Finepix Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 Må etterfylle litt automatolje på min Ford FMX kasse fra 69. Hvilken type skal jeg bruke? Og hvordan er korrekt prosedyre for å peile olja etterpå?? Er jeg helt på jordet hvis jeg mener å huske at motor skal gå, og man skal "gå igjennom" alle gear før man peiler...? Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 På de fleste girkasser (også) automat er påfyllingskruen på siden. Så du skal fylle til det renner ut og så skal du skru igjen når det har sluttet å dryppe (bilen må stå plant). Der det er peilestav så er det nok enda enklere. Blir som å peile olje på motoren. Jeg er litt usikker på hvilken olje du skal ha. Er enten Dextron 2 eller Dextron 3. Det er viktig å IKKE blande disse typene. Skal stå i instruksjonsboka hvis du har den enda da bilen er såpass gammel. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 dekstron 2 og 3 er samme skiten...' Du skal ha donax tf ,tror jeg den heter, spesial til Ford.... Dexrton er til GM og masse annet.. skal ikke ha ford olja på GM og motsatt... har nå jeg lært :wonder Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMC 2500 Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 Her skal det brukes Automat olje merket med "Mercon" Mercon er Ford´s spesifikasjon. Kjør bilen en liten tur på ca. 5 minutter. Slik at kassa blir litt varm. Ikke vanlig driftsvarm. La motoren gå på tomgang. Så kan du peile og etterfylle. Automat oljer i dag, har spesifikasjon både for Ford og GM Siter Kjør diesel, bensin lukter python! V8 Diesel Tech Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Juli 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 Takker. Fant en på BilXtra som var merket med Ford "et eller annet F", og forhandleren mente at det var denne jeg skulle ha, så jeg prøver! Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 Fordel om du fyller rett med en gang. Hvis ikke kan du i verste fall risikere og ødelegge kassa di. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brede Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 Byttet nettop olje paa min 1970 modell C6 kasse. Der maatte jeg visstnok ha Type (eller evnt Mercon 5) olje. Jeg kjoepte Mercon 5 hos ford. Det kostet nesten 1000kr for de 12 litrene jeg trengte... Er nok billigere hvis du kjoeper fra f.eks. aarnes amerikanske bildeler... Siter 1999 Ford F250 m. 2003-2005 lykter og grill 2003 Chevrolet Trailblazer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg