Gå til innhold

1,6 -> 1,8 8v.. Noen komplikasjoner???

Ranger emnet


Svends3n

Anbefalte innlegg

Finn deg en gassermotor om du kun skal bytte motor, og ikke skal bytte til no som går bedre. Må byttes ledningsnett om du skal ha i en Monopointmotor. No som ikke er verdt jobben i det hele tatt.

 

Finnes 3 forskjellige 90hk motorer: Forgasser, Monopoint og 90hk K-jettronic (samme som i GTi 8v).

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det SÅ mye forskjell på monopoint å forgasser motorene?

jeg trodde det var omtrent samme greia, bare at monopoint fungerer som en elektrisk styrt forgasser?

Er det ingen mulighet til å bruke samme ledningsnett?? og er det så vanskelig?

 

Har forresten god tid til å gjøre bilen ferdig.. skal lakkere litt i motor rom osv..

 

Det r en helt vanlig 1,8 8v monopoint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor må du absolutt ha Monopoint? Er mye lettere å bare skaffe en 1.8 gassermotor å slippe nedi. Så unngår du å bytte ledningsnett. Må ihvertfall bytte motornettet om du skal ha Monopoint. Og hvis du på død og liv må bytte motor, så vil jeg anbefale å skaffe en delebil av type GTi/GTi 16v/G60. Ellers er det ikke verdt jobben etter min mening.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg..

Har selv 1,6.. Har lyst på litt mer effekt.. Er det vanskelig å bygge om fra 1.6 til 1.8?

Hva må byttes? Stempel og Rådere? Kamaksling? Topp?

Eller vil det lønne seg å kjøpe ny motor?

Og må jeg gjøre noen endringer som f.eks bremser, bremsekraftforsterker, osv. for å få det godkjent, eller er det bare plug&play??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg..

Har selv 1,6.. Har lyst på litt mer effekt.. Er det vanskelig å bygge om fra 1.6 til 1.8?

Hva må byttes? Stempel og Rådere? Kamaksling? Topp?

Eller vil det lønne seg å kjøpe ny motor?

Og må jeg gjøre noen endringer som f.eks bremser, bremsekraftforsterker, osv. for å få det godkjent, eller er det bare plug&play??

toppen er det samme, er bare bunndelen, blokka osv..

større slaglengde!

bremsene, eksos, bremser og alt er det samme! :) plug and play:)

Fotgjenger!

ca 4 uker igjenn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår