppdekselet! Bare og bruke de gamle så lenge de virker ok, og momentet er ikke så veldig viktig på dekselet, bare stram til det sitter skikkelig. Men ikke så mye at du moser den nye pakningen. At ventilene tikker er helt normalt og ikke noe problem. Få heller en kyndig person på ett godkjent merkeverksted til og høre på motoren din. Kan være ett lager som er gåent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyes Skrevet Juli 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Åpnet toppdekselet i dag og gjett hva jeg så:P Fikk litt sjokk.. Her er bildene: Noen som kan forklare meg hvordan kamaksel kan knekke? Og hva grunnen kan være? Men uansett så skal det fikses, er det noe jeg kan gjøre selv? Er det bare å dra til opel å si, "hei jeg skal ha en kamaksel"? Sette den i motoren og kjøre?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sehen Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Stygg sak. Men du bør nok ta av toppen og sjekke om ventilene har vært i kontakt med stemplene. Dette skyldes nok et tørrkjørt lager eller defekte løftere. Sjekk om det er striper i lagerskålene. Er det tilfellet må du nok ha ny topp. Men tikkingen du har hatt før tyder på defekte løftere. Håper dette ikke blir for dyrt. Lykke til. Siter På ALKOHOL (E85) Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!! Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :) Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyes Skrevet Juli 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 Begynte å demonere reg. reima å fikk løs kamakselene. men måtte stoppe siden jeg ikke hadde riktig verktøy. Så imorgen stikker jeg innom biltema og kjøper torx da skal jeg nok få av toppen. Var også innom Oslo Sylinderservice. Hvis det skulle være skadet stempel skulle dem evnt. bårre opp eller skaffe ny topp. Tror det blir litt dyrt:P Men går det ann å sette inn en 2 liter motor å bruke de gamle motorfestene? Har 1.8 nå. Og mens jeg er i gang, lønner det seg eller å kjøpe sport kamakseler? Og hvor får jeg kjøpt løse kamakseler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 pleier sjeldent å skje noe med stempelene under ras,men du har nok noen bøyde ventiler,pell av toppen,lever den til sylinderservice,få de til å gå over den,så blir det nok bra skal du se:) Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra98 Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 mener dem selger kamaksler på streetdesign.no Siter -Opel Vectra B 98 -Toyota Hiace 4wd lang 04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyes Skrevet Juli 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Nå er løpet kjørt:P Fikk en telefon fra Oslo sylinderservice og dem sa de ikke kunne skaffe meg kamaksler. Var visst vanskelig mente dem:S Så det har vært over en uke siden jeg har leverte toppen. Hva faen skal jeg gjøre nå? Noen på forumet som har kamaksler til overs? Og hva er motorkoden på min, er en 1.8 16? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Nå er løpet kjørt:P Fikk en telefon fra Oslo sylinderservice og dem sa de ikke kunne skaffe meg kamaksler. Var visst vanskelig mente dem:S Så det har vært over en uke siden jeg har leverte toppen. Hva faen skal jeg gjøre nå? Noen på forumet som har kamaksler til overs? Og hva er motorkoden på min, er en 1.8 16? Søk på kamaksler på tyske sider, evt engelske.. Der vør det være plenty å ta av. Evt kan du høre med kollevold (selv om det kan ta tid) En kjapp telefon til opel gir deg motorkoden din Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 Hva er dette for noe rot. http://www.enem.se har Kvass kam til deg "eller sportskam" og sylinderservice får ikke tak i orginal kam?hmm dra på opel og bestil en orginal kam. får den på dagen eller dagen etter. hadde kasta helle motoren og kasta in en C20Let men men :) men et lite chip hadde du kjørt fra 95% av norges befolkning. C20LET motor til salgs på blomdal oppelhugg nå http://www.opelhugg.com Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg