Gå til innhold

Forslag til en pen og praktisk bil som kan brukes både til jobb(tømrer) og privat?

Ranger emnet


Outsider

Anbefalte innlegg

Har kjørt Explorer litt. Den er helt grei å kjøre, og kommer seg greit frem over alt. Bra trekk-kraft, men ikke imponerende med tanke på motorstørrelse. Men sånn er det jo stort sett med amerikanere.

Men i forhold til å ha den som bruksbil er jeg usikker på om jeg kan anbefale den. Kommer til å koste deg mer enn hva som er nødvendig. Forbruket er ikke spesiellt hyggelig, og jeg synes bilen er litt for amerikansk etter min smak.

Du skal jo gjerne sitte igjen med penger når arbeidsdagen er over :)

 

Edit:

Får komme med forslag da. Kan jo ikke bare rakke ned på eksisterende forslag.

 

Hiace og Transporter. De er lange så du får inn lange planker. De har god lasteevne, men er ikke veldig store og tunge selv. De har store lasterom, og de er driftssikre (stort sett).

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for innspill begge to!

 

Nå har det seg sånn at jobben min egentlig skal forsyne meg med firmabil og jeg disponerer for øyeblikket en liten combo.

 

Så når jeg skal vurdere bil så er det privatbruken som veier tyngst.

 

Hvis jeg skulle ha kjøpt en ren arbeidsbil hadde det kunne vært et naturlig valg å kjøpe en Hiace. Vi har forresten to Hiace i firmaet fra før:-)

 

Allikevel vil jeg ha en bil med muligheten til å fylle opp med litt verktøy osv til dager når jeg skal gjøre noe privat eller hvis firmabilen ikke er disponibel. Jeg forventer ikke å få lange planker inn i bilen, disse kan jeg ta på henger evt.

 

Må tilstå at jeg falt pladask for denne exploreren som er laget til med seter bak også:

 

http://www.tinde.no/au/car.tas?Ref=1107830

 

Dette med bensinbruk gnager meg litt og kommer nok til å bli den avgjørende faktor i et evt. kjøp. Hadde det vært diesel hadde jeg nok slått til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant.

 

Det er selvsagt fristende å ignorere sunn fornuft og heller handle impulsivt, men for en gangs skyld tror jeg at jeg skal tenke meg grundig om.

 

Noen som har noen tips til biler som ligner på Explorer da?

 

Har kikket litt på Chevrolet. Tahoe, Blazer og Suburban, men jeg liker ingen av dem like godt som Explorer:-)

 

De fås derimot med diesel, noe som skulle utgjøre en hel del på drivstofforbruket. Hvordan de er mtp reparasjoner og utskiftinger osv aner jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med audi A6 2,5TDI quattro stv.?

Den hadde i allefall jeg gått for.

Blir tøff med fine kantfelger, soting av ruter og lykter og RS-front.

Går godt og bruker lite drivstoff.

Driftsikre og sportslige er de også.

Må være midt i blinken...eller?

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med audi A6 2,5TDI quattro stv.?

Den hadde i allefall jeg gått for.

Blir tøff med fine kantfelger, soting av ruter og lykter og RS-front.

Går godt og bruker lite drivstoff.

Driftsikre og sportslige er de også.

Må være midt i blinken...eller?

 

Takker for forslag! Kikket litt på dem på internett.

 

De nyere modellene er jo ganske pene, men jeg tror kanskje at de eldre modellene som ligger i min prisklasse blir litt for "familiebil". Kanskje dette kan ordnest med litt lett styling slik du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei få deg en HiAce.. er en grunn til at det er firmabil #1 i norge.

 

Kjøp en slik, få på noen pene alufelger, lakker støtfanger, bakfanger, speilskjørt, stigtrinn, kufanger, 1000 metre foran, sot vinduene bak og spoiler bak...

 

Da får du en tøff, praktisk og økonomisk bil.

 

 

Jeg har en slik bil som jeg bruker til å kjøre til jobb/vinterbil/praktiske ting. Den har 2.7 liter bensinmotor på 144hk, noe som gjør bilen like kjapp som en vanlig personbil i trafikken. 0-100 på ærlige 12 sekunder.

 

Synes den er god å kjøre, gode seter, høyt oppe, oversiktelig.. men den mangler sportsbilfølelse, derfor jeg har den som bil #2 :)

 

Eks på en litt modifisert hiace:

 

9_-1474504158.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår