Gå til innhold

Problemer med at bilen "hopper/rister" ved lite gasspådrag

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg har en G20 beauville med 5.0 bensin motor (gearkasse vet jeg ikke)

 

Når jeg kjører på ei strekke og ligger bak noen biler som kjører akkurat så sakte at jeg må slippe gassen og trykke den så vidt det er inn igjen så begynner motoren å hoppe/riste og det høres ikke pent ut.

 

Da dette skjer sier det klonk klonk i drivverket til jeg enten slipper gassen eller gir på

 

Jeg fikk høre at det er satt inn et gearshift-kit i kassa slik at den skal gire tidligere og bruke mindre bensin og slikt, og det var en føler i kassa som ikke helt viste om den skulle gire ned eller holde samme giret

 

Noen som vet om dette kan stemme? eller om det noe annet som er feil for dette er veldig plagsomt når jeg kjører og dette skjer.

 

Noen som skjønte problemstillinga?

 

All hjelp verdsettes :)

Zeeker - The Only One

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart problem, er ikke mellomaksel lageret eller noe som er litt slitt kanskje, husker ikke hvordan det ser ut under vanen min nå, men det hender det kan være litt risting som kommer og går litt hvis gummien åp mellomakselen er revnet eller borte.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er rart, hehe

 

Men det er på en måte ikke mellomakslingen som rister, det er som at motoren "jukker" (hvis noen skjønte den) og når det skjer så rister/slår det i mellomakslingen

 

Og dette skjer kun når en trykker på gasspedalen så vidt det er, det er like før bil triller på en måte.

 

Hele greia er merkelig

Zeeker - The Only One

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart problem, er ikke mellomaksel lageret eller noe som er litt slitt kanskje, husker ikke hvordan det ser ut under vanen min nå, men det hender det kan være litt risting som kommer og går litt hvis gummien åp mellomakselen er revnet eller borte.

 

 

Er det delt mellomaksel på van altså? De vanene jeg har vært borti har hatt hel aksling. -91 G30 diesel, -86 G20 bensin, -84 G20 bensin, -82 G20 diesel, -80 G20 bensin og -79 G10 bensin

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...

Følger opp denne jeg, gjelder bussen til zeeker;

1) Når man skal gire fra PARK til Drive spesielt er den jæævlig tung og vond når spaken passerer revers. Med vond mener jeg en VOLDSOM motstand og brytning/bevegelse i bilen. Står bilen i en bakke får du litt vondt inni deg på drivverkets vegne.

Er alle G20 ev alle GM-biler slik?

 

2) Automaten er i mine øyne en 4-trinns med OD-D-2-1. Menne.. er OD et "vanlig" gir inni automaten eller er det snakk om en ekstern OD-kasse alá M46OD-kassene på Volvo?

Grunnen til at jeg spør er hvorvidt man bør holde seg til D for å unngå overdreven opp/nedgiring til/fra OD-giret på middelhastighet eller om det ikke gjør noe?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du parkerer i bakke, sett på parkbremsen før du setter kassa i P, for å unngå det du opplever nå, at gearkassa henger i P stillingen, evt jekke opp bak for å avlaste sperra i kassa for å kunne få den ut av P stillingen.

 

Er vel en TH700 kasse du har, og da er OD er et vanligt gir innvendig i kassa ja, OD betyr at det giret har høyere utveksling enn 1:1

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår