75mk2 Skrevet Juli 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 Har bytta motor i 240'n, fra 230a(t) til 90 mod 230f med lh2.4. Har bytta hele ledningsnettet. Når jeg vrir på nøkkelen nå skjer det ingen ting. Motoren starta og gikk da jeg tok den ut fra delebilen. Alt er fra samme bil. Jeg var litt uheldig da jeg kobla på batteriet og fikk bytta om polene, mye pga feil polstilling på batteriet. Kan det ha noe med dette å gjøre? Og tar hjernene til motorstyringa kvelden av dette, eller er det noen form for beskyttelse der? Ladelampa lyser ikke, så jeg regner med at dynamoen har gått, pga feilkoplinga. Noen gode svar? Edit: har fått fiksa starteren nå. Bilen har vært automat, så det mangla en jumper på den koblinga. Men bilen starter fortsatt ikke. Har testa litt og funnet ut at bensinpumpene ikke går. HAr og prøvd å sette på en ledning i sokkelen til bensinpumpe releet,og da går begge pumpene. Det skulle jo tyde på at rele, hjernen eller begge deler er ødelagt. Noen som har databokser og rele liggenede til en 90 mod b230f motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Juli 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 er ikke så rart det ikke er noe liv hvis du har satt feil på polene, da må du begynne og undersøke ledninger,bokser,bak tenningslåsen, kan skje litt av hvert faktisk. Kan være en del som har tatt føyken, stikk innom ett bilverksted og hør hva som kan skje, men jeg veit en kompis satt feil en gang og der kortslutta myyyye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 det skal egentlig ikke skje noe.. men har hvert borti at div sikringer ryker og at diodene i dynamoen ikke lever lenger.. men aldri hvert borti noe kødd med styreenheten! ot: hvordan går det med motorbyttet lassis? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 mambo: går greit, motor og gir er i, skal fortsette litt mer i morgen, eksos, mellom aksel, se om ståle får begynt på ledningsnettet.. har kjøpt en 1031 med sperre og.. samt gullboks, så må vel få skaffa noen chipper og større turbo, dyser og alucooler etterhvert vel.. :) Nye OMP stoler har jeg og men skal ikke i før detta er godkjent på BT, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
75mk2 Skrevet Juli 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 ny info. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast2førr Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 Har alt til LH 2.4. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
75mk2 Skrevet Juli 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2006 Nå har jeg bytta hjerner, og bensinpumpene går. HAr trykk fram og tilbake i returen. Men fortsatt starter den ikke. Jeg har feilsøkt motornettet + alle komponentene, men finner ikke noe feil noe sted. Prøvd med annen svinghjulssensor, coil, tenningsforsterker osv. Ingenting hjelper. Pluggene er tørre, men har heller ikke gnist på pluggen. Noen som har noe gode forslag til meg? Fikk råd om å prøve en annen luftmengdemåler, noen som har en sånn liggende? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juli 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2006 koble fra luftmengde måler , da skal den starte , men kun gå på tomgang - viss feilen ligger der Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2006 altså. om du ikke har gnist eller bilen får bensin så er det ihvertfall ikke lmm.. ville trodd at noen sikringer hadde gått og at hjernen ikke har strøm.. i verstefall at du har knerta hjernen, eller div releer? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast2førr Skrevet Juli 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 Synd at den ikke går nå heller da etter du var å handla av meg. Hjernene fungerer som de skal. Det er helt sikkert. Da veit ikkje eg hva det kan være. Rart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juli 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 Det første jeg ville ha sjekket er om du faktisk har spenning ifra tenningslåsen og inn til hjernene er ikke helt sikker på om det er en eller to kabler det skal være +12V på, og deretter sjekket den ene ledningen med flatsikring som skal være ett sted forran fjærtårnet på Venstre side forran. Om dette ikke er i orden er det nok hjernen(e) som er døde. For du vet jo ikke om det var i orden før du koblet batteriet feil.... Drit i å bytte alle deler rundt motoren, den eneste sensoren jeg kan huske som gjør at motoren er helt død, er svinghjulssensoren og den har du jo allerede byttet..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 Geir Magne!:thumb er somregel bare dynamoen som ryker forresten.. diodene liker det ikke så godt ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_240_GLT Skrevet Juli 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 Nå har jeg bytta hjerner, og bensinpumpene går. HAr trykk fram og tilbake i returen. Men fortsatt starter den ikke. Jeg har feilsøkt motornettet + alle komponentene, men finner ikke noe feil noe sted. Prøvd med annen svinghjulssensor, coil, tenningsforsterker osv. Ingenting hjelper. Pluggene er tørre, men har heller ikke gnist på pluggen. Noen som har noe gode forslag til meg? Fikk råd om å prøve en annen luftmengdemåler, noen som har en sånn liggende? sikker på at du har skrudd på jorings kaben på motoren?? Siter Volvo 242 Dl 81 mod Volvo 240 Gle 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
75mk2 Skrevet Juli 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 Jordingskabelen er på, både oppe og nede. Har jo bytta hjerner en gang da, skal jo ikke være noe feil med de nå. Og bensinpumpene går jo, så da er både hovedstrøm og styrestrøm i orden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Har du signal til coilen? Er det hallgiver på denne motoren? Fordelerlokk? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.