Gå til innhold

STARTPROBLEMER eeh... JA!

Ranger emnet


Logico

Anbefalte innlegg

Bra det løste seg da :)

 

Har nok ikke løst seg, fikk ikke gjort noe på bilen før idag...

 

Det nedre hjulet til drivreima har jo gått endel ganger rundt nå, i og med at alle tennene var borte der. Så da står jo det øvre og nedre hjulet feil iforhold til hverandre, fant de gamle merkene, fra sist reima ble byttet, stilte inn begge hjula til iforhold til disse merkene.

Meeeen... bilen vil fortsatt ikke starte, men har gnist på pluggene nå da. Prøvde å tørne hjulet til kamakselen rundt en hel gang, for så og sette på reima igjen, uten å røre det nedre hjulet.

Da hørte jeg ihvertfall at den prøvde å tenne, men bare en antydning.

 

Det er ingen ulyder i motoren, så det virker som om alle ventiler har det fint.

 

Så; Hvordan får jeg stilt inn hjulet til kamakselen riktig iforhold til hjulet til veiva?

Noen som vet hvordan en gjør dette på en Mazda 323 BG???

07 VW Passat 2.0TDI Highline

99 VW Golf 1.6

61 Humber Super Snipe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv om du ikke hører ulyder kaan det hende at ventilene er bøyd..

 

Registeret stilles inn etter merker på hjulene/drevene og merker i blokka. Men kan være knotete å forstå seg på på noen biler. Det letteste er om du hadde fått tak i arbeidsbeskrivelse. Der det står hvordan man stiller registeret inn, punkt for punkt. Hør med et verksted om di kansje kan printe det ut for deg :)

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv om du ikke hører ulyder kaan det hende at ventilene er bøyd..

 

Registeret stilles inn etter merker på hjulene/drevene og merker i blokka. Men kan være knotete å forstå seg på på noen biler. Det letteste er om du hadde fått tak i arbeidsbeskrivelse. Der det står hvordan man stiller registeret inn, punkt for punkt. Hør med et verksted om di kansje kan printe det ut for deg :)

 

Kan nok fort hende de er bøyd ja, men den burde vel starte sjøl om de er evt er bøyd. Derfor gidder jeg ikke ta med bilen på verksted, for å få de til å sette på reima, hvis jeg alikavel må bytte motor.

Skal ringe mazda verkstedet imorgen, får høre hva de har å si...

Rimlig lei den bilen nå ja!:puke

07 VW Passat 2.0TDI Highline

99 VW Golf 1.6

61 Humber Super Snipe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

starter ikke om ventilene er bøyd vel....

 

sleit med å finne tennings punktet på seaten jeg hadde. tok ut pluggene, og fant tennings punktet ved å se når rotoren traff riktig.

Veiva hadde merke, så ble bra til slutt :)

 

Når dte startet opp var det ganske morro å tenke på at jeg som bare har skiftet plugger før demonterte og "overhalte" motoren alene,bare med tips på tlf ;)

 

ON topic igjen.. Håper det ordner seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren starter neppe om ventilene er bøyd, iogmed at det ikke blir tett mellom ventilsetet og ventilen og det resulterer i ingen kompresjon.

 

Men om ventilene er bøyd trenger du ikke bytte hele motoren. det holder med nye ventiler. Men ofte er det billligere med ny(brukt) topp. Og det får du tak i hos huggern:)

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det liv i bilen!happyhappy

Var nede på mazda verkstedet i nærheten og fikk kikke i hånboka deres.

Litt bedre enn Haynes ja!

Fant til slutt tenningsmerkene, og fikk hivd det på. Startet med en gang.

Det er selvfølgelig blitt litt ventil klikking, men for å være helt ærlig så var det vel litt der fra før av. Bilen trekker helt ok, alle sylinderene er med.

Det eneste er at den går litt rart på tomgang, den går liksom litt "tungt"/Lavt noen ganger. Er helt ok med engang jeg starter den, den detter liksom etter en liten stund. Prøvde å stille tenninga, men det hjalp ikke.

Får ta den en ordntlig tur, å se om det hjelper. Har jo tross alt stått i tre uker, siden jeg har jobbet litt vel mye!

07 VW Passat 2.0TDI Highline

99 VW Golf 1.6

61 Humber Super Snipe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår