Gå til innhold

Volvoturbo240 - Volvo 242 Turbo, Racestuk, Bredding, 18x12" rota, 16v

Ranger emnet


Volvoturbo240

Anbefalte innlegg

det innsuget der kan du kaste ;) kappa balja??? blir pent slik :) spec på turbo dyser drivstoff osv? så lenge siden det har skjedd noe her at jeg er helt ute av det :p

 

turbon husker jeg ikke så mye om i farta, men holder til Minst 600hk. 1680cc dyser, electromotive tec3, Skal kjøre på e85 så jeg skal kjøpe fuelcell, aeromotive pumpe og BTR, Bygger nytt innsug selv, custom fuelrail++

Kommer vel nye kammer, ventiler, fjærere osv til toppen snart, toppen får en mild porting da det ikke er så mye effekt å hente på selve portinga på en turbomotor. Effekt er jeg ikke så optatt av heller, det skal være en motor som er morsom å kjøre!

 

Bestilt nye råder å stempler i en veldig lett utførelse og kommer til å bytte til smidd veiv når budskjettet tilater.

Quartermaster 3 platers klutsj og getrag kasse. Klutsjen har liten diameter da det tilater mere turtall å bedre respons. Tenkte på å varve rund 8 -8500 omdr!

 

Har ikke kappa baljene nei, har senka (forlenga) bakskjermen 5 cm nedover! Liker ikke den enorme bakeklaringa jeg får uten baljene..

 

btw, Har også fått tilatelse av BT til å bruke Wilwood GT 6000 kalipere og 32x330mm skiver!

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 290
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

update!

 

Dårlig til å ta bilder mens jeg mekker! men har et par..:

 

DSC00624.jpg

2 oljekjølere får å være sikker! Har også planer om filterflytter slik at jeg får oljefilteret bort fra det varme grenrøret og litt lettere tilgang når det skal byttes..

 

DSC00625.jpg

Wastegate og dumpventil har kommet!

 

DSC00637.jpg

wastegate montert og downpipe på vei!

 

DSC00650.jpg

ble nødt til å polere turboen gitt..

 

DSC00636.jpg

Fått på rørene til WG

 

DSC00629.jpg

Sliper ned innvendig!

Skal prøve å få tatt et par bilder fra utsida og.. er ferdig med omsveising av bakskjermen og fjærnet lister på passasjersiden!

 

 

-

 

Ellers, venter på innmat til blokka.. og priser på nye kammer, drev, ventiler++.. tar med meg toppen til Autotrim en dag så skal de se litt på den og gi pris på en grei porting, ikke nå værsting greier altså.. det er ikke nødvendig til turbo bruk!

 

vurderer å muligens gå får en litt mørkere farge! ikke mye men bittelitt.. eller? (vanskelig å besteme seg, er jo så mye fint å velge mellom)

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

liten sneak peak til de som er intressert.. *engelsk tastatur*

 

bredding paa vei

DSC00728.jpg

 

vanskelig aa ta bilde som viser breddinga uten lakk gitt..

DSC00724.jpg

 

Skjermene foran er tatt ut 2,5cm og bakskjermene er tatt ut 5cm!

 

hva tror folket..?

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Blir Fin Den. Men Hater Den Fronten.

 

hvilken front er det da? USA fronten er plukka av hvis det er den du tenker på, har de "vanlige" lyktene nå..

 

Skjer litt lite med bilen for tia pga av jeg har fått verkstedlokale som er under oppussing og huskjøp... Kommer sterkt tilbake om et par månder! :volvsmile

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår