farlig Skrevet September 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Jeg betalte 980kr med justering. Det går vel ann å få billigere, men med god service og mye erfaring betaler jeg noen kr mer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 hva er det dere stiller på bak egentlig? annet enn opm hele akslingen er skeiv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet September 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Det er ingenting å stille på bak. Biltilsynet krever 4 hjulskontroll, selv om det ikke er justeringsmuligheter bak. Var ute og kjørte litt svinger nå, og fy så bra den sitter nå. Det kan ikke sammenlignes med hvordan den var før. Forstillingsjusteringen er helt nydelig, rett og slett :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 heh vet det..lurte bare litt siden det bla snak om stille på ting bak.. jaja.. *fikk du de til å stille lit ekstra camber da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Må vell borre hull ellerno på org volvo for å stille så den er bedre for litt aktiv kjøring :) mtp bakstillinga så går det å få akselen litt skjev så den kan slite på innern. har gjort dette på min. foringer bak kan også føre til dekkslitasje på innern / yttern. jeg husker ikke helt hva / hvor og hvem men ble fortalt da jeg kjøpte nye foringer på forgje volvon.. dette hjalp da. trodde ikke det var no utslag mtp stivaksel men :/ oppdaget i går også at jeg har slitt ut begge fordekkene mine på innern pga skjev forstilling.. noe jeg viste var galt fordi bilen skjener godt.. men at det drepte hjul på 2 uker :(:(:(:(:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 heh vet det..lurte bare litt siden det bla snak om stille på ting bak.. jaja.. *fikk du de til å stille lit ekstra camber da? Unnskyld, men hva menes med "camber" egentlig? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Unnskyld, men hva menes med "camber" egentlig? Sikkert sett på hefftig drifte biler, dem har skikkelig skrå "helling" på hjula. Det er negativ camber, hjules helling :) Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Tenk at du bytter hjul på bilen, du begynner med øverste hjulbolten og skrur den helt inn. Hjulet vil da, hvis du er heldig og sitter nærme nok slå deg i balla.(hvis du sitter på kne osv :) ) Da har du negativ camber. Skrur du først nederste bolten på og hjulet slår deg i hodet, da har du positiv camber :) EDIT: Så, Negativ Camber: Tissen Positiv Camber: Hodet Bilde Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Tenk at du bytter hjul på bilen, du begynner med øverste hjulbolten og skrur den helt inn. :roll: Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddeee Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 :roll: :roll: :roll: :roll: hahaha... jævli bra :roll::roll: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Det der med å smi fjæra ned tror jeg ikke er noe sjakktrekk. Faren er at du ødeleger hele herdinga til fjæra, dvs. at den ikke varer særlig lenge/får helt feil funksjon. Der tar du feil, har gjort dette på 240/360/940/V70, og Toyota Carina med meget godt resultat, og har holdt i 10År! Men du kan kun varme enden som ikke er i bevegelse, dvs den runden som ligger imot fjærskåla. Også er det viktig at den ikke avkjøles for hurtig etter oppvarmingen for ikke å bli for sprø. Vann er fy fy! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet September 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Har kjørt en stund med bilen nå, og er veldig fornøyd med hvordan den ligger på veien. Det eneste problemet er at den ser litt høy ut foran. Hvordan vil det påvirke kjøreegenskapene om jeg tar en runde av fjærene foran? Siden det kun er spissingen som justeres ved forstillingskontroll, vil vel ikke dette "ødelegge" justeringen? Går det greit å kappe fjærer med en stooor avbitertang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddeee Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 lesjöfors settet er alt for mykt ette min mening.. både forran å bak... jeg fant fram orginalfjærene ijen forran... kappa 3 ringer å satte på... stivt nåkk :) så har jeg litt stuket forrover... men bilen er litt for myk bak. men blir å sette på coilover demperene senere.. :) kapp i vei du.. viss senkinga er godkjent i vognkortet... tror ikke du klarer det med avbiter tang. hehe... jeg skeivsliter såfal ikke dekk etter at jeg satt på kappa fjærere... bilen ble myyye lavere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet September 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Hvordan bør de da kappes? Med vinkelsliper blir jo stålet veldig varmt... Jeg bør vel beskytte enden jeg kappet i litt, sånn at det ikk ruster. Hva skal jeg bruke til det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Hvordan bør de da kappes? Med vinkelsliper blir jo stålet veldig varmt... Jeg bør vel beskytte enden jeg kappet i litt, sånn at det ikk ruster. Hva skal jeg bruke til det? Det må kappes med vinkelsliper ja, pga det er herdet stål. Hva med ett fantastisk produkt som heter maling?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg