TurboThorf Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Mener å huske at M40 er 8 ventiler og M42 err 16 ventiler. Etter det jeg hadde en 316 i fjor. Men, jeg hadde satt turbo på 1.6 literen. Er jo mye enklere enn med 6`er motoren, og 4`ern har jo litt mere holdbar topp enn 6`ern. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juli 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 Mener å huske at M40 er 8 ventiler og M42 err 16 ventiler. Etter det jeg hadde en 316 i fjor. Men, jeg hadde satt turbo på 1.6 literen. Er jo mye enklere enn med 6`er motoren, og 4`ern har jo litt mere holdbar topp enn 6`ern. M40 er en 8 ventils drittmotor. Feilkonstruert topp så reg.reim må skiftes på 40.000km og kammen blir rimelig fort utslitt. Det med at E30 sekserne (M20) ikke har holdbare topper ved overlading kan jeg være enig i, derfor sveiser de som vet hva de driver med vannkanalene på toppene sine, da holder de. Og bare for å si det, man trenger ikke slagvolum for å få effekt, på åttitallet plukka BMW 1350hk ut av en 1,5l M10:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Juli 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 M40 er en 8 ventils drittmotor. Feilkonstruert topp så reg.reim må skiftes på 40.000km og kammen blir rimelig fort utslitt. Det med at E30 sekserne (M20) ikke har holdbare topper ved overlading kan jeg være enig i, derfor sveiser de som vet hva de driver med vannkanalene på toppene sine, da holder de. Og bare for å si det, man trenger ikke slagvolum for å få effekt, på åttitallet plukka BMW 1350hk ut av en 1,5l M10:) Med andre ord: start building!! hehe....m'm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Juli 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 M40 har som nevnt reg reim og tvilsomt rykte, men i nyere modeller får du m43b16. denne har 1,6 liter og reg kjede. Samme motor som i div e46. Bare der som m43b19 gjerne.. Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboThorf Skrevet Juli 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2006 Vel vet ikke om M40 motoren er noe dritt !!! Men den jeg hadde, var gått nesten 400` jeg byttet regreim en gang. Og kammen begynte å tikke året etter, og da var den begynt å bli slitt når jeg tok opp å så på den. Ellers ikke noe olje forbruk eller søl. Bare rustent karrosseri. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juli 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2006 Vel vet ikke om M40 motoren er noe dritt !!! Men den jeg hadde, var gått nesten 400` jeg byttet regreim en gang. Og kammen begynte å tikke året etter, og da var den begynt å bli slitt når jeg tok opp å så på den. Ellers ikke noe olje forbruk eller søl. Bare rustent karrosseri. Dummeste jeg har hørt. Ingen M40 som ikke er modifisert for å slippe problemet med kamslitinga går 400.000km ved skifte av kamreim en gang! Reimene ryker rett etter 40.000! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Juli 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2006 Det er ikke km'erne som tar livet av reima, men tiden. Min regreim hadde gått 160 000km da den røyk, fant jeg ut i ettertid. De begynte med 90 000km intervall fra BMW i 87, men justerte ned etter ras på ras. Ang motorene: M40 = 8v m/ regreim M42 = 16v m/regkjede M43= 8v med regkjede (M40's etterfølger). Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juli 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2006 Det er ikke km'erne som tar livet av reima, men tiden. Min regreim hadde gått 160 000km da den røyk, fant jeg ut i ettertid. De begynte med 90 000km intervall fra BMW i 87, men justerte ned etter ras på ras. Ang motorene: M40 = 8v m/ regreim M42 = 16v m/regkjede M43= 8v med regkjede (M40's etterfølger). Det er både tid og KM. Reima blir slitt av å snurre rundt mange mange ganger, men med tiden blir den også morken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.