Gå til innhold

Prosjekt old skool polo

Ranger emnet


Gallagher

Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har en sliken på handa til 1500,-

Hvordan er det og få tak i deler til dissa bilene?

 

Noen sider på nett?

Trenger støtfangere + venstre baklykt (sjåførsida) + div sveisedeler

(x) Vw Caddy 1,9Tdk 83mod (solgt)

(o) Vw Vento 94mod

(o) Vw Caravelle 1,6d 89mod

(o) Vw Boble 1200 64mod

(x) Vw Boble 1300 66mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

etter mye leting har jeg funnet en hollender som har bygget en slik polo med mc-gassere, så skal få tappet han for info.. ellers så er jeg i gang med å anskaffe dette:

 

http://www.g-laderseite.de/eshop/product_info.php?products_id=120&language=de

 

skal hjelpe en god del på stivheten vil jeg tro..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, da var disse foringene kjøpt.. noen som har noen erfaringer med de eller noe info om hvordan de oppfører seg på bane ? ser bra ut iallefall..

 

PICT0069Small.JPG

 

PICT0100Small.JPG

 

PICT0112Small.JPG

 

satser på at det blir pent og stivt og hjelper endel.. kom på 1300,- ferdig levert i norge.. kan ike være så ille det..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he, he.. vel, med maks trim sitter jeg med mellom 90 og 100 hk :) mot din pl på 130-140 blir ikke det der fair fight ass :)

 

Ikke nødvendigvis i min favør, nei. Du får en betydelig lettere bil enn min og med nesten lik bremsekraft (med mindre du også bygger om til 256mm foran) skal du kunne bremse enda seinere enn meg. Dette kommer til å gå unna, spesielt i svinger:D.

 

Regner med du har ordna deg komplett sett med polyforinger til for-/bakstilling og innfesting til tannstang? Det vil jo representere en radikal forbedring av stabiliteten til den (unskyld språket) latterlige forakselkonstruksjonen som Type 86 jo har;).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he, he.. ingen vits i å unnskylde språket der ;) har ikke polyforinger til tannstang eller det indre leddet der bærearmen er festet.. finner de ikke tilsalgs noe sted.. eller jo, fant indre foringer til bærearmene, men kostet faen meg 2000 for begge to :)

 

har ellers alt til forstilling og bakstilling.. må nok sveise inn litt bur og stab stag diverse plasser og. Joda, kommer til å bli en lett bil, men er redd for at jeg mister mye på rettstrekka.. gleder meg som en liten unge til å sette på g-techen og la det stå til på banen iallefall :) satser på at jeg er med denne bilen på våler til neste år, selv om jeg tviler :)

 

slik ser settet ut egentlig. så at foringene til bakstillingen manglet på det over..

 

dgs-084.jpg

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv slike foringer på bakakselen på min blå, og det ble stor forskjell.

Fremme hadde jeg teflonforinger, og det virket bra det. Betalte ca 1000kr for nye bærearmer med foringene.

Synd det stod triangelbærearmer med unibals på bilen når det ble stjålet, det virket ca 100 ganger bedre enn originale forstilling.

Indre foringer på styrestag kan en ta fra g40, mener de skal være i alu.

Et lite tips er å få tak i akseltapper bak med negativ camber, det merket jeg STOR forskjell på. Bilen ble ikke så understyrt, og den satt seg bedre i svinger.

Om bilen har noenlunde understell vil Golfer sliter godt med å holde følge ;)

At du vil slite litt på strekkene er klart, og det som er mest irriternde det er folk i auda som på død og liv ikke vil la deg kjøre først........:boxers

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for gode tips.. så jo at din var sånn passe stiv på våler.. derbyen min var noe løsere i kantene :) skal skjekke opp i indre foringene på styrestag på g40.. skjekke etka og se hva jeg finner der.. finnes det ikke tynne adapter som man skrur mellom bakstillingen og akseltappen for å få negativ camber bak da ?

 

triangelbærearmer ? sånn halvveis salzmannramme eller ?

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår