Bullitt Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Er det noen her som har kjennskap til montering av turbo på B28F motor, eller vet hvor de selger turbo kit til denne? Jeg har en 1981 DMC DeLorean med denne motoren. vurderer å lage til et twin turbo oppsett lignende Delorean sitt twin turbo konsept VIN#502. Siter 1981 DMC DeLorean 1979 Pontiac Trans Am 2000 Peugeot Partner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Er det noen her som har kjennskap til montering av turbo på B28F motor, eller vet hvor de selger turbo kit til denne? Jeg har en 1981 DMC DeLorean med denne motoren. vurderer å lage til et twin turbo oppsett lignende Delorean sitt twin turbo konsept VIN#502. hvis dette er den kjente PRV motoren som sto i alle volvo 760..så ikke sett turbo på den. jeg har en 82" 760 med b28e. er vel sammen motoren bare forskjellig innsprut. den tåler ikke en dritt. har bytta topp pakning, vannpumpe++, den har ikke vært kjørt hardt, motoren er bare rett å slett dårlig. å motoren har kunn gått 140K, en eier før meg. så. hadde vært morsomt å sett om det gikk ann. men trur ikke det ville gått så lenge. Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 Hva med å bygge om til B280F, er ikke det en bedre motor? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullitt Skrevet Juli 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 Er ikke så veldig kjent på disse volvo motorene. Hva vil så B280F si? hva er forskjellen på denne og B28F? Siter 1981 DMC DeLorean 1979 Pontiac Trans Am 2000 Peugeot Partner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 Det er såvidt jeg vet "nye" V6'n til volvo, levert i 760... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 B280E 156 / xxx 10 2,849 Bosch LH-Jetronic 2.2 760 B280E 170 / xxx 10 2,849 Bosch LH-Jetronic 2.2 780 B280F 147 / xxx 9.5 2,849 Bosch LH-Jetronic 760 GLE (1990) Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 http://www.swedishbricks.net/faq/engpvr6.html Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenaa Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 Grunnen til at man bytter topp pakninger på disse,er pga opplagringen på sylinder-foringene.De gamle(les før 88) har papp som holder foringene oppe i rett høyde.Alle vet hva som skjer da,sylinder-foringen detter da ned og tetter ikke mot toppen/topp-pakningen. På de som kom i 88 så er det stål"chims" og da med et mye bedre resultat.Disse foringene detter altså ikke ned å skaper lekk i topp-pakn. Det er også en del annet som er forskjell ifra gammel-ny type motor.Men det får vi ta en annen gang. Er en på http://www.turboperformanceclub.com som hadde turbo(er) på en slik for et par år siden. Så alt er mulig. Mvh Morten Siter - Volvo V40 - Volvo 142 - Volvo V40 T4 - VW Touran 2005 TDI ® Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 Mortenaa: Passer motorene om hverandre? Mtp. motorfester og girkassefester? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Alle disse v6 motorene i 260 og 760 er ubrukelig. Er vel en slik motor med turbo som står i Renault, trur det var i Renault 25... litt usikker, (veldig liten ineresse for Renault.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 er noen i statene (sjekk forums.turbobricks.com) som har byttet til en annet type topper og montert turbo. dette går greit dersom du ikke bruker originaltopper.... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 er noen i statene (sjekk forums.turbobricks.com) som har byttet til en annet type topper og montert turbo. dette går greit dersom du ikke bruker originaltopper.... fiks problemet å fin ut åssen topper det er:D Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 men uannsett..de penga man bruker for å gjøre en volvo v6 klar for turbo. kan man heller bruke på en 4er som vi veit tåler turbo...;) Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 Deter ikke bare-bare å få en volvo-firer nedi en DeLorean! Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 men uannsett..de penga man bruker for å gjøre en volvo v6 klar for turbo. kan man heller bruke på en 4er som vi veit tåler turbo...;) er ikke alle som vil være lik alle andre med volvo motor da. hvor moro er det med en delorean med 4er motor og turbo noe de fleste volvoer har fremfor en delorean med original 6er motor og twinturbo. Det er nok mer stas ja. + man har jo et mye herligere moment i 6er motoren fremfor 4er motoren og lyden såklart.. Trådstarter... Sjekk disse sidene. http://www.delorean.co.uk/performance.html http://www.delorean.com/index.asp http://www.delorean.com/performance-engine.asp (Stage 3 er visst turbokit) Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.