Gå til innhold

Noen tips til en 92 Jetta 1.8

Ranger emnet


JETtArne

Anbefalte innlegg

Jeg sitter også å ser litt på hekkskjørt til bilen, synes den trenger noe bak for at den skal se bedre ut, finner ikke så mye til Jetta egentlig men får man montert hekkskjørt fra Golf'er?

 

Du nevnte også bytte ut lykter og blinkers med klarglass, jeg har ikke funnet noe av dette til Jetta.

 

Så nevnte du Golf front, en spesiell du tenker på?

Etter min mening trenger du ingenting bak, men om du vil ha det, så ville jeg fått laget til ei leppe selv å hatt på. Kun en enkel svart leppe som du skrur fast i fangeren. Syns ikke det er så pent med netting og dill dall på en 2'er (og om du skal ha netting, kjøp for all del svart, ikke sølv/hvit). Mest mulig original (men likevel skille seg ut), lavt og bredt skal en skikkelig 2'er være;)

Her er et bilde av bilen min med ei leppe jeg lagde selv av en 90-fanger jeg hadde liggendes:

 

Bilde150.jpg

 

Sorry for dårlig bilde og veldig møkkete bil:op Pleier som regel å være rein:)

 

Synes dette ser mye bedre ut enn alle slags hekkskjørt du får til Golf/Jetta.

 

www.autospar.no har klare lykter til deg, men dette kjøper du på egen risiko. Merket er vel av JOM, så ikke umulig at de sprekker og dugger etter en måneds tid. Kan også høre med NBS om de skaffer klare lykter til Jetta.

 

Når det gjelder Golf-lykter, så er det enten 2 enkle eller 4 lykter jeg mente du kunne bruke. I klarglass selvfølgelig:) Men da trenger du også frontseksjon og grill til Golf. Enkleste er nok å kjøpe deg klare lykter til Jetta om du skal bytte.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no er det ikkje lett å få ein liten cl/gl leppe til å bli fint på ein jetta pga lengden mot hjulbuen.

det er vanskeligt å få det pent bak, synst sjølv at det ser "tomt" ut bak.

og det er enda meir teitare å kjøra med bil som er lav forran men bak er den 30 cm overbakken. det vil eg kalle "juksesenk". eg monterte ein diffuser bak fordi slik eg fekk "nesten" lik høyde rundt heile bilen. men no blir det meir senk, bredding (i stål) og meir ombygging;)

 

motoren eg hadde i jettaen var ein orginal 1,6. vart lei problema med forgasseren som var avogtil så eg fekk ein weber 34/36DVAG forgasser. monterte denne og fekk litt meir futt, lyd og fortare tom bensintank;) (pga feil justert) men slapp mykje problemer med piersburg skitet. men no skal det komme i ein 2L 16v motor med litt trim:)

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår