Gå til innhold

Vindusheis trøbbel

Ranger emnet


106s16

Anbefalte innlegg

MOJO, når vinduet går greit ned uten prob men ikke hever seg skikkelig, er det symptomer som gjør at jeg bør bytte ut disse to brikettene. Det koster vel mindre enn ny motor etc

( ) 06´ Audi A4 Avant 1.9tdi S-line

(x) 06´ Bmw 325iA touring

(x) 04´ Audi A4 Avant 1.8T Q S-line

(x) 98´Audi A3 1.8T ambition

(x) 97´ Ford Fiesta mk4 - ms-design

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt riktig det. Hadde samme feil på førerdøra, og nå har jeg faen meg fått det på passasjerdøra. Går finfinfint ned og sinnsykt innihælvette tregt opp igjen. Kan sjekke delenummeret iløpet av dagen så kan jeg legge det ut så du/dere vet akkurat hva dere skal bestille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å ikke bruke ruta, kjøpe de trinsene som løfter vinduet. Bruker du vinduet for mye nå strekker du de vaierene som trekker hele greia. De trinsene koster 55,- på møller, og vaiere koster 1300,- :)

 

Vinduet på passasjersiden min går greit opp, ikke sakte eller noe liknende. Men de siste 2 ukene har det begynt med å knirke\gnukke lyder noe voldsomt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en annen løsning og!! Jeg har hatt de samme problemene på begge dørene mine og har fikset de begge selv. På førerdøren røk vaieren så da måtte jeg bytte hele den delen (som koster 1300 kr) men på passasjersiden var det litt annerledes. Den begynnte å gå tregt nå i vinter og gikk ikke opp uten "dra hjelp". Tok å demonterte HELE døren. Skjøv vinduet mannuelt opp og ned og merket at det hang litt fast midtveis, spes på vei opp. Dette skyltes at selve rammen som ruten sklir opp og ned i hadde slått seg litt/ blitt litt skjeiv av en eller annen grunn.. ikke mer enn et par millimeter.. måtte så ta ut ruten og dunke skinnen tilbake til riktig form med flatt skrujern og hammer. Gikk greit.. skrudde så sammen døren igjen og nå funker den som om den skulle vert ny.

 

Tror det er svært sjeldent at det er motoren det er noe gale med, sjekk først vaierne også skinnene..

 

Håper dette hjalp litt iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår