Gå til innhold

240 som førstebil? Noe å satse på?

Ranger emnet


Laks1

Anbefalte innlegg

Så sant, så sant. Likte Thjoms sin.

 

Det fine med 240 og de er at man kan høyre på Country og Techno uten å bli sett rart på. Hehe. Kan liksom ikke komme med en blodstyla Civic, å høre på Country. hehe. Det blir for dumt. Ikke mobb for den rare tankegangen min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De fleste ungdommer som skal ha Volvo 200 serie nå til dags velger jo 240,så man skiller seg jo litt ut hvis man velger 245:P

 

Hm, en stasjonsvogn er jo også en "240", så hvis man med nummeret skal markere at det ikke er en stasjonsvogn får man si "244", eller mer sjeldent, "242".

 

Hvis prisgrensen er 50.000, kan du velge i mye, eller snarere det meste, innenfor feltet Volvo 240. :)

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, som nevnt ovenfor, kan du få rimelig fet 240 for 50k..

 

Jeg vet ikke hvor mye du kan mekke selv, men ta dette regnestykket feks:

Volvo 240: 10.000kr.

Plastfangere: 1000kr

Vinge: 1500kr

B230FT / FK: 10-15.000kr

Div. smådeler du mangler: 5-10.000kr

 

Da er du oppe i ca. 35.000kr +- 5000kr.

Så kan du lakke bilen, kjøpe fete felger, etc.

 

For all del, du kan gjerne spare penger på å kjøpe en bil som ser strøken ut på karrosseriet, i forhold til å spare 2000kr på å kjøpe en bil med masse bulker.

 

Det er spesiellt slik, om det er en 242 du skal ha.

på en 244 eller 245, er det jo veldig mye enklere å få tak i nye dører, bakskjermer, o.l.

 

En 242 er mer spesiell.. Noen mener den er mer upraktisk, men what the hell? Det er jo passasjeren som må flippe setet, ikke føreren.

 

Videre, for min del, så har jeg før hatt 2 stk 244'er.. Når jeg kjøpte 242'en, fant jeg ut at jeg enten ville ha 242 (pga. den er fetere, stivere og lettere), eller en 245, pga. den er mer praktisk.

 

Jeg synest 242 er mye fetere enn 244, men samtidig, så synest jeg at 245 også er fet. Ps. Jeg synest også at 244 er fet!

 

245 kunne jeg egentlig tenkt meg, iallefall nå i det siste, når jeg har både hund og sykkel :P Hadde vært greit å bare kunne lempe sykkel baki en 245.. Hunden sitter jo fint i baksetet, så han er det ikke noe prob med.. (bruker hundesele).

 

kjøpre du 245, ville jeg enten valgt nyeste type, med nye typen bakluke (se etter rust, på luken!), eller valgt den eldste typen 245 (runde lys, gjerne orange bil med sort skinn intr.).

 

Skal du ha 242, er utvalget begrenset og du må regne med at du må begynne på oldschool look og evnt. konvertere den fra kommandofangere (om du vil da, noen foretrekker faktisk de fangerene!).

 

Nå begynner 240 å bli såpass gammel, at folk ikke husker hvordan de så ut originalt. De fleste vil ikke reagere på at du har feks. senket 240'en din.. (med mindre det er snakk om kappex).

 

Min er lovlig senket og jeg mener den re lav nok (kan ikke ha med meg mer enn max 2 folk, da henger jeg fast i asfalten!).

 

PS. min bil er litt spesiell, det skal nevnes, da traversen er senket, såvel som 3" eksos.. Må ellers si at folk som sekner med samme fjærer, men med oljedempere, ser ut som får mye høyere biler (feks. colli sin). Men det er også en optisk illusjon med i bildet, da originale volvohjul er midt under bilen, så hjulbuen "skygger" på hjulene. Videre, er det mange som har feil dekkdimm, så man har for god plass i hjulbuene.

 

Ble en del "ot" her, men det var på en måte ontopic også.

Om du ikke kan/vil mekke, kan du nok kjøpe deg en fet 240 for 50k.

(gjerne en turbo 240)..

 

prøv å få deg en med ft/fk motor, 93'->.

Pass deg for: karrosseriskader, rust..

 

Som på alle biler: sjekk bremser, sjekk ALT det elektriske, sjekk at feillamper virker, o.l. ta gjerne en NAFtest ,om bilen er dyr..

 

husk også å sjekke heftelser i http://www.brreg.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en Volvo 244 som førstebil. Er meget fornøyd og angrer ikke på det. Har kjørt diverse nyere biler som BMW,Audi o.l. Men jeg må si at jeg drives bedre i en gammel Volvo (244). Sitter mye mer behagelig, selv om jeg ønsker mer side støtte på min ivertfall. At Volvo bruker mye bensin, kan jeg kanskje være litt enig i, men det tar man jo igjen om noe blir ødelagt på den. Billige deler og lett å skru på. Men jeg hadde jo ønsket litt mer power i min da, kjører B23A med sliten gasser som bruker 2l/mila akkurat nå. Ligger en turbogasser(men turbo boksen) i bak settet og venter på å bli montert. Men jeg hadde ønsket at 240 var mindre utsatt for rust enn det de er. Har litt på min som må fjernes.

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kan virke lovende: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1153005

 

En eier siden 1984, så jo rimelig bra ut, samt den har skilt..

Ligger ute for 8, spør om du får den for 6, så sier han det er for lavt, så sier du 7..

 

når du har hentet den for 7, bruker du jo gjerne 1000kr i transport :P

Så da har du i praksis gitt 8 for den.

1000kr for plastfangere, nytt blinklysrelè, eller kanskje det bare er IRR på sikringen (var problem på min, når jeg hentet den!).. Bilen min dauet når jeg brukte blinklys, viste seg å være irr på sikringen.

 

Om det ikke er sikring eller relè, er det mest sannsynlig bryteren.

Jeg lurer på om også det kan være nødblinkbryteren.. Husker ikke om blinklys på 240 virker uten den.. Jeg vet at på mercedes w126, påvirkes den iallefall.

 

Anyhow: den der har jo skilt. En ny motor koster deg 10-15, noen fete felger koster 12-14k, med dekk.

 

Da er du oppe i ca. 30k.

Så vil du jo ha understell (demper, fjærer, stabstag, etc), men det kan du ta med tiden.

 

Anbefaler deg fremdeles ft/fk, evnt bare en f, om du ikke vil ha noe særlig motor..

 

ps. de setetrekkene hiver du åt skogen, seff :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi - da har jeg kanskje grunn til å begynne å føle meg gammel...

vel, når jeg blir stoppet i teknisk, sammen med en mercedes w124.

jeg har senking, 18" felger, etc.

 

mercen har 15" felger..

 

gjett hvem som måtte vise bilen?

mercen.. (w124).

 

For all del, bilen min er lovlig senket, ejg har riktig rulleomkrets, etc.

Men, mercen hadde sorte baklys og engangsgrill da, kan nok ha litt påvirking :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som også er litt morro med gammal volvo er at ingen forbinder den med en bil som går bra. Jeg kjører jo FT i min, har en bit over 200hk, usikker på hvor mye, men den går greit. Veldig morro når det kommer en eller annen sossete audi, bmw e.l. og kjører forbi, og jeg blåser forbi litt senere. Er ganske mange som ikke tolererer å bli frakjørt av en volvo...

Legger med ett bilde av vogna mi...

bakfra.jpg

PS: Skal kappe snart, er jo ikke mulig å få visningstime hos BT.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er igrunn bare felgene som tilsier at jeg har gjort noe med bilen.. Og at det er 3 tom eksos... Må si at det er litt morro.. Får snart låne noe som er enda mere gubbe med hatt... Glassfiber PV med 15 tom chrom plåtfelger og 350hk FT motor. Men uansett Læks1: Kjøper du en 240 så har du klart en morsom bil som er enkel å skaffe deler til og som det finnes mye morsomt til. Skal den styles så må du ikke gå lengre enn lakkerte speil, lakkert leppe og en liten spoiler. Ikke begynn med type elefantrumpe og masse sidebunader..

Keep it clean....

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår