Gå til innhold

Ja.. da var det min tur å smake autovern.

Ranger emnet


Austevollingen

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

"gi på ekstra" du har en 520.. er dette når man clutchkicker og voldtar driten i lavt gir mens man sladder sidelengs? :)

 

hehehehehe...:D

 

kontra er noe man må iberegne vettu! ;) synd :)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok den nye firma bilen til sjefen i dag... 2 år etter lappen kom i lomma hehe:P yesda.. var "kosmetiske" skader men faen så irriteranes hehe :P

var litt gøy også egentlig.. med tanke på at jeg ikke må betale for skaden :P

- Bmw 525i 88 mod = Solgt

- Bmw 520ia induvidual 97 mod = Eies

 

Live to rock, drink and fuck.

Mess with the best, die like the rest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"gi på ekstra" du har en 520.. er dette når man clutchkicker og voldtar driten i lavt gir mens man sladder sidelengs? :)

 

 

noe i den duren :P

 

Jeg kommer _ikke_ til å bedrive den slags hobbyer i den nærmeste fremtiden, selv om jeg har drevet med litt småsladding på en brei grusvei op og ned fra hybelen (uten autovern, støypekanter eller lignende i nærheten :P)..

 

LITT gøy må det jo være lov å ha.

 

Da jeg kjøpte et brukt panser på torsdag kom jeg over en 525 touring fra 1992, som skulle yte 195hk, og hadde akkurat passert 200 000km. 10 000kr for motor med girkasse var jo overkommelig. Får se om det ikke blir litt mer gamp på meg da :D

1. års lærling, lette kjøretøy.

Bmw 520i 1993

Bmw 520i 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behøver ikke å være det... Folk tror bmw deler koster masse, men faktisk ikke.. ihvertfall ikke til min,...

 

Nei, BMW deler er ikke dyre. Det er en gamme myte!

 

vel, de ganger faderen har måtta innom et bmw verksted, så har de på kosta seg store summer i både deler og jobb!

men seff, de ganger det har gått å bruke "after marked" deler, og annet verksted/gjøre det selv, da har jo prisen hvert kutta med alt fra 20 til 70%!

 

 

Back To Topic: åssen går det med bilen det er snakk om her nå da?? mye igjen å gjøre?

btw, kjøp deg den motoren.. kan bli morro det :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, de ganger faderen har måtta innom et bmw verksted, så har de på kosta seg store summer i både deler og jobb!

men seff, de ganger det har gått å bruke "after marked" deler, og annet verksted/gjøre det selv, da har jo prisen hvert kutta med alt fra 20 til 70%!

 

 

Back To Topic: åssen går det med bilen det er snakk om her nå da?? mye igjen å gjøre?

btw, kjøp deg den motoren.. kan bli morro det :) hehe

 

Faktisk er deleprisene på "blikk" (dvs skjerm, panser osv) til BMW ofte under markedssnittet.. men det blir selvfølgelig litt penger uansett. Når det gjelder skader etter å ha spist autovern, så er størstedelen av kostnaden arbeidet med feilsøking (måling, hva er fucka..), oppretting og lakking, ikke delene.

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radiaki's innlegg stemmer bra med min realitet, ny skjerm kostet meg bare 800kr, lyktene kosta meg vel ca 1000kr.

 

Brukt panser betalte jeg 1000kr for.

 

 

Men når det gjelder den motoren, jeg vil ikke måtte skru ut motoren annenhvert år for å få den EU-godkjent, men jeg har heller ikke lyst å legge ut 20 -30 000kr i ombygging og godkjenning..

 

 

Det å bytte motoren hvert 2.år er jo en mulighet men.. vil jo helst slippe.

1. års lærling, lette kjøretøy.

Bmw 520i 1993

Bmw 520i 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radiaki's innlegg stemmer bra med min realitet, ny skjerm kostet meg bare 800kr, lyktene kosta meg vel ca 1000kr.

 

Brukt panser betalte jeg 1000kr for.

 

 

Men når det gjelder den motoren, jeg vil ikke måtte skru ut motoren annenhvert år for å få den EU-godkjent, men jeg har heller ikke lyst å legge ut 20 -30 000kr i ombygging og godkjenning..

 

 

Det å bytte motoren hvert 2.år er jo en mulighet men.. vil jo helst slippe.

 

 

Men vist det er 24v du har trenger du IKKE å gjøre noe slags ombygninger for at det skal bli 525 24v. for AlT er likt (har jeg hørt da)

Bremser og lignede. de er de samme.

så vist du ikke vil gjøre det heller. så kan du jo bare monter motoren. 525 og 520 er indentiske motorer å se på.

de vil ALDRI finne ut av det.

 

Men lykke til.:thumb

Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på avgiftene til staten for større motor ? Enten så slipper du pga gammel bil , eller så må du ut med en 1000,- lapp eller noe slikt. En biloppretter jeg kjenner betalte 1250 etter han satte turbo i sin nissan primera GT (150hk) og fikk 200 (og etteller anna) hester i den. Jeg kjenner ikke regelverket godt nok til å kunne svare, men det er det garantert noe på forumet som gjør. Iallefall, avgiften til staten er det siste du skal bekymre deg for, som spookey siner , så er det meste identisk, tipper du trenger nytt eksosanlegg og nye bremser jeg - thats it!

 

Go for it!

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på avgiftene til staten for større motor ? Enten så slipper du pga gammel bil , eller så må du ut med en 1000,- lapp eller noe slikt. En biloppretter jeg kjenner betalte 1250 etter han satte turbo i sin nissan primera GT (150hk) og fikk 200 (og etteller anna) hester i den. Jeg kjenner ikke regelverket godt nok til å kunne svare, men det er det garantert noe på forumet som gjør. Iallefall, avgiften til staten er det siste du skal bekymre deg for, som spookey siner , så er det meste identisk, tipper du trenger nytt eksosanlegg og nye bremser jeg - thats it!

 

Go for it!

 

Bremser er det samme, UTENOM på noen av de er det ventilerte.

men tror ekosen kansje er forskjellig. (desverre)

Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette veldig pinlig?

 

Må få deg litt mer erfaring og øvelse først;) Har enda ikke selv ødelagt bilene mine for slik kjøring. Kontra rettest med en ny kontra:)

 

 

Pinlig? Hvis jeg kunne, hadde jeg gravd meg ned og dødd :P Men såvidt jeg vet så er ikke dette med å krangle med autovern noe nytt, så jeg overlever ;)

 

Skal høre med biltilsynet hva som skal til å få den godkjent med 525 motoren, og snakke med Jæger Sentrum om hva de kan gjøre for meg med tanke på å skaffe deler/godkjenne bilen etter motorskiftet.

1. års lærling, lette kjøretøy.

Bmw 520i 1993

Bmw 520i 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange påstår at det er så dyrt og reparere BMW!!?? Ser man seg litt om på nettet så finner man masse til en billig penge.:thumb

Se foreksempel på autpower.se eller søk etter deler på ebay.com i usa!!

autopower i Sverige har annonser på haugevis av brukte deler, mens ebay tilbyr masse nye foringer og div til en brøkdel av hva det det koster her!!

BMW ER BILLIG BARE MAN SER SEG LITT OM :smilbmw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår