Kebab gud Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 God evening.. eller noe slikt piss Jeg har nå kjøpt meg ny bil og planlegger å gjøre den raskere enn sin store bror Dette er lett ettersom man kan få en kompressor kit til den for ca 25.000 som regnes som orginalt ekstrautstyr Men det jeg er litt usikker på er avgiftene på effektøkning.. Økningen blir på 36,8Kw Ifølge denne siden Blir det 5026Kr i avgifter Men er det alt? er det virkelig ikke mer? ingen avgift for å ha montert noe som ikke var på fra før .. ikke noen avgift for noe slikt? (utenom å betale for selve inspeksjonen) kan noen gi et klart svar på dette? og noen som vet hva dealen er med engelsk VAT? må vi betale det? Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Har du tatt med bruksfradraget? Er vel ikke helt ny den ISen din Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Vel jeg vil bare vite om det er alt .. hvis det blir så mye som 5 tusen så gjør ikke det noe .. men jeg vet det blir mindre jeg vil bare vite om det er noen andre avgifter Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Det blir vel litt mer enn 5026Kr.. Etter hva du har regnet ut, så har du tatt "kr 136,57 pr. kW av de første 65 kW av motoreffekten", det blir 5026kr ja.. Men du må huske på at du har 110kw i den fra før..(for det var IS200 du kjøpte?). Da blir regnestykket litt annerledes.. Da må du opp på "kr 996,52 pr. kW av de neste 40 kW av motoreffekten", du får 20kw på den avgiften, det blir 19930,4kr. Så må du opp på "kr 1686,36 pr. kW av resten (motoreffektavgift)" på de siste 16.8kw'ene, da får du 28330,848kr i avgift der. Totalt blir det da 48261,24kr. Men så har du vel litt bruksfradrag, når ble det først registrert i norge? Satsene for bruksfradraget er: Over 1 år : 15% Over 2 år : 30% Over 3 år : 45% Over 4 år : 55% Over 5 år : 65% Over 6 år : 75% Over 7 år : 85% Over 8 år : 90% Over 9 år : 95% Over 10år : Ingen tilleggsavgift. (Kontakt trafikkstasjonen direkte for endring av vognkort m.m.) Det vil si, er den registrert i 2002, får du 55% bruksfradrag. Da koster det "kun" 21717,56kr.. Det er slikt jeg leser og forstår reglene, er det feil så si i fra! Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 No tror jeg du misforstår litt her Cobra, De 110kw han har i bilen er det jo allerede betalt for. Han må jo bare betale for effektØKNINGEN. Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Er med på den. Men slik som dette forstår jeg reglene: Bilen har 110kw orginalt. Det har da blitt betalt av gifter for det når den ble tatt inn til norge. Da ble "kr 136,57 pr. kW av de første 65 kW av motoreffekten", "kr 498,11 pr. kW av de neste 25 kW av motoreffekten" og 20kw av "kr 996,52 pr. kW av de neste 40 kW av motoreffekten" brukt. Etter som jeg da ser det, blir ØKNINGEN i bilen fra 110 til 146.8kw. Noe som skulle tilsi at du må ta å betale avgift på 20kw fra "kr 996,52 pr. kW av de neste 40 kW av motoreffekten" og avgift for 16.8kw fra "kr 1686,36 pr. kW av resten (motoreffektavgift)" Ellers hadde det jo blitt helt feil, er jo en grunn til at en IS300 er MYE dyrere i avgifter enn en IS200.. Skiller "litt" mer enn 5000kr i hestekreftavgift på dem.. Men skal jo nevnes at jeg ikke er spesielt intrisert i norske lover, eller noe spesielt flink i det:p Prøver bare å hjelpe;) Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Hmm, interessant. Men du tror ikke grunnen til at feks. en is300 er så mye dyrere, er at den må betale "kr 1686,36 pr. kW av resten (motoreffektavgift)" på en god del hestekrefter? Tror grunnen til at det står sånn, med de forskjellige avgiftsgrensene, og bruksfradrag, er at folk skal kunne regne på å ta inn importbil? Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Skulle nok fått inn en som var helt sikker på dette her:S Selvfølgelig er en IS300 mye dyrere av andre årsaker også, men det går noen 10talls tusen mer i hestekreftavgifter på den i forhold.. Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Det må være helt feil .. ikke engang staten kan kreve å betale avgift 2 ganger for samme ting.. Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Det er ikke å betale avgifte 2 ganger, men å betale avgiften videre for økningen. Vurdert å ringe biltrangsynte og høre hva dem sier? Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Vurdert å ringe biltrangsynte og høre hva dem sier? Da vil du få beskjed om å ringe Tollvesenet (som jeg mener har tlfnr 22860200 om jeg ikke husker feil i farten), for Biltilsynet har ikke en sheit med hva staten skal ha i engangsavgift. Biltilsynet vil ha 550 kroner for kontrollen, inkludert nytt vognkort. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 for Biltilsynet har ikke en sheit med hva staten skal ha i engangsavgift. Stemmer vel ganske godt det ja, når man tenker litt:P Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Hehe.. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 man driter helt enkelt i å oppgi dette. :) VAT slipper man betale på nye varer da man tar dette på export og betaler norsk MVA. ingen slenger en familie is200 på rulla Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 man driter helt enkelt i å oppgi dette. :) VAT slipper man betale på nye varer da man tar dette på export og betaler norsk MVA. ingen slenger en familie is200 på rulla Det kalles å være naiv Anders :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.