Morgis Skrevet Juni 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Står ATF på M45 kassene og. Men på M46 så må du vel strengt tatt ha det, for som nevt tidligere så er OD delen en automatkasse. Bruker du syntetisk eller mineral olje på motoren? fikk fyllt på det jeg hadde.. 1,7 liter ATF. må handle 1 liter til i morgen så blir den full :) Motoren kjører jeg Penzoil full syntetisk. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Dextron 3 fungerer jo også helt greit da :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Juni 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Dextron 3 fungerer jo også helt greit da :) Er ikke det samme greia som ATF3 da? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 fikk beskjed om atf på m90'n min og ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 girkassen visste jeg egentlig om. le litt hast da jeg skrev. hvor jeg fyller vet jeg også, men hvor mange liter skal det være på motoren? B27:en din vil ha 6,5 l motorolje. Mye olje, men det koster å kjøre standsmessig :) Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Skal være dextron III på girkassen ja.. (automat) Du får den til grei pris på mekk.. litt over 100kr literen. (valvoline, tro rjeg det var). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Dextron 3 fungerer jo også helt greit da :) Dextron III er ATF olje... Ble anbefalt av volvo å fylle på Dextron III på M46 kassa mi, ble bra det...! Kjøpte på mekonomen, av merket castrol, kosta rundt 100,- flaska (1 Liter pr flaske) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 B27:en din vil ha 6,5 l motorolje. Mye olje, men det koster å kjøre standsmessig :) Erik fyllte på 5liter. peileren viste fullt, men har vel sunket litt nå når oljefilter er fyllt opp. :) Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_240_GLT Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 fyllte på 5liter. peileren viste fullt, men har vel sunket litt nå når oljefilter er fyllt opp.:) fyll på ca 4liter start opp la bilen gå til olje lampa har sløknet oso stoppa du å peila i gjen å etter fylle.. er ca 1 liter mellom streka Siter Volvo 242 Dl 81 mod Volvo 240 Gle 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 fyllte på 5liter. peileren viste fullt, men har vel sunket litt nå når oljefilter er fyllt opp.:) Da har du ikke fått ut alt :P Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Da har du ikke fått ut alt :P Ligger sikkert å godkjør seg i kanalene :P Fyllte du helsynt på v6'en?? Hvilken viskositet? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Juni 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Da har du ikke fått ut alt :P lot bunnpluggen være ute helt til det såvidt dryppet fra hullet. men er vel ting som må fylles opp også inni motoren. oljefilter osv. har ikke sjekket peileren hvordan den så ut nå. startet motoren og lot den stå på tomgang ei stund for å få sirkulert oljen. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Juni 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Ligger sikkert å godkjør seg i kanalene :P Fyllte du helsynt på v6'en?? Hvilken viskositet? 80w90 var egentlig på utkikk etter olje med lavere viskositet verdi, men det hadde dem ikke og det skillte visst lite uansett året rundt på de forskjellige verdiene. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Må allti starte og etterfylle med olje.. Er ofte det går fra max til min bare ved å starte... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Juni 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Må allti starte og etterfylle med olje.. Er ofte det går fra max til min bare ved å starte... stemmer det Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg