Gå til innhold

Rånerne mister lappen!

Ranger emnet


Mazda 323f

Anbefalte innlegg

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var litt volvobrems på den bmw'en der følte jeg;P

99' Polo 1.4

82' Mazda 323 1.5 "GT-R"

"Når det kommer til kul bil, er det ikke størrelsen det kommer an på"

Jan Erik Larsen, Autofil.

 

 

Ønskes kjøpt

 

-2000 modell baklykter til polo

-Panserforlenger polo 6n

 

PM eller mail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra , og mange mindre bra inlegg her .. hehe..

 

MEN, ja , det er ulovlig , og di som gjør det vet det er ulovlig ... men , hvorfor miste lappen om man gjør det på en øde og ufarlig plass...?! det er jo ikke farlig på noen måter...

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er forståelig at folk synes det er gale å miste lappen for burning o.l. på øde og tomme steder. Det er bare det at jeg ikke helt får det til å stemme... Hvis man mister lappen for det må jo politiet ha sett det (i de fleste tilfeller i hvert fall)? Og jeg kan ikke akkurat se for meg at politiet stiller seg opp med kikkert eller spanere i buskene ved tomme parkeringsplasser.

 

Skal man miste lappen må jo politiet ha vært relativt nærmt, og da er det jo tross alt ikke øde... Gjør jeg noen slike "litt tvilsomme" manøvre ser jeg meg faktisk rundt - det er slik man merker at det er tom, er det ikke? Og da vil jeg se om det står en politibil, eller en vanlig bil. Ser jeg noe slikt, prøver jeg å unngå å feks være for mye borti brekket. Når folk mister lappen for dette kan de ikke ha sjekket om det faktisk var tomt - og da er eneste unnskyldningen for å ikke miste lappen rent vekk i sanden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Analex: De skal vel gjerne ha videobevis... Har blitt enormt mye strengere etter en sak for noen år siden, da en motorsyklist beviste at han umulig kunne holdt den farten politiet sa han gjorde. Unødvendig å si at politimannen det dreide seg om fikk kraftig refs!

 

Men seriøs folkens... Ta en titt på hva dere skriver, gidder dere ? Å begynne å grine fordi dere mister lappen når dere faktisk gjør noe ulovlig er rimelig bak mål. Dere VET at dere gjør noe ulovlig når hendelsen finner sted ! Og hvis dere føler det ikke er 100% rettferdig, tenk over at dere garantert har gjort mye som kvalifiserer til tap av førerkort tidligere. Er man uskyldig, er det selvfølgelig leit, men jeg tviler sterkt på at det har skjedd så ofte at politiet har tatt lappen til en tilfeldig jævel som kjører pent og pyntelig pga. burning.

 

Jeg er enig i at de begynner å bli litt for pengehungrige på enkelte områder, som f.eks at de har flest kontroller på veier med høy gjennomsnittsfart istedetfor høyt ulykkesbelastede strekninger, men det er ikke politimennenes skyld. De gjør bare jobben sin ! De må gå på jobb hver dag, og ta imot dritt fra idioter, som tror ting er ulovlig for alle andre enn seg selv, mens de faktisk gjør en av de viktigste jobbene i samfunnet vårt.

 

Tenk hva som hadde skjedd om ikke politiet hadde slått ned på hensynsløs kjøring i det hele tatt ? Grunnen til at de fleste ikke kjører i 200km/h hele tiden er IKKE sikkerhet, det er frykten for å bli tatt av politiet.

 

Godt skrevet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bileiere er alle kriminelle,betaler du en bot ,så er det greitt liksom.....glømmer du å bruke blinkelys i ett kryss,ja nettop: bot...

kompis av mæ blei tatt i nakken av en poltimann for å ha burnet;" ja han SÅ jo sporan"....av 2 bilspor i asfalten.....kor typen som blei tatt sier" æ har jo ikke burna,ser du ikke at æ har sykkeln her(kavasakien)", men bot sku han ha!!

tror det var en i porsgrunn som fikk 21 daga for bornouten sin: hørte det på radioen for mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil alltid finnes slike historier. Politimenn (og -kvinner) er mennesker de også, og gjør feil. Noen er faktiske feil, andre stammer fra personer som ikke innrømmer sine egne feil for seg selv en gang, men smører tykt på om hvor uskyldig han/hun var osv.

 

Jeg tror man hører mye simple og fantasifulle bortforklaringer som politimann, så de er nok ikke et hakk bedre enn oss på "den andre siden". Vær heller glad for at de faktisk er der og luker ut mennesker som kanskje hadde endt opp med å kjøre ihjel ditt fremtidige barn... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor miste lappen når man kan kjøre fra purken? er jo ikke akurat det største probleme i verden om du spør meg. men hensyktsløs bil kjøring i tett strøk er vel ikke av det smarteste.

Toyota Arctic Truck "35 00(Vinter)(Til Salgs)

Audi S3 03 (Bruksbil)

Honda Civic Turbo 97 (Extrem)

Sponsor: http://WWW.MCARDESIGN.NO

http://WWW.AT-PERFORMANCE.NO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste politifolkene er faktisk greie, så lenge man følger reglene..

Stod på kaia og pratet på lørdag, plutselig begynte det å lukte svin :)

Politimotorsykkelen stopper og drar opp hjelmen.

-Hei, god kveld..

Begynner å prate om en gammel bil til en kamerat bla.bla.bla

Avslutter det hele med.

-forresten; ikke kjør i tollbodgata idag, de gir 4200,- i bøter der nå, jævlig dyrt ikkesant.. ?

Så kjører han...

Ok fyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-03 Mitsubishi Galant 2,0 sport stv,-81 Toyota Carina 1,6 stv.(veteranprosjekt)

Har hatt:-03 Smart Roadster,-00 Mitsubishi Galant stv,-96 Nissan Primera 2.0 SE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor miste lappen når man kan kjøre fra purken? er jo ikke akurat det største probleme i verden om du spør meg. men hensyktsløs bil kjøring i tett strøk er vel ikke av det smarteste.

Ja, genialt sagt! :rolleyes:

Å kjøre fra politiet øker straffen du vil få og gjør ting mye vanskeligere for deg selv.

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, genialt sagt! :rolleyes:

Å kjøre fra politiet øker straffen du vil få og gjør ting mye vanskeligere for deg selv.

 

å sier du d :) har kjørt fra P... 2 ganger før uten at d hadde noe på meg.. at d kommer å sir at du har kjørt før fort osv betyr lite. hadd ingen sak mot mæ førde!

Toyota Arctic Truck "35 00(Vinter)(Til Salgs)

Audi S3 03 (Bruksbil)

Honda Civic Turbo 97 (Extrem)

Sponsor: http://WWW.MCARDESIGN.NO

http://WWW.AT-PERFORMANCE.NO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår