Petterj Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Er nå igang med å bytte clutchen på drømmen min.. Første gang jeg gjør dette, men får jo tips om hva som skal gjøres av kamerater iblant da.. Den kom seg nesten ikke opp bakker på slutten så.. Venner å bekjente mente at det var lammellen.. Men altså: Har skrudd av mellomaksling, clutchwire, alle skruer på girkassa mot motorn(så langt jeg kan se) skrudd av bro som støtter girkassa, men tingen nå, jeg får ikke dratt løs girkassa :( sitter som faan.. prøvd å sparke på girkassa så hele motoren skjelver frem og tilbake.. hmm, men mulig det er en skrue igjen.. Men altså, det finnes ingen grei og forklarling guide til dette på internett da? Den hadde jeg dratt veldig nytte av Eller hvis noen rett å slett ville forklare trinnhvis hva man må skru av i rekkefølge og noen skruer som f eks er NB. ps; slet no skikkelig med å få av den skrua øverst på girkassa, nesten umulig å komme til jo..! Veldig hyggelig med svar, vil bli ferdig fortest muliig da... :driving Siter _____________________________________________ 2010- - Volvo 850 T-5R (1995) 2009-2010 - Saab 900 2.0 (1995) 2007-2009 - Volvo 240 TIC (1992) 2005-2006 - Volvo 240 GL (1989) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Sitter noen skruer på de merkeligste steder.. Kjenn rundt hele kassa så du er helt sikker på at alt er skrudd av.. Og ta en pankedings og slå litt her og der til det løsner.. (men ikke så hardt at møkka sprekker) Det kan være et sant helvete å få av kassa og sette den inn. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 skruene øverst på girkassa bruker jeg en 19mm leddnøkkel til- det funker for meg. ellers hender det at kassa sitter no jævlig i styre tappene inn mot blokka. sitter en tapp pr side. liten trekker eller noe i den duren inn ved tappen mellom kasse og blokk og forsiktig banking/lirking der så kommer den nok... Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Og litt aktiv bruk av "fagspråk" dvs f**n, fi**e, hel****e osv.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo245 Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 vis alle skruene og ting er av kassa og den bare ''sitter'' der så er det de styre spora som er rusta litt spray på masse WD40 og røsk og riv RETT ut... Siter drive safe. drive volvo _-_volvo 245_-_b23 ft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Og litt aktiv bruk av "fagspråk" dvs f**n, fi**e, hel****e osv.. Fagspråk gjør underverker i slike situasjoner, husker på min, da gikk det med mye nye begrep. Men ja, kjenn rundt, sitter skruer på de merkeligste plasser, bruk no spray, det kan funke bra. Lykke til Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 er sikkert bare rå muskelkraft som skal til tenkjer eg, sat som f*** mi og da eg hadde den ut. kan ikkje akurat påstå at eg gleda meg til å skifte igjen skal ha i M46, skal ha den i så fort eg får tida til det. Fullbokka kvar dag nå resten av månden:( dama som skal hit og dit så får ikkje gjort noe Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 bare bruk hammer og en flat trekker og slå kassa løs fra styretappene.. det sitter 2 19mm oppå. 2/3 på høyre 2 på venstre og 2 14 i bunn mener jeg å huske.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EVOLVE_88 Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Sjekk om den står i gir du. sett den i fri. har opp levd det før jeg. skulle ikke tro det har noe å si. men det hjalp å sette den i fri. Siter -volvo 240 88mod 240GLE -Turbo prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Du har to helt oppe på clutch-huset, de er 19 Du har to på starteren, de er 19 Du har en på høyre side som er 19 Du har to nederst som er 17 Den ene øverste er eit sant helvete å komme til. Det er bare til å legge seg under å ta kassa å rikke den opp og ned, så slipper den til slutt. Tro meg, det er verre å få driten på igjen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Dette er da ikke så galt som dere skal ha det til. Har kjennskap til en som monterte Tremec og 3 plata tilton i forrige uke...det var et HÆLVETTE! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petterj Skrevet Juni 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Det går sinnsykt mye banning i skruinga ja.. Men sitter igjen med litt god latter når jeg er ferdig.. Hvor mye jeg faktisk har banna:P heheh.. Men, jeg fant en skrue til! med 2 stk på siden og! Disse går det ikke ann å skru av da!!?? Sitter på toppen ved siden av toppskrua som var str: 18, den jeg sleit med å få ut.. Her er det bilder av den, slags brakett.. Først skrua på toppen der, ca 13 tenker jeg.. ikke begynt på den ennå.. går en slange opp fra siden av den.. : Så disse 2 skruene på sidene av den, som sitter inn mot motoren: http://xzhat.net/WWW/index.php?q=aHR0cDovL2JsaW5rLmRhZ2JsYWRldC5uby91c2VyL2NsaWNrX3VzZXJfZmlsZS5odG1sP3VzZXJfZmlsZV9pZD01MTc4NzA4JnVybD1odHRwOi8vYmxpbmsuZGFnYmxhZGV0Lm5vL3VzZXIvZmlsZXMvcC9wZS9wZXR0ZXJqL0JpbGRlXzUxX18xXy5qcGc%3D Men hvordan skal jeg få av de to da?? Se her, er nesten umulig jo!(litt fucka bilde, øverst..): http://xzhat.net/WWW/index.php?q=aHR0cDovL2JsaW5rLmRhZ2JsYWRldC5uby91c2VyL2NsaWNrX3VzZXJfZmlsZS5odG1sP3VzZXJfZmlsZV9pZD01MTc4NzEzJnVybD1odHRwOi8vYmxpbmsuZGFnYmxhZGV0Lm5vL3VzZXIvZmlsZXMvcC9wZS9wZXR0ZXJqL0JpbGRlXzUwX18xXy5qcGc%3D Får ingen nøkkel helt nedi der, trangt som f! Tror dette er det siste som holder kassa oppe.. Takker for svar.. Siter _____________________________________________ 2010- - Volvo 850 T-5R (1995) 2009-2010 - Saab 900 2.0 (1995) 2007-2009 - Volvo 240 TIC (1992) 2005-2006 - Volvo 240 GL (1989) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 den du har der er svinghjulssensoren , bare å løsne den 13 mm der , det er en føler , og ledning opp! hehe di neri der trenge du ikkje slite med. Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 Du trenger ikke å ta av triggeren til svinghjulet da, det er heeelt unødvendig. Kassa sitter med 8stk bolter 6stk 12mm og 2stk 10mm (Dim på boltene, IKKE på nøkkel størrelse) Pass på å løfte litt opp i bak kant av kassa så den ikke kniper seg fast når du drar den av. Ellers er det vel relativt grei plankekjøring, husk å være nøye med rengjøring av svinghjul (ikke ta på belegget på den nye lamellen eller på kontaktflata på trykkplata), og med å sentrere lamellen..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juni 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2006 greit å ta den av med tanke på montering , slipper å risikere å skade den når du løfter på kassa igjen Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.