Gå til innhold

Rånerne mister lappen!

Ranger emnet


Mazda 323f

Anbefalte innlegg

ganske på trynet at en film liksom er nok bevis. skulle vært tatt på fersk gjerning

 

Greit nok,at det ikke er lov å stå midt i veien å holde på,men større åpne plasser osv må det da gå ann å arrangere noe på!

 

Står også at ungdommene ikke eier kontroll, og aldri skulle hatt førerkort.. HVA vet de om det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest 426hemi

og etter å ha lest dette, sank min respekt for politiets arbeid enda 10 hakk lavere. politiets arbeidsmetoder begynner å skli ut no jævlig synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er politiet på sitt beste...! helt latterlig!!

 

Dem har jaggu lite å drive... Hadde skjønt det hvis det hadde vært kappkjøring/race osv, det er en annen sak, men burning på en øde strekke/plass, er vel litt drøyt å ta førerkort for, spesielt når dem ikke blir busted "live" av snuten...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus Nilsen
Hmm, jeg får vel være den teite fyren som sier at jeg er delvis enig med politiet her.

 

Uten å bruke tid på å skrive hvorfor. Dere ser jo ut til å vite alt om saken og personene som er involverte.

 

Må si meg helt enig , makan til sutring pga noen som har mistet førerkortet pga noe som er i utgangspungtet ulovelig. Dem har seg selv og takke for det når dem er så dum og legge ut filmer der det går ann og identifisere dem.:drive2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke godt å se hvem som kjører der! ser bare håret og capsen, og grunnen til at de mistet lappen var uforsvarlig kjøring, men dette var langt fra bebyggelse midt på natta på en vei som nesten aldri blir brukt så det kan diskuteres hvorvidt det var støyende for naboer og uforsvarlig

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mange skriver om at det i vidoene ikke er så gale. Ulovlig er det nok, men har ikke giddet å se de. Uansett - det er vel garantert at disse karene ikke er totalt ukjente med lensmannen. Ser ikke bort i fra at en del naboer har klaget, og at lensmannen har sett de grisekjøre en del fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mange skriver om at det i vidoene ikke er så gale. Ulovlig er det nok, men har ikke giddet å se de. Uansett - det er vel garantert at disse karene ikke er totalt ukjente med lensmannen. Ser ikke bort i fra at en del naboer har klaget, og at lensmannen har sett de grisekjøre en del fra før.

politiet har nok fått en del klager men har aldri sett dem i aksjon tror jeg for da hadde lappen røket tvert. en jeg kjenner kjørte ut på veien og ga på så det slapp litt og det så politiet og da røyk lappen

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg skulle snu i ett kryss, når han var komt delvis ut i vegen kom det en bil bak, han ga på litt for å komme seg fortere ut i vegen å ikke være til hindring.. Det resulterte i at det var så vidt antydning til at ræva slapp.. Det kom en UP-sykkel rett borti gata, han sperra vegen å ville ha lappen for "børning" for det var ulovli. Kompisen "krangla å forklarte", å da fant purken ut at "Vi kaller det for minibørning så er det greit!" Men beltebota måtte han ta... hehe... Så blir du tatt for børning, så prøv deg på at det var minibørning.. Det er visst lov...:thumb

 

En ting til, det er greit at det ikke er lov å "børne å herje" som man vil, men jeg mener at man skal være ganske talentløs for å skade nåken med det (som ikke er ute etter å bli skada) om man stiller seg opp å gjør det på en øde plass.. Å dersom du greier å kjøre ihjel deg selv på skoleplassen eller lignende når du skal ta en liten piruett, da var det kansje like greitt.. Man dør ikke av litt uskyldig spinning, driver man derimot med "idiotkjøring" på offentlig veg, dreper man kansje ikke bare seg selv...

 

For å sitere kjørelæreren min: "Når dere nå får lappen, ta å finn dere ett avstengd område, Skoleplass, gårdsvei eller lignende å leik dere litt... Spinn osv... Det er det dere lærer av"

 

Å det må je g si meg helt enig i!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte om denne saken et eller annet sted, da må jeg bare få uttale min mening litt.

Hørte media si at dette var livsfarlig lek.

Politiet har rett, dette er ulovlig, men Norge har litt dårlig utvalg av baner og de er litt spredt i landet. Kunne kanskje lønnet seg om staten og andre var litt mer positiv arrangering av lovlige "børnetreff" etc. Så får folk herjet fra seg på lovlig sett.

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her må jeg si meg helt enig med "devileh".. hadde jo heltklart vært bedre om staten hadde gått inn for å bygge flere baner, hvor det hadde vært mulig å kjøre slik du vil på eget ansvar -lovlig- !!

 

men det kommer nok neppe til å skje da det er noe staten ikke tjener på, slik som å ta førerkort og biler osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår