Laks1 Skrevet Juni 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Så sant, så sant. Likte Thjoms sin. Det fine med 240 og de er at man kan høyre på Country og Techno uten å bli sett rart på. Hehe. Kan liksom ikke komme med en blodstyla Civic, å høre på Country. hehe. Det blir for dumt. Ikke mobb for den rare tankegangen min. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 De fleste ungdommer som skal ha Volvo 200 serie nå til dags velger jo 240,så man skiller seg jo litt ut hvis man velger 245:P Hm, en stasjonsvogn er jo også en "240", så hvis man med nummeret skal markere at det ikke er en stasjonsvogn får man si "244", eller mer sjeldent, "242". Hvis prisgrensen er 50.000, kan du velge i mye, eller snarere det meste, innenfor feltet Volvo 240. :) Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juni 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Se på 360.. :) Finn en med B200F motor, eller en GLT.. :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laks1 Skrevet Juni 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 240 er vel rette bilen viss jeg skal lage en skikkelig harry og rånete bil? Hehe. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 240 er et veldi godt utgangspunkt ofr både rånete og clean look :D og country kan du spele over alt , kjører av og til rundt i skyline R32gtr med country på full båling :D heheh Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Hei, som nevnt ovenfor, kan du få rimelig fet 240 for 50k.. Jeg vet ikke hvor mye du kan mekke selv, men ta dette regnestykket feks: Volvo 240: 10.000kr. Plastfangere: 1000kr Vinge: 1500kr B230FT / FK: 10-15.000kr Div. smådeler du mangler: 5-10.000kr Da er du oppe i ca. 35.000kr +- 5000kr. Så kan du lakke bilen, kjøpe fete felger, etc. For all del, du kan gjerne spare penger på å kjøpe en bil som ser strøken ut på karrosseriet, i forhold til å spare 2000kr på å kjøpe en bil med masse bulker. Det er spesiellt slik, om det er en 242 du skal ha. på en 244 eller 245, er det jo veldig mye enklere å få tak i nye dører, bakskjermer, o.l. En 242 er mer spesiell.. Noen mener den er mer upraktisk, men what the hell? Det er jo passasjeren som må flippe setet, ikke føreren. Videre, for min del, så har jeg før hatt 2 stk 244'er.. Når jeg kjøpte 242'en, fant jeg ut at jeg enten ville ha 242 (pga. den er fetere, stivere og lettere), eller en 245, pga. den er mer praktisk. Jeg synest 242 er mye fetere enn 244, men samtidig, så synest jeg at 245 også er fet. Ps. Jeg synest også at 244 er fet! 245 kunne jeg egentlig tenkt meg, iallefall nå i det siste, når jeg har både hund og sykkel :P Hadde vært greit å bare kunne lempe sykkel baki en 245.. Hunden sitter jo fint i baksetet, så han er det ikke noe prob med.. (bruker hundesele). kjøpre du 245, ville jeg enten valgt nyeste type, med nye typen bakluke (se etter rust, på luken!), eller valgt den eldste typen 245 (runde lys, gjerne orange bil med sort skinn intr.). Skal du ha 242, er utvalget begrenset og du må regne med at du må begynne på oldschool look og evnt. konvertere den fra kommandofangere (om du vil da, noen foretrekker faktisk de fangerene!). Nå begynner 240 å bli såpass gammel, at folk ikke husker hvordan de så ut originalt. De fleste vil ikke reagere på at du har feks. senket 240'en din.. (med mindre det er snakk om kappex). Min er lovlig senket og jeg mener den re lav nok (kan ikke ha med meg mer enn max 2 folk, da henger jeg fast i asfalten!). PS. min bil er litt spesiell, det skal nevnes, da traversen er senket, såvel som 3" eksos.. Må ellers si at folk som sekner med samme fjærer, men med oljedempere, ser ut som får mye høyere biler (feks. colli sin). Men det er også en optisk illusjon med i bildet, da originale volvohjul er midt under bilen, så hjulbuen "skygger" på hjulene. Videre, er det mange som har feil dekkdimm, så man har for god plass i hjulbuene. Ble en del "ot" her, men det var på en måte ontopic også. Om du ikke kan/vil mekke, kan du nok kjøpe deg en fet 240 for 50k. (gjerne en turbo 240).. prøv å få deg en med ft/fk motor, 93'->. Pass deg for: karrosseriskader, rust.. Som på alle biler: sjekk bremser, sjekk ALT det elektriske, sjekk at feillamper virker, o.l. ta gjerne en NAFtest ,om bilen er dyr.. husk også å sjekke heftelser i http://www.brreg.no Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laks1 Skrevet Juni 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Volvo740turbo: Det som er fint med 240 ja. hehe. DaButcher: Takk igjen, for gode tips. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 jeg har en Volvo 244 som førstebil. Er meget fornøyd og angrer ikke på det. Har kjørt diverse nyere biler som BMW,Audi o.l. Men jeg må si at jeg drives bedre i en gammel Volvo (244). Sitter mye mer behagelig, selv om jeg ønsker mer side støtte på min ivertfall. At Volvo bruker mye bensin, kan jeg kanskje være litt enig i, men det tar man jo igjen om noe blir ødelagt på den. Billige deler og lett å skru på. Men jeg hadde jo ønsket litt mer power i min da, kjører B23A med sliten gasser som bruker 2l/mila akkurat nå. Ligger en turbogasser(men turbo boksen) i bak settet og venter på å bli montert. Men jeg hadde ønsket at 240 var mindre utsatt for rust enn det de er. Har litt på min som må fjernes. Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Denne kan virke lovende: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1153005 En eier siden 1984, så jo rimelig bra ut, samt den har skilt.. Ligger ute for 8, spør om du får den for 6, så sier han det er for lavt, så sier du 7.. når du har hentet den for 7, bruker du jo gjerne 1000kr i transport :P Så da har du i praksis gitt 8 for den. 1000kr for plastfangere, nytt blinklysrelè, eller kanskje det bare er IRR på sikringen (var problem på min, når jeg hentet den!).. Bilen min dauet når jeg brukte blinklys, viste seg å være irr på sikringen. Om det ikke er sikring eller relè, er det mest sannsynlig bryteren. Jeg lurer på om også det kan være nødblinkbryteren.. Husker ikke om blinklys på 240 virker uten den.. Jeg vet at på mercedes w126, påvirkes den iallefall. Anyhow: den der har jo skilt. En ny motor koster deg 10-15, noen fete felger koster 12-14k, med dekk. Da er du oppe i ca. 30k. Så vil du jo ha understell (demper, fjærer, stabstag, etc), men det kan du ta med tiden. Anbefaler deg fremdeles ft/fk, evnt bare en f, om du ikke vil ha noe særlig motor.. ps. de setetrekkene hiver du åt skogen, seff :P Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Men jeg hadde ønsket at 240 var mindre utsatt for rust enn det de er. Har litt på min som må fjernes. Men dette må sees i sin rette sammenheng: De fleste andre biler som ble laget på samme tid som din, er forlengst skrotet - pga rust og andre ting. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Nå begynner 240 å bli såpass gammel, at folk ikke husker hvordan de så ut originalt. Oi - da har jeg kanskje grunn til å begynne å føle meg gammel... Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Oi - da har jeg kanskje grunn til å begynne å føle meg gammel... vel, når jeg blir stoppet i teknisk, sammen med en mercedes w124. jeg har senking, 18" felger, etc. mercen har 15" felger.. gjett hvem som måtte vise bilen? mercen.. (w124). For all del, bilen min er lovlig senket, ejg har riktig rulleomkrets, etc. Men, mercen hadde sorte baklys og engangsgrill da, kan nok ha litt påvirking :P Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Det som også er litt morro med gammal volvo er at ingen forbinder den med en bil som går bra. Jeg kjører jo FT i min, har en bit over 200hk, usikker på hvor mye, men den går greit. Veldig morro når det kommer en eller annen sossete audi, bmw e.l. og kjører forbi, og jeg blåser forbi litt senere. Er ganske mange som ikke tolererer å bli frakjørt av en volvo... Legger med ett bilde av vogna mi... PS: Skal kappe snart, er jo ikke mulig å få visningstime hos BT. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 er VELDIG MANGEN som ikk liker det der... hehe Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Er igrunn bare felgene som tilsier at jeg har gjort noe med bilen.. Og at det er 3 tom eksos... Må si at det er litt morro.. Får snart låne noe som er enda mere gubbe med hatt... Glassfiber PV med 15 tom chrom plåtfelger og 350hk FT motor. Men uansett Læks1: Kjøper du en 240 så har du klart en morsom bil som er enkel å skaffe deler til og som det finnes mye morsomt til. Skal den styles så må du ikke gå lengre enn lakkerte speil, lakkert leppe og en liten spoiler. Ikke begynn med type elefantrumpe og masse sidebunader.. Keep it clean.... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.