Gå til innhold

Forskjellig trimming av C20xe

Ranger emnet


Alexxx

Anbefalte innlegg

Får poste denne her. Jeg fant ut at det var noen som laget trimkit til C20XE, kunne få kitt som ga i overkant av 200hk, og noen som ga rundt 300hk. Noen som vet hva det koster for kittet som gir 200hk? Og hvordan blir bensin forbruket?:P

 

Og et annet spørsmål:Hhvor mye effekt kan man få ut av å turbotrimme en C20XE uten å gjøre store operasjoner på motoren? Altså ved å hive på turbo og kanskje dekomprimere litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du skal ha trim som slutter på "kit" vil det alltid bli mye dyrere.

turbo er helt klart billigst i forhold til hvor mye hk man får.

 

Ellers mener jeg forgassere og kammer er billigste vei opp til rett over 200hk+ om man velger sugetrim.

får ikke 300hk uten overlading.

blir i såfall tretten ganger dyrere enn bilen din.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du skal ha trim som slutter på "kit" vil det alltid bli mye dyrere.

turbo er helt klart billigst i forhold til hvor mye hk man får.

 

Ellers mener jeg forgassere og kammer er billigste vei opp til rett over 200hk+ om man velger sugetrim.

får ikke 300hk uten overlading.

blir i såfall tretten ganger dyrere enn bilen din.

 

Hehe, har ikke bil jeg:P Bare ser på mulighetene. Hva vil de koste for noe descent forgassere og kammer da, som gir bra effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gassere må du regne med 2500-3000kr

insug ca. 1500kr

 

kammer er værre.

får kanskje tak i noe brukt til rundt 3k, men nye koster nok 5-6k!

 

slenger du på litt porting da, og få en proff til å stille inn tenning og gassere,

så havner du nok rett over 200hk med de rette kammene.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller berre invistere i en anna bil en opel....Har Calibra me c20xe sjølv...aldri vore borti verre drit bil...større drit motor...å Har null forståelse for folk som lika opel....Rusta vekk...Motorane stoppa....Finn deg noke anna bruk pengane dine på....

 

Rust kan jeg være med på.

Men etter skrivemåten og bruk av barnslige ord i inlegget ditt,

virker du hverken kompetent eller seriøs nok til at jeg tror du vet hva du driver med.

I tilfelle burde du utdype hva som er så "dritt" med den motorn.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Eller berre invistere i en anna bil en opel....Har Calibra me c20xe sjølv...aldri vore borti verre drit bil...større drit motor...å Har null forståelse for folk som lika opel....Rusta vekk...Motorane stoppa....Finn deg noke anna bruk pengane dine på....

 

 

Da måtte du hatt mye uflaks... Har hatt like mye trøbbel med både audi-motorer og vr6. Hva har du vært utsatt for da? c20xe er kanskje kjent for dårlig topp, men kjøper man en c20xe med coscast-topp så dukker ikke problemet opp. Koster ca 1500,- å reparere topp på protrim også så...

 

Ganske lett motor å montere turbo på mener jeg. Litt over 200 hk får man hvis man kjører på grunntrykk. Er du gira på mer trim etter det så kan du senke kompresjonen ved å montere dobbel toppakning eller bytte til turbostempel(fra c20let). Deretter monterer du ledningsnett fra en c20let slik at du får overboost og 0,9 bar trykk ved høyt turtall. Skal gi meget merkbar effekt sammenlignet med original turbomotor.

 

Se på: www.jma.no hvis du er interessert i turbokit... Jeg er fornøyd kunde der, uten at jeg går nærmere inn på akkurat det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nettopp komt heim frå jma no å der fekk eg vite at gm toppane holde dei og, eg kunne berre levera toppen inn til dei så fiksa dei toppen for litt under ein tusing og då holdt toppen lenge. til deg som sa at opel e drit, greit nok at dei kanskje rusta litt meir enn andre bila men opel og C20XE e faktisk meget meget bra...

Bruk vett, Ligg bredt!

 

1977 Opel Ascona B - prosjekt

1991 Opel Omega 2.0 cd

1994 Opel omega b 2.0 16v turbo dta++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en C20let den har jo 200hk så hvorfor bruke like mye spenn på trimm som mellomlegget mellom en C20xe og let koster???? skal du ha 300 så bare chip en let motor.... alt må ikke gjøres vannskelig, eller i beste fall om du har en calibra med xe motor fra før så kjøp deg en let motor fra en dele bil.... (let motor er hvertfall beregnet på effekten....

 

Hva er det som er så mye bedre med LET Motorn da?

du som vet alt.

 

en Xe med smidde stempler takler fint 200 sugehk.

 

bortsett fra stemplene er motorne identiske

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår