Gå til innhold

Da ble det einser på meg også! (Golf 1)

Ranger emnet


Danna

Anbefalte innlegg

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vi må forresten ta en cruising en dag, du har nummeret mitt enda? Har forresten fått på old-school felger på brukseinsern :). Hva slags interiør er det som står i bilen nå da?

 

Originalt beige-rutete..Passer nesten bilen bedre enn GLS interiøret synes jeg :D

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SI IFRA når det er noe cruising eller old-vw treff på østlandet da! Jeg får jo aldri med meg noe slik.. Bare skriv det her inne eller noe?!? Alltid gøy å møte andre enere, alle som har det har en viss interesse også, liksom..

Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med på cruising og Einser-treff! Anytime, anywhere!

Bare å slå på tråden Henning, hvis du har nummeret. Hvis ikke har jeg ditt...

 

EDIT: Nei, du har ikke nummeret. Har fått nytt; 91 82 55 05

Til alle som arrangerer crusing ;)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kjørte jeg fra jobb (Asker) og til Biltema (Bærum) og tilbake uten problemer.:thumb Men da jeg kom til Asker og var på vei utover mot Heggedal begynner oljelampa og lyse og pipe nok en gang. :shake

Jeg tenkte jo "Aha, tom igjen?? Har jo heldigvis med olje". Og fylte på en halv 4 liters kanne... starter igjen, tut og kjør. :) Kjører 400 meter, drar på bortover sletta, og vips så lyser og piper oljelampa igjen. Men jeg hadde jo nettopp fylt! :confused:

Ut og peile, og det er nok olje. Hmmmm, merkelig! Står stille i veikanten en liten stund, starter motoren igjen. Ingen oljelampe lyser, så jeg kjører litt bortover og over veien og parkerer på Bowlingen i Asker, for de lokalkjente.

Stopper motoren, peiler mer... fortsatt olje, ingen lekkasje. Så olja har altså ikke rent tvers igjennom! :w00t

Prøver å ruse motoren litt... og når den bikker 3000 RPM lyser og piper det nok en gang. Stopper motoren.

 

Starter motoren igjen etter en stund. Hører ingen stygge lyder fra motor eller noe.

Tar sjansen og kjører hjemover. Kommer 10 meter, da lyser den igjen. :(

En kompis kommer med giver og oljetrykksmåler, og vi prøver det. Men SELVFØLGELIG passer ikke giversen, den butter i både fordeler og alt som er.

Så da taues jeg hjem... nedtur!

 

Så, til spørsmålene:

 

1. Hvis det var giveren som var gåen, ville den lyst / pipe hele tiden?

2. Hvis giveren er gåen, ville den da begynt å lyse plutselig ved rusing / gasspådrag?

3. Hvis det ER dårlig oljetrykk, ville det da ha blitt "bra" igjen om jeg stopper motoren og starter den med EN gang etterpå?? Og igjen blitt dårlig når turtallet øker?

4. Hvis det er dårlig oljetrykk, what to do?

 

Skal prøve etterpå om giveren fra Suzukien passer (Går vel mye i std. gjengedimensjoner. Men det er jo Japansk vs. Tysk).

Hadde håpet å få brukt bilen til Gatebil 9. September, så her må det jobbes. Helst rukket å fått på ny eksos, påfyllingsrør og kanskje skiftet interiør også.

Er selvfølgelig like glad i bilen selvom det er litt småproblemer! :hello:

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er en giver i toppen også ja. Ja, den har jeg jo faktisk sett med egne øyne. Den satt jo ikke ordentlig skrudd inn engang, stakk 5 - 6 mm med gjenger utafor, men jeg fikk ikke skrudd den inn for hånd iallfall. :) Men den skal kanskje være sånn...

 

Skal se litt på det etter en matbit nå

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår