Gå til innhold

Forskjellig trimming av C20xe

Ranger emnet


Alexxx

Anbefalte innlegg

Får poste denne her. Jeg fant ut at det var noen som laget trimkit til C20XE, kunne få kitt som ga i overkant av 200hk, og noen som ga rundt 300hk. Noen som vet hva det koster for kittet som gir 200hk? Og hvordan blir bensin forbruket?:P
Hvis du mener sugemotortrim så har du hørt om kitene til QED og SBD motorsport. Kitene er forholdsvis like. For å oppnå 200hk må du ha et sett med kammer, separate spjeldhus og et datasprut. Hvis du i tillegg har et ordentlig grenrør klarer du å bikke over 200hk. Skal du opp i 300hk bør du selge motoren din, kjøpe en C20LET og trimme den. Med EDS chip får du oppimot 300hk på en enkel og grei måte. Turbokit på en xe blir ikke det samme.

 

Og et annet spørsmål:Hhvor mye effekt kan man få ut av å turbotrimme en C20XE uten å gjøre store operasjoner på motoren? Altså ved å hive på turbo og kanskje dekomprimere litt.
Et sted mellom 220-250hk. Noe over 250hk hadde ikke jeg turt å gå, men på eget ansvar kan det godt hende du klarer å få ut mere med riktig justering (les: datasprut).

x Opel Lotus Omega, prosjekt

x Opel Zafira OPC

x Opel Combo 2.0 16v turbo

x Opel C20LET 684hk (dragracemotor under videre bygging)

x BMW S38B38 (turbobygging pågår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at c20let er bedre i dette tilfelle er at en LET motor koste ca. 20tusen og da har du 204hk og muliget for å fint klare over 250hk med kun en chip til ca. 5tusen... men skal du montere turbo på en XE koster det raskt 20tusen og da får du i overkant av 200hk, men ska du ha mer må du skifte til lavkomp stempel og div. men det er ikkje nødvendig i en LET siden den er turbo på originalt.

Bruk vett, Ligg bredt!

 

1977 Opel Ascona B - prosjekt

1991 Opel Omega 2.0 cd

1994 Opel omega b 2.0 16v turbo dta++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at c20let er bedre i dette tilfelle er at en LET motor koste ca. 20tusen og da har du 204hk og muliget for å fint klare over 250hk med kun en chip til ca. 5tusen... men skal du montere turbo på en XE koster det raskt 20tusen og da får du i overkant av 200hk, men ska du ha mer må du skifte til lavkomp stempel og div. men det er ikkje nødvendig i en LET siden den er turbo på originalt.

 

Trenger jo ikke montere turbo på XE for å få 200hk da.

 

Skal du over 400hk er XE det beste og billigste alternativet uansett!

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp skal du over 400hk så er det det beste alternativet, skal bygge XE med over 500hk selv faktisk, men det spørs om han skal ha så mye for da blir det for dyrt, eg fikk han som eg kjøper deler av til å grovrekne på hva det kom til å koste og da kom han fram til ca. 65-70000,- for kun bygging av motor. men vist han skal ha såpass mye så er det helt klart det beste alternativet.

 

Og nei, en klarer fint 200hk uten turbo og men det beste og billigste er turbo etter det eg har hørt...

Bruk vett, Ligg bredt!

 

1977 Opel Ascona B - prosjekt

1991 Opel Omega 2.0 cd

1994 Opel omega b 2.0 16v turbo dta++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

driver på og skal bygge rallycrossbil til neste år.. planen var da c20xe.

 

Får tak i kit som skal gjøre motoren om til ca 205hk (med grenrør)

 

kitet består av ca datasprut,spjeldhus,kammer osv osv...

 

qed. protrim selger... koster nesten 30 k

Mercedes E300TDT S210 Avantgarde (bruksbil)

Bmw 325i 87, Rallycross National

Nissan 200sx s13, Rallycross prosjekt

Bmw 320i 87, turbo banebil prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår