Gå til innhold

Golf 1-prosjekt bunnpanneskraper.

Ranger emnet


VW-HS

Anbefalte innlegg

da var bilder på plass:

 

slepekroken bak må nok bøte med livet, her må der nok sveisest:

DSC00067.jpg

 

på andre siden var det straks bedre, bare lakkrust over eksosanlegget, men inni der var det jo hull, slik jeg har vist på et bilde før:

DSC00068.jpg

 

ser litt brutalt ut, men er faktisk ikke noe alvorlig, må sveise inn en liten vinken helt nede, ellers var det godt med gods:

DSC00069.jpg

 

her var der vel omtrent 0 rust, er linger rundt der det var litt rust, men det kan knapt kallest rust, var bare stålet som hadde blitt rustfarga:p

DSC00070.jpg

 

ellers såg frontplata veldig bra ut, litt lakkrust her, men mest avflassa lakk, ellers har den fått seg en kakk under grillen på midten, men tror det skal vere mulig å fikse:

DSC00071.jpg

 

ellers så er her et bilde av oljesølet på motoren, ser faktisk ut som det har bobla ut fra toppdekselpakninga:

DSC00072.jpg

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tok av sjermen på andre sida i dag, der var absolutt ikke noe rust, men sjermen no nok byttes, en stygg knekk elt bak mot ruta, og den såg ut til å vere ganske umulig å rette.. ellers fant jeg litt mer rust på ene kanalen, to små hull. Og så skulle jeg ut med bensintanken, men fant ut at da måtte bakhjulsopphenget ned, så då må jeg på biltema å kjøpe bukker:)

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Morsomt med Einser prosjekter.

Hvis du har lyst til å gjøre noe ingen andre har gjort før med Einser tror jeg du sliter litt.

Jeg har kommet opp med mange ideer på mine, men når jeg har bladd lenge nok i blader eller surfa på diverse forum er det jaggu en som har gjort noe lignende før.....

Det viktigste er å finne en noenlunde stil man er komfortabel med, å jobbe utfra denne.

Tar tid å samle deler og penga blir jaggu fort borte også.

De aller fleste som bygger einsere (meg selv inkludert) tror det koster mye mindre enn det gjør. Belag deg på 30-40k før du har en skikkelig bil.

 

Lykke Til!

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt kjiptmed så lite respons, hadde håpet at kansje noen hadde hatt tid til å lege igjenn en liten komentar på hva jeg har å vise frem om hva de synest om planene osv?

 

Kommentarer kommer nok etterhvert skal du se. Det har poppet opp x antall einserprosjekter i det siste, så det er litt vanskelig å holde oversikten. Dessuten er det (desverre) slik at mange begynner som deg med friskt mot, men så dabber det fort av på intesiteten. Pesonlig pleier jeg å avvente et prosjekt før jeg velger å "engasjere" meg i det...

 

et par tips kan du få: Du snakka om at du måtte kjøpe bukker for å ta ned bakstillinga. Belag deg på å kjøpe fire stykker, for jeg nekter å tro at du klarer å få denne bilen (eller en hvilkensomhelst einser" rustfri og grym uten å ha den på bukker i noen mnd :P

 

Videre så oppfatter jeg at du ønsker å sveise igjen hullet til tauekroken? Få eller ingen av oss som har einsere overlever en sesong uten å bli taua... Bare ha det i bakhodet.

 

angående rusta de i fremskjermene, fjern allt kitt og så se om det er rust. På A-stolpen pleier rustangrepet å være helt øverst mot vinduet. Kikk også inne i vannkassa ut mot skjermen.

 

OG, et sted det er lett å glemme er OVER tankpåfyllinga inne i hjulbuen bak...

 

Utover det:

 

Div_v_rste_493.sized.jpg

 

Lykke til :p

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Morsomt med Einser prosjekter.

Hvis du har lyst til å gjøre noe ingen andre har gjort før med Einser tror jeg du sliter litt.

Jeg har kommet opp med mange ideer på mine, men når jeg har bladd lenge nok i blader eller surfa på diverse forum er det jaggu en som har gjort noe lignende før.....

Det viktigste er å finne en noenlunde stil man er komfortabel med, å jobbe utfra denne.

Tar tid å samle deler og penga blir jaggu fort borte også.

De aller fleste som bygger einsere (meg selv inkludert) tror det koster mye mindre enn det gjør. Belag deg på 30-40k før du har en skikkelig bil.

 

Lykke Til!

 

 

har liksom ikke planer om å gjøre noe som ingen andre har gjort, men har ikke tenkt slik at jeg har sett en bil og bestemt meg for at min skal vere akkurat lik, men er vel dette chrom-fanger og liste greiene jeg lurer litt på å droppe, selv om det er utrolig nydelig, men har litt tid å tenke på nå når det er prosjekt rustfri som står for tur:) har belaga meg på at dette kommer til å koste litt peng da, går jo fort 15000 bare i felger og i alle fall 5000 i senk, og så kommer lakken og når jeg ikke kjenner noen eller kan det selv, må jeg i alle fall ut med 10000 der, så ja, penger er til for å brukes:D

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til :p

 

jeg holder i alle fall motet oppe enda, å har ikke noe plan om at det skal bli slutt på, har bare fått mer mot etter at jeg har studert å funnet ut at der ikke er allverden med rust:)

 

4 bokker var en plan, litt greiere og arbeide og komme til når der ikker er så mye hjul å hjuloppheng i veien:p men dere sier at jeg må av med alt kittet, men når der er et lag på ca 0.5 cm uten skader og der ikke er rust på innsiden, så er der helt tett, og da er det vel vanskelig for å ruste ja, så jeg beholder kittet, og der det er rust tar jeg vekk kittet til jeg er helt sikkert på at det er rustfritt, både jeg og onkelen min (som er bilmekaniker) mente at dette måtte holde... men for all der, har dere argumet for at teorien min ikke holder mål, skrik ut!

 

.. og anngående slepekroken, så har jeg en plan om at der skal vere mulig å no til bilen fra framsida slik jeg får bruke den slepekroken:p blir så mye arbed å sveise inn et nytt "hull" til slepekroken, og så er bilen så lett at om jeg ikke når tak i fra framsida, er det bare å drage den litt, slik jeg drar den opp på kjørebukkene åleine:p hadde ikke gått med alle biler det nei:p

 

Men en ting, prøvde å skru av bensinfyllingsrøret, såg at skruene var rusta, så hadde på crc og det stod natta over, så kom jeg å fant et svært så passende skrujern, så passende at det brakk rett av før det glapp, og det var et forholdsvis dyrt skrujern også, noen som har noe råd, eller er der bare å begynne å borre? på skruer i "rustfritt" stål..:p

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil mest sannsynlig finne mer rust om du fjerner kittet, mn for all del. do as you please.

 

(et annet tips for å få tilbakemeldinger itråden din er å skrive litt skikkelig. Misfortå meg rett, men når du har så mye skrift som det du har over her i et avsnitt blir det fort litt tungt å lese. Prøv Entertasten i ny og ne)

 

:thumb

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen tips til å fjerne kittet lettere en å bare skrape da? sitter noe så inni h*****:p ja, har egentlig innsett at det fort blir litt tungt, men vart jo bra fart på tilbakemeldingene når jeg masa om det:p

og en annen ting, funker det å sandblåse bort tectylen på undersiden av bilen?

er det forresten noen som har en svart bakfanger eller bare stålet liggende? stålet på bakfangeren vart ca 1 kg lettere når jeg banka av rusta, så er vel det en kan kalle rusta.

Ellers så trenger jeg høyre framsjerm, men den er vel bare å kjøpe på veng:)

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bygge bil koster som du sikkert skjønner mye penger, også en einser...

 

Det som er viktig i forhold til å bygge en bil er at man har en plan fra starten av, et mål man ønsker å nå med bilen og et tema å bygge etter...

 

Har man ikke noen konkrete planer når man skal bygger bil, kan dette fort resultere i et prosjekt i mange retninger, der man ikke blir enig med seg selv hvilken stilart man skal følge...

 

Dette er et velment tips siden å bygge opp en einser til showbil fra det grunnlaget du har der ikke bare tar tid, men du må nok regne med en påkost på mellom 50-80 lapper...

 

Jo klarere plan du har, jo billigere blir det. Det er iallefall mine erfaringer...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jo planene ganske klare jeg, er bare det med fangerne jeg ikke har bestemt meg for:) men har en plan, den har jeg ikke tenkt å røpe før jeg har funnet om om noen andre har gjort det før:p blir i alle fall uansett ikke vaneligeste løsninga på fangerne:) men billig blir det nok ikke..

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jo planene ganske klare jeg, er bare det med fangerne jeg ikke har bestemt meg for:) men har en plan, den har jeg ikke tenkt å røpe før jeg har funnet om om noen andre har gjort det før:p blir i alle fall uansett ikke vaneligeste løsninga på fangerne:) men billig blir det nok ikke..

 

For meg virker det ikke som om du har en plan, bortsett fra og ha den lav... Og det hemmlighets-skremmeriet kan du være kutte ut, det skal godt gjøres at du kommer opp med noe som ikke har vært gjort på einser tidligere, til det er det alt for mange som er bygd opp igjenno åra... ;)

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det ikke som om du har en plan, bortsett fra og ha den lav... Og det hemmlighets-skremmeriet kan du være kutte ut, det skal godt gjøres at du kommer opp med noe som ikke har vært gjort på einser tidligere, til det er det alt for mange som er bygd opp igjenno åra... ;)

 

det var da litt av en possitiv holdning må jeg si... ser jo hvordan der gjikk med "bruksbilen" din, der holdt du deg jammen bra til planen må jeg si...

 

Har funnet ut hvilken farge sen skal lakkest, funnet ut hvilken felger jeg skal ha, funnet ut at den skal bli rustfri, originalmotor skal beholdes og overhalest, da er jeg jo et stykke på vei.

Videre skal alle slitedeler i understellet skiftest til originale deler, kommer ikke til å satse på polyforinger og stab-stag osv siden den ikke skal vere kjøremaskin. Interiøret skal brukest oppigjenn siden det var så strøkent, bare setene skal kansje skiftest eller trekkest opp. Bagasjerommet skal vere helt enkel, en 10" sub for å få litt fin (IKKE les høy) lyd, denne skal vere i bonnpasskasse slik elementet ikke viser.

 

Må vel få låv å holde det hemmelig om jeg vil, er litt kjipt om jeg røper noe som faktisk ingen har gjort (sjangseen er små, men så absolutt til stedet:p) og så hiver en av dere dere rundt å gjør det før meg, så ble jeg ikke den første..

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår