Gå til innhold

Golf 1.8CL - Sn0mann sin

Ranger emnet


Sn0mann

Anbefalte innlegg

Takker for alle positive svar =0) Ble meget utrolig fornøyd jeg også,,men trenger litt valsing her gitt..Har ikke opplevd subbing enda, enda ved full bil(dog jeg kjører ikke ofte med mer enn 1 person ekstra i bilen, for da går den ikke så fort lengre..ikke det at den går fort fra før av :P)

 

@Burny

Fargen er fin den! hehe ! =0)

 

@firestat

Ja, blir vel valsing først hos blåring i haugesund, så får vi se hvordan det blir. Hvis det ikke er aksepterbart blir det nok bredding i løpet av vinteren! =0)

Har fått meg en Polo '83 som vinterbil så blir endringer på golfen.. jihu :klovn:

 

Kan poste noen bilder av poloen i morra :P har noen dassruller liggende nå, som skal på den. 7x13" Allycat med dunlop 175|50|13..denne skal bli pusset opp neste sommer =0)

 

...liker ikke biler egentlig! Det baller bare alltid på seg!!! UFF!!:rockets :titties:

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Når du satt på supersporten, hva flyttet du over fra gamle demperne da?

 

Har problemer med lyder som kommer fra øvre fjærskål og oppover.

Tror det er et lager som mangler i den "gummi greia" som sitter helt opp mot karroseriet før hullet opp til motorrommet hvis du skjønner..?

 

Eller brukte du kun det som følgte med supersport og tok av alt det orginale?

 

:)

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det husker jeg ikke helt :|

 

jeg brukte vel en kombinasjon av de delene som var med i supersport pakken, pluss de delene som trengtes fra orginaldemperene.

Jeg byttet forresten ut alle delene som var fra orginaldemperen, til nye, etter å ha kjørt en stund.

 

Men hvilken lyd(er) hører du?

Før når jeg kjørte i et tregt tempo kom det ofte en slags skvulpe-gnage-skrape(men uten skrap)-aktig lyd. Hvis du skjønner :klovn:

 

tror det kan være den gummi greia ja, men ikke helt sikker i og med jeg byttet ut alle de gamle delene :P kostet ikke mye, rundt en 150,- eller noe i den dur...men tror ikke det har noe å si på slitasje, bare at det er en irriterende lyd. (hvis det er samme lyd som jeg hadde da:P)

 

Kanskje noen andre har erfaringer? Innspill noen?? :)

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det husker jeg ikke helt :|

 

jeg brukte vel en kombinasjon av de delene som var med i supersport pakken, pluss de delene som trengtes fra orginaldemperene.

Jeg byttet forresten ut alle delene som var fra orginaldemperen, til nye, etter å ha kjørt en stund.

 

Men hvilken lyd(er) hører du?

Før når jeg kjørte i et tregt tempo kom det ofte en slags skvulpe-gnage-skrape(men uten skrap)-aktig lyd. Hvis du skjønner :klovn:

 

tror det kan være den gummi greia ja, men ikke helt sikker i og med jeg byttet ut alle de gamle delene :P kostet ikke mye, rundt en 150,- eller noe i den dur...men tror ikke det har noe å si på slitasje, bare at det er en irriterende lyd. (hvis det er samme lyd som jeg hadde da:P)

 

Kanskje noen andre har erfaringer? Innspill noen?? :)

'

 

Yess.. Kom nettopp inn nå, har bytta over til gummi greiene fra org. demperne nå. Dette passet mye bedre sammen og lyden ble borte:)

 

Var et slags klunke lyd ja, men dette var pga. jeg satt over øvre delene fra senkesettet jeg hadde på fra før. Dette var feil, så problemet løst:)

 

Ellers, gikk godkjenningen bra eller? BT var ikke vrange med supersport?

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var da bra det da=0) sikker noelunde samme lydene som hos meg, de kan være irriterende til tider:p men knaker så mye ellers i bilen min pga den er så stiv, så merker ikke så mye til de lydene :P

 

godkjenningen hos BT gikk kjempe fint, men de tüv papirene du fikk levert med må antagligvis være på norsk. Det måtte dem desverre være for meg :/

 

og, still opp bilen ganske høyt:P samt svar "nei" når de spør om du skal senke den mer :P hehe!

 

Lykke til :D

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var da bra det da=0) sikker noelunde samme lydene som hos meg, de kan være irriterende til tider:p men knaker så mye ellers i bilen min pga den er så stiv, så merker ikke så mye til de lydene :P

 

godkjenningen hos BT gikk kjempe fint, men de tüv papirene du fikk levert med må antagligvis være på norsk. Det måtte dem desverre være for meg :/

 

og, still opp bilen ganske høyt:P samt svar "nei" når de spør om du skal senke den mer :P hehe!

 

Lykke til :D

 

Å ja, må ta hjulkontroll etter man har vært der igjen å da. Hvis man stiller ned etterpå :( hmm

 

Hva gjorde du med de papirene da, oversatte de til norsk?

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke tatt hjulkontroll etter jeg stilte min ned igjen jeg. Det er vel ikke så mye vits, i og med at camber blir så negativ når bilen blir såpass lav uansett at det blir vanskelig å gjøre no med det :/

 

oversatte de til norsk ja :) men er ikke sikker på om jeg har dokumentet enda:P ellers kunne du jo fått det! =0) kan si ifra på mandag, da jeg ikke har den PCen her ;)

 

Men husk, det er ikke sikkert at BT der du bor krever å få det oversatt til Norsk ;) så du kan jo sjekke det ut først kanskje =0)

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier jeg ha en god vinter - allerede! Bilen blir satt i garage og ser ikke dagslys før slutten av neste april, eller begynnelsen av mai ;)

skal selvfølgelig gjøre litt forskjellig med den i vinter, men ikke noen store forandringer..kanskje..hmm..vel, vi får se :P

 

menmen!

 

her er et bilde av bilen som stilles i garagen, og vinterbilen med Allycat felger og greier :P 7x13 ftw!

 

Snakkes neste vår :P ! (kommer til å delta i forumet uansett, men bilen min er nattinatt :/)

 

vinterenKommer.JPG

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe:) ja nå er det vinterparkering, snøen begynner jo å komme på toppene allerede :/ sesongen har gått altfor fort!! :P

 

Utlån kan fikses, hvor mange felger ønsker du å leie? 2? :klovn: :D

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken ET er det på felgene ?? samt dekkdim ?? Ska du skru den lavere framme?syntes at den va så høg. elle er det noe som hindre deg ifra å skru dn lavere ?

-97 VW Passat TDI

x-92 VW Golf 3 1.8 R.I.P

x-94 Opel Astra sportive stv Solgt

x-85 Volvo 740TIC Solgt

x-88 Toyota Carina ll XL -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helst håpt på 4, dem sier bilen går litt bedre da.. :D

jøss:O hvem hadde trodd det :P men nej, de er my precious! :D hehe:P

det var ikke sånn allerværst dyrt med dem. Kjøpte to av dem brukt av en her på forumet, helt nye =0) Vent til våren så finner du kanskje noen billige du også :D

 

Hvilken ET er det på felgene ?? samt dekkdim ?? Ska du skru den lavere framme?syntes at den va så høg. elle er det noe som hindre deg ifra å skru dn lavere ?

 

ET15, Toyo 215/40

Det er vel ca 1cm klaring fra dekk til hjulbue, så vil ikke si den er så høy :/

Det som hindrer meg i å skru bilen lengre ned er vel at supersport settet ikke er for hardt til å kunne stoppe dekkene til å subbe nedi ved humper i veien. Men blir valsing nå i vinter, så kan hende den blir lavere til våren!

Har jo også Rieger Infinity sideskjørt, av typen ekstra lave eller hva nå det var, så vanskelig å senke mer med tanke på at jeg så vidt får skoen under sideskjørtet(fremst på dem)....,,,.,.men kunne gjerne hatt den litt lavere hvis den ikke var så "mjuk" ;) :D

 

Hadde 17" på den før, med 205/40.. Da hadde jeg senket den slik at det var ca 1,5cm gjenge foran, og 0,5cm gjenge bak igjen..nå er det ca 5cm gjenger igjen foran og ca 4 bak..sånn ~ altså ;)

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår