Gå til innhold

Biltilsynet Kongsvinger

Ranger emnet


doffen23

Anbefalte innlegg

var innom på biltilsynet i dag for å få senkesettet inn i vognkortet.. der fikk jeg beskjed om at jeg bare fikk kjøre til jeg fikk mangellapp, det var slett ikke sikkert politiet vil se at golfen var senket heller. Jeg sa at jeg ville ha det iorden, men de hadde ikke tid, i grunn var det ikke noe å bry seg med før jeg fikk mangellapp heller.. Hva er det for holdning???????? Får bare fise rundt da uten godkjenningspapirer i vognkortet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt en gang til og bestill deg en time til kontroll.

Det må være det mest idiotiske jeg har hørt tror jeg, spesielt siden du kan risikere avkortning i et forsikringsoppgjør om du f.eks skulle krasje.

 

Om du vil ha senkingen inn i vognkortet, bestill deg en time, og vent heller den tiden det tar før dem har tid.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt en gang til og bestill deg en time til kontroll.

Det må være det mest idiotiske jeg har hørt tror jeg, spesielt siden du kan risikere avkortning i et forsikringsoppgjør om du f.eks skulle krasje.

 

Om du vil ha senkingen inn i vognkortet, bestill deg en time, og vent heller den tiden det tar før dem har tid.

 

Bare ha papirene på senkesettet med deg i bilen til enhver tid. Jeg har hørt at så lenge du har disse papirene med deg så er ikke dette med avkorting på forsikringen noe problem.

 

Men det er alltids greit å ha ting i orden. Forstår BT litt vist dem har dårlig med tid samt ferieavikling. Da har dem sikkert viktigere ting å gjøre enn å skrive inn senkesett i vognkort.

 

Bare kjør rundt du og bestill deg en time når du føler for. Tror ikke du trenger være redd for så alt for mye om du skulle bli stoppet. Bare ha med deg papirene på senkesettet i bilen til enhver tid. Blir du stoppa så får du sikker en liten mangellapp og krav om visning hos BT for senkinga. Da blir jo alt automatisk iorden etterhvert :)

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ha papirene på senkesettet med deg i bilen til enhver tid. Jeg har hørt at så lenge du har disse papirene med deg så er ikke dette med avkorting på forsikringen noe problem.

Skal ikke tro alt du hører. :)

 

Godkjenningspapirer alene gjør ikke at bilen er godkjent senket. Det er flere ting som skal sjekkes, og det SKAL føres inn i vognkortet. EOD.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo,men så lenge han kjører med godkjennings papirer(tûv) OG timebestillings lappen i bilen skal det ikke være noe problem.

 

Fikk selv avskiltnings begjær på bilen grunnet manglende papirer. Fikk tak i papirer,men da var det ikke ledig før om 2 mnd.

 

Fikk BT dama til å lage et lite skriv der ho også skrev at det var reservert og betalt time, og at det skulle gå helt i orden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat montert justerbart og tatt forstillinga idag.. da gidder jeg ikke å ta bryet å ringe folka på vinger. Blir jeg stoppa da skal jeg si akkurat det du fikk beskjed om, å se hva politet sier. Da skal jeg be dem ringe dit å høre for meg:)

Rust er passe dust. lzm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke tro alt du hører. :)

 

Godkjenningspapirer alene gjør ikke at bilen er godkjent senket. Det er flere ting som skal sjekkes, og det SKAL føres inn i vognkortet. EOD.

 

Ja jeg mener ikke at en ikke skal føre dette inn i vognkortet men får en ikke time så får en ikke time ... Jeg sier ikke at en bil er godkjent senket om du kun kjører rundt med papirene MEN det funker til en viss grad om du IKKE får time hos BT med en gang ...

 

Det er som golfnos sier. Og erfaringsmessig med politi her så får du kun mangellapp om du kjører rundt med papirene men ikke har det i vognkortet og krav om visning hos BT igjen for å rette opp feilene på mangellappen. Får heller ikke kjøreforbud.

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært der selv å spurt, da fikk jeg bare beskjed om å ta med bilen en dag å stikke innom å hære om de kunne ta det innimellom.. for de syns de måtte kunne hjelpe folk i nærområdet. mye rart sier jeg bare... :S

'06 VW Passat 2,0TDI Highline 140hk, '99 VW Passat 1,9TDI

'87 Audi 80 1,8S (solgt), '02 VW Passat 1,9TDI Highline 130hk (solgt), '93 Golf III GTD (solgt), '87 VW Passat 2,2 5E (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært der selv å spurt, da fikk jeg bare beskjed om å ta med bilen en dag å stikke innom å hære om de kunne ta det innimellom.. for de syns de måtte kunne hjelpe folk i nærområdet. mye rart sier jeg bare... :S

 

de er kommune-rasister.. prater du med odals dialekt er dem ekstra vanskelige;)

Rust er passe dust. lzm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg traff de på en dårlig dag.. han ene karen der virket veldig hyggelig, han andre var totaaaaaaaaaaaaalt klar for ferie virket det som. Han kunne egentlig skiftet jobb.. hadde ikke noe med dialekten min å gjøre heller siden jeg er innflytter, kanskje det hadde noe med det å gjøre.. Ringe dit i dag igjen å høre hva de har og si, kanskje de er i bedre humør i dag.. det vørste var at de bare satt på ræva og drakk kaffe når jeg spurte de.... ville vel gjerne hatt provisjon de kara der for hver gang de gjorde noe med en bil, ja ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært der selv å spurt, da fikk jeg bare beskjed om å ta med bilen en dag å stikke innom å hære om de kunne ta det innimellom.. for de syns de måtte kunne hjelpe folk i nærområdet. mye rart sier jeg bare... :S

Var ikke det positivt..?

Isteden for å vente i en måned, så fikk du tilbud om å komme innom en dag så kunne de ordne det innemellom to biler. Ser ikke helt det negative her..

 

Skal du bestille time til godkjenning, ringer du 06650, da kommer du ikke til Kongsvinger i det hele tatt, men får en time hos dem. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår