Volvo245TIC Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Jeg holder på å sanke deler til 16V Turbomotor og vil gjerne ha tips og innspill fra dere der ute... Poenget er å få noe som ikke koster så mye, ca 300+ holdbare hester og gjerne masse dreiemoment, og ikke minst skal den ikke bruke så mye bensin!! Har allerede skaffet: Komplett B234F 16V (Hva med å porte denne for bedre bånndrag?) 96 mod. B230FK blokk med underspyling SVÆR Lastebilintercooler med 3" ut og inn 3" eksos hele veien Filter, slanger og rør Det jeg mangler: Turbo Datasprut (lurer på å kjøpe VEMS med elektronisk tenning og hele pakka..) Turbomanifold +++ Masse småtteri Siter 1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8 1996 Toyota Hiace 2,4 2003 Peugeot 307SW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 porte 16v???? du trenger ikke 16v for 300hk og 16v mener jeg å huske flower ca. 40% mer enn 8v 531 :p kan være jeg husker feil tall, men mer flower den iallefall. ps. du må ha noe triks for å få på reimhjul.. feks sånn som http://www.ovlov.net selger Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo245TIC Skrevet Juni 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 porte 16v????du trenger ikke 16v for 300hk og 16v mener jeg å huske flower ca. 40% mer enn 8v 531 :p kan være jeg husker feil tall, men mer flower den iallefall. ps. du må ha noe triks for å få på reimhjul.. feks sånn som http://www.ovlov.net selger Stemmer! Siter 1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8 1996 Toyota Hiace 2,4 2003 Peugeot 307SW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 tips: bruk B234 blokka og ok kjøp original turbo manifolden på volvo. monter en mitsju 19T. fiks ett skikkeli sprut, og en skikkelig mann som kan justere = 300hk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo245TIC Skrevet Juni 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 tips:bruk B234 blokka og ok kjøp original turbo manifolden på volvo. monter en mitsju 19T. fiks ett skikkeli sprut, og en skikkelig mann som kan justere = 300hk Hmmm, hørte jo forsåvidt billig ut.. Men Denne blokka tåler vel ikke så mye som FK blokka, og dessuten så må jo stemplene byttes til lavkomp, så skruing blir det uansett! Har dessuten funnet en billig løsning på Regreim og spennrulle! Planen er nemlig å trimme litt mer etterhvert.. Mye vil ha mer... og jeg vet at jeg ALDRI kan si at jeg har nok hester:p Siter 1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8 1996 Toyota Hiace 2,4 2003 Peugeot 307SW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 da kan du bare ta den ut med en gang da.... drei 16v stempla 3mm da får du ca 8:1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 16V toppen holder jo 500hk i original tilstand den så den trenger du vel ikke gjore stort med... Bruk 19mm reim fra Fiat 124 Coupe og cosworth strammehjul, det gjør jeg funker godt det... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo245TIC Skrevet Juni 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 da kan du bare ta den ut med en gang da....drei 16v stempla 3mm da får du ca 8:1 Mener du at jeg bør putte 16v stempla i FK blokka og dreie de ned? Hvor mye tåler disse stemplene? Må bytte stempla i FK blokka pga liten skade uansett så hvis 234 stempla tåler like mye så er jo det fett:) Siter 1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8 1996 Toyota Hiace 2,4 2003 Peugeot 307SW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 og her har du grenrør til 16 ventils topp.. http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=126048 Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 kan fikse nr til deg til en som selger microtek sprut.. der kan du gjøre ALT som du skulle ha lyst til å gjøre.. holder til på stangeland.tror vi snakker i underkant av 10 lakser inkl mapping og trivelig fyr.. heter eivind om du kjenner til han, kjører en "skabbete" flerfarga s13 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 tips:bruk B234 blokka og ok kjøp original turbo manifolden på volvo. monter en mitsju 19T. fiks ett skikkeli sprut, og en skikkelig mann som kan justere = 300hk hei, det spørs på årstallet.. alle b230 seiler i samme sjø, før 1989, hadde de svakere råder. 300hk på en 88' b234 er neppe lurt, uten å bytte råder.. men, ja.. billigere å bytte råder, enn å bytte blokk.. bare tenkte jeg skulle spesifisere det ,så han ikke drar ut 300hk og får råder gjennom panseret. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 234-motorn kom ikke med de svake rådene.. Alle 16v har nye veiva med trøsten bak og de "sterke"rådene. Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo245TIC Skrevet Juni 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 234-motorn kom ikke med de svake rådene..Alle 16v har nye veiva med trøsten bak og de "sterke"rådene. FK blokka er vel uansett mye sterkere enn B234 blokka siden denne har underspyling? Rådene i B234 Blokka er vel ikke sterkere enn de i FK blokka? Siter 1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8 1996 Toyota Hiace 2,4 2003 Peugeot 307SW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 FK blokka er vel uansett mye sterkere enn B234 blokka siden denne har underspyling? Rådene i B234 Blokka er vel ikke sterkere enn de i FK blokka? Rådene er de samme jo.. Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 At blokka er mye sterkere pga underspyling er tull, det har ikke så mye å si. Sammen med hydrauliske løftere på 16v toppen, så er vel også 230 oljepumpa litt underdimensjonert. Underspyling kan også ettermonteres på 234 blokka. Har sett noen påstå at det er bedre støping i 16v, og andre sier motsatt. Alt i alt er det nok lettest for deg å bruke 234 blokka, kun ene motorfestet som må moddes litt. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.