Gå til innhold

Strømkabel mellom spiller og batteri. Hvor tykk?

Ranger emnet


Guntho

Anbefalte innlegg

Hvor tykk kabel trenger man egentlig mellom cd-spiller og batteri? Den originale kabelen er veldig tynn. Nå har jeg ikke så veldig kraftig stereoanlegg ennå, men har planer om det. Er det noe vits å bytte ut kabelen egentlig? Spilleren trekker jo ikke så mye strøm.

Er vel ikke vits å bytte den ut dersom man ikke bruker ampen i spilleren(?) Og jeg regner med du IKKE skal bruke den innebygde ampen siden du har planer om kraftig anlegg....

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri giddet å bytte kabler til spiller, men bruker ikke innebygde amp'en heller.

 

De er jo laget for å takle de lave reservene som ligger i iso kontakten..

 

Bare min mening ;).

Hm.. ja du sier noe der. Siden kabelstumpen som kommer ut av ISO-kontakten ikke er så stor den heller så er det kanskje ikke noe vits å bytte til større kabel?

 

Er vel ikke vits å bytte den ut dersom man ikke bruker ampen i spilleren(?) Og jeg regner med du IKKE skal bruke den innebygde ampen siden du har planer om kraftig anlegg....

Skal bruke den til å drive frontsettet. Skal bruke forsterker til sub og eventuelt bakhøyttalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. ja du sier noe der. Siden kabelstumpen som kommer ut av ISO-kontakten ikke er så stor den heller så er det kanskje ikke noe vits å bytte til større kabel?

Kretsen, om man kan kalle den det, er ikke "sterkere" enn det svakeste ledd - Som i dette tilfelle er kabelstumpen som kommer ut av ISO-kontakten.

 

Ingen vits å ha større kabeltykkelse enn det er på ISO-kontakten, med mindre kabelen er VELDIG lang....(?)

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår