Gå til innhold

Bilder fra Gatebil Rudskogen 12-13.juli

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Veeeldig off-topic dette her, men jeg er enig i det du skriver. Problemet er at utenladske gjenger kjører fete biler uten å ha en jobb..... Det er litt mystisk, men drit i det. Kult at folk bruker penger på bil så vi får sett dem på gata.

Hadde en kompis fra Vietnam som cashet ut en BMW 325 på 18 årsdagen sin. Da hadde han og familien spart utrolig lenge og nedprioritert ting som feks sofa, tv og andre ting. Nedover i Europa ser man jo helt klart at bilen er topp-prioritert fremfor hus og hjem.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by daihard

Åff tåpic lixom...

 

det bidz sa litt lenger her oppe, er jeg ganske enig i....og det gjør at folk har piggene sine ute...

 

...og jeg har blitt fortalt av en arbeids kollega, at "det er ikke meninga at utlendinger skal kjøre mercedes lixom"....det han sa var at "mørkhudete" ikke skal få kjøre fine biler, raske biler osv. fordi de er "mørke"..

 

 

For, takket være oss selv og media i aller høyeste grad, så er ordet "utlending" blitt synonymt med "mørkhudet", for si meg ærlig, tenker du svensker, japser, engelskmenn, eller spanjoler når du hører ordet utlending?...og det var noen som lurte på om noe med stavkirke og sånt....vet du hvor mage kirker det er i pakistan? og at de har lov til å ringe til sine samlingstunder?Og at de har beskyttelse der nede? og at det er mange idioter som gjør faenskap der nede som ellers i andre land rundt om i verden?

 

 

....mmm...meg og mine holder for det meste for oss selv med våre prosjekter ...og det er sant at når jeg møter etniske nordmenn selv i 2003 , spesielt fra utenbys(utenfor oslo)...blir de en smule overrasket når jeg svarer at det er min brakke og at jeg har gjort det selv...de tenker vel, for å bruke candymans beskrivelse, "apekatter ikke kan gjøre dette, fordi apekatter ikke er kloke nok"....vet om ganske mange som er overkvalifiserte asiatiske arbeids takere, som tar en jobb for en jobb, mens jeg vet om en del etniske nordmenn som blir tilbydd jobb og nekter å ta den jobben "fordi de er overkvalifiserte"....og går arb. løse...nå har det seg slik at bare det negative kommer frem...jeg sjøl er ikke den pr kåte typen, tvert imot er faktisk "underground" typen som modder & skrur for å ha det morro...ikke for å hevde meg...men i den senere tid har jeg blitt så voldsomt provosert at jeg har tatt frem de gamle skissene og planene for et bane prosjekt for å få frem at "apekatter er apekatter og mennesker er mennesker", i forbindelse med prosjektet har jeg etterlyst en skall, til mitt bygge, og har fått mange pm som ikke akkurat har vært hyggelige...det førte til at jeg slettet mange av mine innlegg som f.eks scans jeg la ut, noen tips om hvordan man kan lage en grill slik man vil haden og annet morsomt, fordi jeg vet at det er det "lille" som skal til for å iverksette en ide.

 

Det jeg vil fram til, er at jeg er uutroolig glad for at streetmeets er til i oslo, fordi jeg holder meg langt unna gatebil, etc kommersielle treffene, fordi jeg har ganske mange negative erfaringer derfra...men når jeg nå på siste "støttecruise"....da jeg stod og chillan på bensern og fikk i meg en matbit, suste og duste det en gul ascona/kadett ( tidlig årgang) og dro fingern hver eneste gang den passerte meg, begynner jeg å lure...., det irriterer meg noe så voldsomt, jeg gidder ikke å bruke noe energi på noen som ikke er verdt det...og til alle dere som driver og tuter hver gang dere passerer der jeg bor: ....se å få fixa den horn knappen, ellers så kan jeg sikkert bidra med en tier eller no`:D

 

Jeg vet om ganske mange som er inne på dette forumet som vet hvem jeg er IRL og har sett alle prosjektene mine( tror dem, hehe) fordi de står såpass ute i hovedveien, og de tror at de er så jævla tøffe og drar fingern og skyter med paintball på hus og bil(enkelte), DU ER IKKE VERDT Å HISSE SEG OPP OVER. Det er energi som jeg kan bruke på prosjektene mine istedet.... ;)

 

Til alle dere andre som har bilde av "project -orange", vennligst fjern dem fra deres gallerier, og Kid-A jeg ser gjerne at du fjerner oxo your shots....ikke noe vondt ment, men jeg har opplevd masse piss, og jeg ser at det begynner å bli mere piss her inne, så hvis ikke moderatorene klarer å slette upassende innlegg, synes jeg de bør se å få ut fingern, siden de allerede er ganske ivrige brukere selv...noen kjenninger av meg som er fra malaysia og har et sinnsykt prosjekt gåendes, holder seg oxo borte fra slike treff...så jeg er nok ikke alene om å mene at folk har holdninger som ikke er til det beste for f.eks "bilmiljøet" her blant forumets brukere og andre treff...og en ting til: Asiatere spesielt har en bilinteresse større en europeere....det tør jeg påstå når jeg ser hvor mye folk bruker av penger på sine "doninger" i forhold til den jevne bilen her i europa...dere som har vært på ferie i Thailand, Malaysia, Japan og Pakistan vet hva jeg snakker om....alle bruke penger på doninga sine der..til og med vanlige rutebusser... og er det så rart at folk fra f.eks asia bruker penger på sine biler her i Norge og attpå til har en ihuga bilinteresse?...har etniske nordmenn enerett her i Norge på "fete"biler"? ...synes du det er irriterende at asiatere har fete brakker, så bør du fanken bygge deg en egen brakke selv!...det som er det triste..:(.er at folk blir tatt på en kam...jeg så det igår på nrk et slags "reklame" snutt med noen pakistanere som lixom skulle være fra en eller annen gjeng og bmw cab og hørte på bhangra...og når noen kjenninger har passert dem skynder de seg og skrur på jazzradioen....eller den solo reklamen med "gutta from the hood" skarru være som oss bør du drikke solo som oss.....jeg syntes de var driit morsomme begge to...lol..men når man tenker etter , så har de en effekt der ingen er tjent med...:rolleyes:

 

I Norge har det seg slik at folk skuer dem på ens biler..:sombrero: jeg synes ikke det er minste rart at folk fra f.eks Sri Lanka driver og cruiser med HD her i oslo...jeg synes det bare er tøft at den som vil oppnå noe klarer det.... eller bruttern, f.eks han kjører oxo en harley....custom til og med.... som han har gjort selv... ...så irriterer du deg over at andre har fete brakker, får du begynne å lage en selv, det ligger like hardt arbeid bak et bygge utført av en asiater eller en europeer, .......jeg synes bare det er tøft at det begynner å bli bygger fra asiatere spesielt på de kommerse treffene...hvis du er fra oslo og følger litt bedre med i utkanten av byen så ser du ganske mange heftige bygger som du ikke ser på treff... ;)

 

Nå sier jeg mye rart som folk oppfatter heelt annerledes på nett, sist gang på IRC med Asim ;)....dette var lixom bare noen tanker... og gutta som det er bilde av på gatebilsida er brukere på forumet, de brukerne som ikke er av etnisk norsk opprinnelse her på forumet som jeg vet om, kommer fra:Thailand,Tyrkia, Pakistan, India, Malaysia, Japan, Singapore, Sri Lanka, Korea,Marokko.Jugoslavia... tror dere det er kult å lese at det står slike negative ytringer? ...men jeg synes oxo at det er bra...for har dere lagt merke til at det f.eks øker med biler på stands til SB? eller at det har begynt å komme flere og flere ikke-europeere med sine bygger? ..FETT!:D ...ellers har jeg lagt merke til at på under en måned har det kommet 100 nye registerte brukere og vi bør alle mann prøve å oppføre oss saklige og høflige, vanlig folkeskikk med andre ord :) humor med måte,og heller bruke tid og energi her inne på det vi kommer hit for, nemlig bil interessen vår og for å utveksle ideer,erfaringer,tips, treffe like sinnede osv....

 

ciaO!

 

Den vinklingen jeg prøvde og legge fram med den stavkirke teorien, var at vi hadde ikke blitt så ille behandlet som pakistanske moskeer i norge. Hadde vi bygd en kirke i pakistan og jallet med kirke klokkene i tide og utide, ville antakligvis ikke vi b litt trakasert og sett ned på. Men Pakistanere (bare et eksempel) og deres moskeer i norge, er meget plaget av nordmenn.....

 

Måtte bare få klarhet i det, slik at ikke jeg fremstår som rasist, noe som jeg definitivt ikke er!

 

Uansett så er jeg enig i mange av tankene du fremstiller, og er meget lei meg for at du og flere som deler bil interessen blir behandlet på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2FAST4U

 

Det blir sånn når mange nordmenn lever på "himkok" og diverse andre hjemmebrygg i flere århundrer, og såvidt tør og bevege seg utenfor bygde grensene... Hva skulle vi gjort uten alle utlendingene i norge? (og resten av verden for den saks skyld)

Det er jo en kjent sak at mange utlendinger tar på seg drittjobber som nordmenn ikke vil ha, men jeg tviler på at mange her på forumet vet at de fleste it/data/industri ingeniører i norge er indere! Disse er mye flinkere enn norske ingeniører, og har en mye bedre utdannelse enn nordmenn flest. Silicon Valley i usa hadde ikke vært hva det var i dag uten de indiske ingeniørene. Det er noe og tenke over det...

 

Og tenk så kjedelig det måtte ha vært og ikke hatt noen utlendinger i norge i det hele tatt! Nei, jeg er da glad for litt farge her jeg.

 

Dessuten er kriminaliteten like stor hos norske mennesker, som hos mange andre kulturer........

 

i rest my case.....

 

De fleste data ingeniørene i norge er faen ikke indiere. Det er sinnsykt mange indiere som er data ingeniører, men de gidder ikke dra til norge fordi det er for dårlig betalt og kaldt om vintern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CrZy_T

 

De fleste data ingeniørene i norge er faen ikke indiere. Det er sinnsykt mange indiere som er data ingeniører, men de gidder ikke dra til norge fordi det er for dårlig betalt og kaldt om vintern.

 

 

 

KAn ivertfall huske fra nyhetene for et par år tilbake at norge "importerte" indiske ingeniøren for fullt pga. av deres kompetanse... Vet ikke om det er slik nå da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis du skjekker du alle gutta i pit stopp og den mølja der så finner du nok litt å sette fingeren på. 2000 i inntekt og 1300 i formue. sier ikke at det ikke er noske som gjør gale ting men utlendinger er bare så overrepresentert i forhold til anntallet.

 

De gutta i Pit Stop, tjener nok penga sine på ærlig vis de. De jobber faen meg omtrent døgnet rundt, og de har faktisk en utrolig god service også... så slutt å sleng dritt om folk dere så absolutt ikke kjenner. er ikke noe stor fans av bmw, men synes de bilene som står utenfor Pit Stop sine lokaler er fete og man ser at de legger utrolig mye arbeid i dem.

 

Selv om de stort sett bare driver med Bmw, så har jeg fått mye hjelp der nede når jeg har trengt import av deler til celica`n, råd og tips osv.

 

så la gutta få litt credit for alt det arbeidet de har lagt i bila sine uten å beskylde dem for å ikke tjene penga sine på ærlig vis.

 

M.v.h

Kenneth

-91 Toyota Celica 2.0 Gti

 

x -89 toyota carina 2.0 Gli

x -87 toyota carina 1.8 Dx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ToyotaExtreme

 

De gutta i Pit Stop, tjener nok penga sine på ærlig vis de. De jobber faen meg omtrent døgnet rundt, og de har faktisk en utrolig god service også... så slutt å sleng dritt om folk dere så absolutt ikke kjenner. er ikke noe stor fans av bmw, men synes de bilene som står utenfor Pit Stop sine lokaler er fete og man ser at de legger utrolig mye arbeid i dem.

 

Selv om de stort sett bare driver med Bmw, så har jeg fått mye hjelp der nede når jeg har trengt import av deler til celica`n, råd og tips osv.

 

så la gutta få litt credit for alt det arbeidet de har lagt i bila sine uten å beskylde dem for å ikke tjene penga sine på ærlig vis.

 

M.v.h

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står respekt av Pit-Stop, de vet hva de holder på med, de har hjulpet meg med å bygge opp min Sorte TT (med drager), jeg kommer fra oslo, og jobber ikke på Pit-Stop, kom i kontakt med de på biltreff....og siden det har vi holdt en meget god kontakt, de fikser det meste og servicen er upåklagelig ;-) Pit-Stop er et velrenomert firma, og ikke noe tull, slik andre antar, de vet tydeligvis ikke hva de snakker om.

 

Peik Helly-Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår