Gå til innhold

TH350 som ikke vil gire..Hva har jeg gjort galt??

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har nettopp bygd en Volvo 264 med 305 og TH350. Prøvde en liten tur i dag. Ting fungerer ok, men automaten vil søren ikke gire!! Går kun i første gir virker det som... var oppe i 6500rpm uten at den gira! Trenger den kassa noe vakum?

 

Kickdownwiren ser ut til å ha hengt seg opp.. Den er helt fast og kan ikke dras ut.

 

Kommer en rar svak slurelyd som varer ca 4-5 sekunder etter jeg har satt den i park eller fri. Er det normalt eller farlig?

 

Har forresten en veldig jalla shifter med masse hjemmemekk, kan dette ha noe å si?

 

Bilen skal godkjennes til fredag så jeg håper på raske svar!:)

1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8

1996 Toyota Hiace 2,4

2003 Peugeot 307SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shifter har ingenting å si.

 

Helt bakerst, til høyre for utgående aksling skal det inpå en vacuum-slange.

 

Ta av bunnpanna og se om kickd.w. ligger riktig.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde 82 Trans Am kom med TH200 og ikke TH350, det kan i så fall forklare at du ikke finner

vakum tilkoblingen, for TH200 har ingen. Lett å se forskjell..

 

Sjekk her:

 

http://racetransmissions.com/mainpages/tech_info/identify_your_trans/

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surfet litt rundt og snappet opp litt informasjon om kassa mi.. Blir alt styrt av kickdownwiren på denne kassa? jeg har foreløpig ikke koplet den til da den virket så slakk at det virket ikke som om den hadde noen hensikt.. er det normalt eller må jeg ta den opp og fikse den? mulig bare med å ta av bunnpanna eller må jeg ned med hele skiten!??

1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8

1996 Toyota Hiace 2,4

2003 Peugeot 307SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surfet litt rundt og snappet opp litt informasjon om kassa mi.. Blir alt styrt av kickdownwiren på denne kassa? jeg har foreløpig ikke koplet den til da den virket så slakk at det virket ikke som om den hadde noen hensikt.. er det normalt eller må jeg ta den opp og fikse den? mulig bare med å ta av bunnpanna eller må jeg ned med hele skiten!??

 

Her er hvordan du stiller denne kablen, den blir kalt TV cabel, den styrer alt i kassa di bare å koble opp på forgasseren akkurat som kickdown wiren.

Sjekk disse sidene:cool:

http://www.2004r.com/faq/whattv.shtml

http://www.tvmadeez.com/tvcable_instructions/tvcable_install.php

http://www.tvmadeez.com/tvcable_instructions/stockcable.php

 

Disse er ikke så gode men er informative

http://www.gnttype.org/techarea/transmission/tvcable.html

http://www.rowand.net/Shop/MetalShop/ThrottleValveCableBracket/

http://www.montecarloss.com/TCC_Solenoid.html#AvoidMess

 

http://www.73-87.com/7387garage/drivetrain/lockup.htm

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får faen ikke kassa mi i gir (th 350)

 

Fant en løs wire i akterkant av motoren som går ned på kassa (pasasjer siden) , lurer på om det kan være en TV cabel. Kan ikke huske at den har vært kobla til forgassern før..

Kan det være problemet?

Andre ting?

 

Hvis du har samme kasse som meg (TH200) så er det TV kabel, du skal fint kunne få den i gir uten at den er tilkoblet! men den vil ikke gire oppover!

 

Har du 350 så er vel det bare kickdownwiren og har vel heller ikke så mye å si i den sammenhengen...

1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8

1996 Toyota Hiace 2,4

2003 Peugeot 307SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har samme kasse som meg (TH200) så er det TV kabel, du skal fint kunne få den i gir uten at den er tilkoblet! men den vil ikke gire oppover!

 

Har du 350 så er vel det bare kickdownwiren og har vel heller ikke så mye å si i den sammenhengen...

Har du fått kassa til å funke,Volvo245TIC??

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes!:D nå funker den, men den girer litt rart, men det rodner seg sikkert med litt justeringer...

 

Har ikke fått til noe kickdown enda men..

 

LES dette flere ganger så du skjønner hva som står, og så kan du prøve å gjøre det på bilen din, så skal vi se om ikke du får både fin giring og kikcdown.;)

 

GM Throttle Valve (TV) Cable Adjustment

 

GM has a number of automatic transmissions that, instead of having a vacuum modulator to sense engine load, use a Throttle Valve Cable, attached to the throttle linkage. When the throttle is depressed, the cable is "pulled" progressively with throttle position. In addition to providing forced downshifts (kickdown), and progressively later (higher speed) upshifts at higher throttle settings, the throttle valve also adjusts main line pressure in the transmission. Operating a transmission with the TV cable out of adjustment, can, not only produce early, or late upshifts, but incorrect line pressure, as well. What this means, in simple terms, is that TV pressure that is too low, will produce main line pressure that is also too low, and will eventually "burn" the transmission clutches.

 

Before a transmission is test driven (after installation) a preliminary adjustment must be made, and then "fine tuned" during the test drive. Adjust the cable so that it will be pulled all the way, when the throttle is simultaneously opened all of the way (with the engine turned off, of course). Make sure that the cable returns (with no binding) when the throttle is released. This preliminary adjustment will frequently be too "high", and the throttle pressure will have to be reduced, to attain proper shift points. I prefer to start with an adjustment that is "too high", and then work down, rather than "too low" and work up.

How to adjust your Throttle Cable

 

To raise throttle pressure (raise shift points, and makes "kickdown" more responsive) move the cable housing towards the firewall (away from the throttle linkage), as you simultaneously depress the 'D' shaped button on the cable housing. Move the cable housing adjustment a small amount at a time (one "click"); a small adjustment can often make a world of difference. Naturally, to lower the pressure (lower shift points, and make "kickdown" less sensitive) move the cable housing towards the throttle linkage.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår